Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:30:51 GMT

۱۱ نفر در کردستان بر اثر حوادث مربوط به گاز جان باختند

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۰۴۲۶

۱۱ نفر در کردستان بر اثر حوادث مربوط به گاز جان باختند

هوشنگ اولی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت هفت نفر بر اثر آتش سوزی و انفجار و چهار نفر نیز به علت استنشاق گاز منو اکسید کربن جان باختند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۶۵ حادثه بر اثر استفاده از وسایل گازسوز در کردستان اتفاق افتاد که ۶۰ مورد آن آتش‌سوزی و انفجار در اثر نشت گاز و پنج مورد نیز ناشی از استنشاق گاز منو اکسیدکربن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان عدم آگاهی و استفاده نادرست از وسایل گازسوز را مهمترین عامل بروز این اتفاقات عنوان کرد و یادآور شد: از تعداد ۶۵ حادثه پیش آمده در استان تعداد ۴۰ مورد در شهرها و ۲۵ مورد در روستاها اتفاق افتاده است.

اولی‌زاده افزود: در سال ۹۷ تعداد حوادث ناشی از عدم رعایت توصیه‌های ایمنی در استان ۵۶ مورد بوده که ۵۳ مورد حوادث ناشی از انفجار و آتش سوزی و سه مورد نیز بخاطر نشت گاز منو اکسید کربن بود که باعث مرگ پنج تن شد.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان اظهار داشت: مهار نکردن شلنگ وسایل گازسوز به وسیله بست فلزی از مهمترین دلایل نشت گاز و نهایت انفجار در محل مورد استفاده است.

اولی‌زاده گفت: غیراستاندارد بودن شلنگ، عدم استفاده از درپوش مناسب برای مسدود کردن شیرهای گاز بدون استفاده و دخالت افراد غیرمتخصص در تعمیر و دستکاری وسایل گازسوز به ویژه خصوص نصب سه راهی‌های برنجی و غیرایمن، از دیگر دلایل بروز انفجار و آتش سوزی است.

وی تاکید کرد: مسمومیت ناشی از حوادث در اثر نداشتن دودکش مناسب برای وسایل گازسوز مانند بخاری و آبگرمکن و یا به دلیل عدم تهویه کافی هوا در فضای اتاق روی می‌دهد.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان یادآور شد: برای خارج شدن گاز منواکسیدکربن از فضای منازل مسکونی باید از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کرده و از لوله بخاری فولادی استفاده شود چرا که بکارگیری لوله های فنری مرگ آفرین است.

اولی‌زاده اضافه کرد: مسیر دودکش باید از داخل دیوار عبور کرده و تا پشت بام امتداد داشته باشد، ضمن اینکه از کف بام یک متر ارتفاع و حتما از کلاهک اچ (H) مانند استفاده شود.

در حال حاضر ۵۳۴ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی،  ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند.

برچسب‌ها کردستان گازگرفتگی گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان گازگرفتگی گاز کردستان گازگرفتگی گاز شرکت گاز کردستان وسایل گازسوز اولی زاده آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) انفجار و دود در مرز اسرائیل همزمان با ارسال کمک‌های هوایی به غزه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند
  • ببینید | لحظه انفجار وحشتناک چاه فاضلاب در تبریز
  • ببینید | اولین تصاویر از انفجار مرگبار کامیون در کامبوج
  • لحظه انفجار چاه فاضلاب یک مجتمع تجاری در تبریز
  • انفجار در پارک پرواز تبریز
  • (ویدئو) لحظه هولناک انفجار زودپز در صورت یک مرد
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • (ویدئو) انفجار و دود در مرز اسرائیل همزمان با ارسال کمک‌های هوایی به غزه
  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص