Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:32:43 GMT

سه میلیارد ریال کمکهای معیشتی در سنگان خواف توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۰۳۰۲

سه میلیارد ریال کمکهای معیشتی در سنگان خواف توزیع شد

حمیدرضا طاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رزمایش حمایت از آسیب دیدگان کرونا این بسته های معیشتی تهیه و با نظارت بخشداری و دهیاران در قالب طرح مواسات و همدلی مومنانه در میان ۶۰۰ خانوار ساکن  ۱۰ روستای محروم و همچینن شهر سنگان توزیع شد.

وی ارزش هر یک از این کمکهای معیشتی را به طور متوسط چهار میلیون ریال ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد:  به دنبال شیوع کرونا در کشور و آسیب دیدن بسیاری از اقشار و صنوف مختلف، به خصوص اقشار آسیب پذیر تلاش شد تا با تخصیص بسته‌های معیشتی  به این اقشار، بخشی از آسیب های وارده به آنان به خصوص در روستاهای محروم جبران شود و روند توزیع این کمک‌ها با همکاری گروه های مردمی و جهادی و خیرین ادامه دارد.

بخشدار سنگان گفت: برای پیشگیری و مقابله با کرونا ۵۰ میلیون ریال بسته مواد ضد عفونی، ماسک و دستکش و دیگر اقلام بهداشتی با همراهی خیران و شرکتهای معدنی تهیه و به صورت رایگان بین خانواده های نیازمند، سالمندان و بیماران خاص در مناطق روستایی این بخش توزیع شد.

مرکز شهرستان ۱۴۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد. 

سنگان با جمعیت ۱۸ هزار نفر در ۲۰ کیلومتری مرکز شهرستان خواف قرار دارد و بزرگترین معدن سنگ آهن خاورمیانه در آن واقع است.

معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره بیش از یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان است که تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.

مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب‌ها کرونا مشهد افغانستان سنگان خواف کمک های مردمی رهبر معظم انقلاب پروندهٔ خبری رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مشهد افغانستان سنگان خواف کمک های مردمی رهبر معظم انقلاب کرونا مشهد افغانستان سنگان خواف کمک های مردمی رهبر معظم انقلاب سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۰۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره امور منابع آب خواف گفت: با تخریب یک استخر خاکی غیرمجاز در شهر سده از توابع بخش سلامی این شهرستان پنج هزار متر مربع از زمینهای ملی رفع تصرف شد.   مهدی سالاری افزود: یک باب استخر خاکی غیر مجاز در مسیل شهر سده خواف توسط گروه گشت و بازرسی اداره امور منابع آب شناسایی شد و با دستور مراجع قضایی و در معیت ضابط قضایی استخر یادشده تخریب و حدود پنج هزار متر مربع از زمینهای ملی این منطقه رفع تصرف و بازگشایی شد.   رییس اداره امور منابع آب خواف از کشاورزان خواست که قبل از هر گونه احداث استخر مجوز آن را از جهاد کشاورزی و امور منابع آب بگیرند.   سالاری افزود: ۶ هکتار از زمینهای ملی اطراف رودخانه های این شهرستان طی سال گذشته بازگشایی و بستر رودخانه ها رفع تصرف شد   وی لایروبی ۱۰ کیلومتر از رودخانه های شهرستان خواف را از دیگر اقدامات اداره امور منابع آب خواف در سال گذشته ذکر کرد.   از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.   مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف - هرات آغاز شد
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس