Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@06:14:49 GMT

طاهریان با مقامات دفتر سیاسی طالبان گفت‌وگو کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۰۴۷۹

طاهریان با مقامات دفتر سیاسی طالبان گفت‌وگو کرد

نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان با مقامات دفتر سیاسی طالبان در مورد تحولات این کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمدابراهیم طاهریان» نماینده ویژه وزیر امور خارجه ساعاتی پیش در تماس تلفنی با مقامات دفتر سیاسی طالبان در قطر به بررسی تحولات جاری در افغانستان پرداخت.  

دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی درخصوص روند آتی در مذاکرات بین‌الافغانی و تلاش‌های همه‌جانبه جهت جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا در افغانستان نیز تبادل ‌نظر و رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گفت‌وگوی تلفنی در حالی انجام شده است که هم‌اکنون یکی از نگرانی‌های جامعه بین‌المللی به ویژه همسایگان افغانستان موضوع شیوع بیماری کرونا در این کشور به ویژه در مناطق تحت کنترل طالبان است.

هم‌زمانی شیوع کرونا در افغانستان با مشکلات گسترده اقتصادی و کمبود منابع و مواد اصلی غذایی می‌تواند موجی از آسیب‌های جدید و جدی در این کشور را در پی داشته باشد.

طاهریان پیش از این نیز در هفته‌های گذشته با سفر به کابل و دیدار با رهبران این کشور از جمله «محمد اشرف‌غنی» و «عبدالله عبدالله»، مواضع و پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکلات سیاسی کنونی در این کشور را ارائه و از آمادگی ایران برای کمک همه‌جانبه به منظور برون‌رفت افغانستان از بن‌بست سیاسی موجود خبر داده بود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: طالبان افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در چند روز گذشته چند شهرستان استان بدخشان افغانستان شاهد تجمع و اعتراضات مردمی بود اعتراضاتی که به دنبال تخریب مزارع کشت شده خشخاش آغاز شد نا آرامی‌ها تا جایی پیش رفت که حکومت سرپرست افغانستان هیاتی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داد و گفت: از تصمیم خود برای مقابله با کشت خشخاش کوتاه نخواهد آمد در همین حال مبارزه طالبان با کشف مواد مخدر و انهدام آن نیز در افغانستان ادامه دارد مسئولان حکومت سرپرست افغانستان می‌گویند: هیچ همکاری از ناحیه جامعه جهانی و کشور‌های منطقه و همسایه برای کشت جایگزین خشخاش در افغانستان انجام نشده است از سویی دیگر به نظر می‌رسد هنوز برخی کشور‌ها به جدیت طالبان برای مقابله با خشخاش با دیده شک و تردید نگاه می‌کنند آمار‌ها از افزایش کشفیات مواد مخدر به ویژه صنعتی از مبدا افغانستان در کشور‌های همسایه و منطقه حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 


شات لیست
-مولوی حمدالله (معاون فرماندهی پلیس شهرستان غورک استان قندهار)
- عبدالمتین قانع (سخنگوی وزارت کشور افغانستان)
-----

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی هنیه با نخاله/تاکید بر عدم کوتاهی از خواسته‌های مقاومت
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان