Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، این متخصصان اظهار کردند: در بررسی‌های خود جهشی را در ویروس کرونا شناسایی کرده‌اند و این یافته به این مفهوم است که احتمالا نسخه‌ مسری‌تری از این ویروس در اروپا و آمریکا فراگیر شده و حتی می‌تواند به آلودگی مجدد افرادی منجر شود که از آنتی‌بادی‌های لازم برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان آزمایشگاه ملی لس آلاموس در آمریکا ۱۴ جهش را در پروتئین‌های گل‌میخی سطح ویروس شناسایی کرده‌اند. به گفته آن‌ها یکی از این جهش‌ها موسوم به Spike D۶۱۴G، از نگرانی‌های اصلی به حساب می‌آید.

بررسی این متخصصان نشان می‌دهد گونه جهش‌یافته ویروس کرونا که در سراسر جهان حاکم شده برای اولین بار در اروپا مورد شناسایی قرار گرفت و با مواردی که در ابتدای همه‌گیری گسترش پیدا کرد متفاوت است.

آن‌ها با بررسی بیش از ۶۰۰۰ توالی ژنتیکی از نمونه‌های کروناویروس گرفته شده از بیماران سراسر جهان دریافتند که گونه جهش‌یافته به طور مداوم در حال تبدیل شدن به غالب‌ترین ویروس در هر منطقه‌ای می‌شود که پیش از این تشخیص داده شده است.

محققان معتقدند در حالی که جهش کروناویروس برای اولین بار اوایل ماه فوریه در اروپا کشف شد، اما اکنون کروناویروس جهش‌یافته به شایع‌ترین گونه در سراسر جهان تبدیل شده است.

دکتر بت کوربر، نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: یافته‌های به دست آمده نگران‌کننده است، چراکه مشاهده می‌شود شکل جهش‌یافته ویروس به سرعت در حال بروز است و طی ماه مارس به نوع همه‌گیر غالب تبدیل شده است.

وی افزود: زمانی که ویروس‌هایی با این جهش به جمعیت نفوذ پیدا می‌کنند به سرعت بر همه‌گیری بومی غلبه می‌کند و بنابراین شانس انتقال‌پذیری بیشتری دارند.

کد خبر 508815 برچسب‌ها كروناويروس ژن - ژنتیک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس ژن ژنتیک جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حکیم جفریس» رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که ایالات متحده باید به حمایت از اوکراین برای جلوگیری از یک جنگ گسترده‌تر ادامه دهد. 

وی در ادامه این ادعا افزود: اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد.

همچنین، وی حزب جمهوری‌خواه را «جناح طرفدار پوتین» توصیف کرد و اقدامات این حزب را دلیل اصلی تاخیر در کمک‌رسانی آمریکا به اوکراین برای مبارزه با روسیه دانست.

جفریس در برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» ادعا کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به دنبال بازسازی اتحاد جماهیر شوروی (سابق) است و با انجام این کار متحدان ناتو را تهدید خواهد کرد.

جفریس گفت: «یک جناح طرفدار پوتین در حزب جمهوری‌خواه وجود دارد که نمی‌خواهد از اوکراین حمایت کند و به دلایلی معتقد است که روسیه، دشمن ایالات متحده آمریکا نیست.»

گفتنی است ماه گذشته، کنگره آمریکا لایحه‌ای برای ارائه ۶۱ میلیارد دلار کمک نظامی و بشردوستانه به اوکراین تصویب کرد. این اولین بسته کمکی بزرگ از دسامبر ۲۰۲۲ است که پس از ماه‌ها جدال و مخالفت جمهوری‌خواهان سرانجام به اوکراین اختصاص یافت.

در سنا، ۱۵ جمهوری‌خواه به لایحه‌ای که شامل کمک بیشتر به اوکراین بود، رأی منفی دادند. یکی از مخالفان کمک به اوکراین سناتور «جی دی ونس» از اوهایو است که استدلال می‌کند اوکراین فاقد نیروی انسانی و قدرت نظامی لازم برای پیروزی در برابر روسیه است و حمایت آمریکا برای تغییر این شرایط کافی نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است
  • احتمال حضور رونالدو و مسی در یک تیم قوت گرفت
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟ 
  • تسلیحات نظامی اهدایی آمریکا و اروپا به اوکراین در مسکو ! | ویدئو
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • حمایت همدانی ها از مردم غزه و دانشجویان آمریکا و اروپا
  • شوک بزرگ به شگفتی‌سازان لالیگا؛ احتمال سقوط به دسته 2 و محرومیت از لیگ قهرمانان!
  • شوک به خیرونا: احتمال اخراج از اروپا و سقوط به لیگ 2