Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@12:51:44 GMT

پیشنهاد افزایش حق مسکن کارگران به دولت ارایه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۰۵۵۰

به گزارش روز چهارشنبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد شریعتمداری»  در حاشیه سی و یکمین جشنواره ملی قدردانی از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه اظهار داشت: حق مسکن یکی از مولفه های مزدی است که با همکاری کارفرمایان در جلسه شورای عالی کار بررسی و قرار شد پیشنهاد اولیه را به هیئت وزیران تقدیم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم این مساله بتواند تصمیمات فعلی را به تصمیمات جامعه کارگری کشور نزدیک کند.

وی اظهارداشت: شورای عالی کار مرجع تصمیم گیری درباره تعیین دستمزد محسوب می شود که متشکل از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت است.  

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موضوع تعیین دستمزد همچنان در شورای عالی کار امکان بحث و بررسی را دارد.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر نگاه عادلانه به تامین نیازهای کارگران، اظهار کرد: توصیه های رهبر معظم انقلاب در این مراسم سرلوحه اقدامات دولت قرار خواهد گرفت.

شریعتمداری افزود: بسیار خشنود هستیم که بتوانیم ۵۰ درصد از طرح ملی مسکن را در سال جاری با همت وزارت راه و شهرسازی و با کمک نظام بانکی به جامعه کارگری کشور اختصاص دهیم.

وزیر کار با اشاره به جلسه مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: روز گذشته برنامه های «جهش تولید» با توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در شروع سال نو ارائه شد و از مجموع طرح‌های موجود، ۱۰۰ طرح نیمه تمام موجود که بالاتر از ۴۰میلیارد تومان سرمایه گذاری به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تحقق "جهش تولید" نیاز داشت، را به اتمام برسانیم.

تلاش برای کاهش ۲هزار بخشنامه سازمان تامین اجتماعی به ۶۰ عدد

شریعتمداری همچنین به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره تسهیل فضای کسب و کار نیز اشاره کرد و گفت: با کمک حقوقدانان و هدایت رییس سازمان تامین اجتماعی تلاش کردیم حدود ۲ هزار بخشنامه‌ای که بر مبنای قوانین و مقررات مختلف در سازمان تامین اجتماعی کشور صادر شده بود را منقح و به ۶۰ بخشنامه کاهش دهیم، تا به این ترتیب شرایط مطلوب تری را برای حل مشکلات مردم در حوزه تامین اجتماعی فراهم کنیم.

ورود سازمان فنی و حرفه ای به آموزش در صنایع دریایی

وزیر کار بیان کرد: سازمان فنی و حرفه ای برای تدوین استانداردهای آموزشی برای مشاغل نوبنیاد همچون حضور فناورانه در فعالیت های بخش کشاورزی، شیوه های جدید آبیاری یا پرورش ماهی در قفس، همکاری هایی را با وزارت جهاد کشاورزی آغاز کرده است.

وی افزود: همچنین در حوزه صنایع دریایی و مهارت های استفاده از دریا استانداردهای آموزشی توسط سازمان فنی و حرفه ای تدوین شده تا در آینده بتوانیم گام های جدیدی را در این حوزه برداریم.
«محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان "سی و یکمین جشنواره ملی قدردانی از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه" از ۱۵ گروه و ۹ کارگر نمونه ملی تقدیر کرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی رهبر معظم انقلاب تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی

امتداد - مدیر عامل بانک مسکن گفت: در راستای اجرای تعهدات و مسئولیت های اجتماعی بانک و با هدف توانمندسازی و خودکفایی مددجویان نهادهای حمایتی و افزایش اشتغالزایی در کشور، طی دوره فعالیت دولت مردمی به ۳۴ هزار و ۱۲۴ نفر از معرفی شدگان نهادهای حمایتی، تسهیلات اشتغالزایی مجموعا به مبلغ بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر حسینی با تاکید بر ضرورت و اهمیت توانمندسازی مالی مددجویان نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و اولویت این امر در سیاستگذاری‌های کلان بانک مسکن، افزود: تمرکز هدفمند بر اشتغال این طیف محترم و ارزشمند جامعه، موجب افزایش پویایی و نشاط اجتماعی، رشد اقتصادی کشور و از همه مهمتر، رضایت خدا و مردم می شود.

 

 

 

از این رو پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی در سریع‌ترین زمان ممکن با لحاظ منابع در اختیار، مورد تأکید اینجانب و هیأت مدیره بانک است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده