Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب، مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان در نشست با معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان، پروتکل‌های بهداشتی مد نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا را مد نظر قرار خواهیم داد.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع برای برگزاری امتحانات نهایی از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی و مراقبین سلامت مدارس استفاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 اسکندری نسب بیان داشت: برنامه امتحانات به همه واحد‌های آموزشی، ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان اعلام شده و زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم، هفدهم خرداد ماه است.

او تصریح کرد: تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده و باید حد فاصل اجتماعی بین صندلی دانش‌آموزان بین ۱.۸ تا ۲ متر مربع رعایت شود، یعنی دانش‌آموز تا صندلی کناری و جلو دو متر فاصله داشته باشند.

 

اسکندری نسب گفت: آموزش‌های امسال دانش آموزان با توجه به شرایط شیوع کرونا به دو بخش تقسیم شد، بخش اول تا پایان بهمن‌ماه و حتی هفته اول اسفندماه، حدود ۸۰ درصد کتب درسی در اکثر کلاس‌های پایه دوازدهم تدریس شده است و بخش دوم ۲۰ درصدی بود که از طریق آموزش غیرحضوریِ شبکه‌های تلویزیونی و بستر‌های پیام‌رسان‌های موجود و شبکه شاد انجام گرفته است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان افزود: ۸۰ درصد اول برای همه دانش‌آموزان مبنا است و ۱۶ نمره از این بخش سوال طرح می‌شود و برای چهار نمره باقی‌مانده یعنی بخش دوم نیز دو نوع سوال طرح خواهد شد، چهار نمره از ۲۰ درصدی که با تلاش آموزش غیرحضوری تدریس شده و چهار نمره نیز از همان ۸۰ درصد قبلی طرح می‌شود.

 

او عنوان کرد: دانش‌آموزانی که در آموزش غیرحضوری مشارکت داشته اند در صورت تسلط بر سوالات می‌توانند به سوالات ۲۰ درصد پایانی پاسخ دهند، اما اگر دانش‌آموزی که تعداد آن‌ها بسیار کم است، به هیچ یک از شیوه‌های آموزش غیرحضوری نداشته‌اند برای آنکه حقی از آن‌ها تضییع نشود، از همان ۸۰ درصدی که ۱۶ نمره سوال طرح شده این چهار نمره نیز طرح شده است که امیدواریم انتخاب کنند و پاسخ دهند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی فرهنگیان کرمان برگزاری امتحانات نهایی آموزش غیرحضوری دانش آموزان چهار نمره ۸۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا رضایی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر بیش از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام در استان کرمان به بهره‌برداری رسیده و ۱۰۳ مدرسه جدید در حال ساخت است گفت: کسب رتبه‌های دو رقمی توسط دانش آموزان کرمانی در کنکور ۱۴۰۲، رشد ۱۰۰ درصدی داشته است و بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان کرمان در تمام حوزه جز استان‌های برتر کشور است.

وی با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم و اشاره به دیدار معلمان در روز معلم با مقام معظم رهبری افزود: با توجه به عملکرد خوب آموزش و پرورش در دولت سیزدهم، خوشبختانه مقام معظم رهبری رضایت داشتند.

وی اجرایی سازی سند تحول بنیادین را مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری در چند سال اخیر دانست و افزود: بر اساس این سند آموزش و پرورش به دنبال تربیت انسان تمام ساحتی و در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رضایی، با اشاره به توجه ویژه و تاکید مقام معظم رهبری بر فعالیت‌های پرورشی و تربیتی گفت: خوشبختانه فعالیت‌های پرورشی و تربیتی در رأس برنامه‌های آموزش و پرورش کشور است هرچند که در زمانی دنبال حذف این معاونت بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به فعالیت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ روحانی در مدارس استان بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با حوزه علمیه گفت: استان کرمان در این زمینه بعد از استان قم رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

رضا رضایی با اشاره به کسب رتبه اول آموزش و پرورش استان در زمینه اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور خوزستان از اعزام بیش از ۵ هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور در سال تحصیلی جاری خبر داد.

‌وی با اشاره به ضرورت هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش اظهار کرد: برای هدایت بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه دوم به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در آموزش و پرورش استان برنامه ریزی شده و تأسیس هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش جوار کارخانه‌ای در دستور کار ماست.

رضایی شرط ورود و استخدام در آموزش و پرورش را قبولی آزمون دانست و افزود: در سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۰۵ هزار نفر جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

‌وی گفت: در تاریخ کشور به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی، معلمان نقش و جایگاه ویژه ای در هدایت و راهبری جامعه داشته و در مسائل و موضوعات مختلف مشاوران امین مردم بوده‌اند.

رضایی، بیان کرد: در دوران پس از دفاع مقدس نیز یکی از مراجع اصلی مردم یعنی مرجعی که محل مشورت آنان در تمام مسائل روز جامعه بود، معلمان و فرهنگیان بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه معلم نقش کلیدی در نظام اجتماعی دارد، افزود: همه مسؤولان و مردم باید تلاش کنند تا از این اسوه‌های ایثار و فداکاری در جایگاه والای خود تجلیل و تکریم شوند.

رضا رضایی افزود: به همین مناسبت شعار هفته معلم سال جاری "همه ما مدیون تو هستیم، معلم" انتخاب شده و ۴۳ هزار و ۵۱۹ فرهنگی در قالب ۲۹ هزار و ۲۷۰ کلاس درس در ۶ هزار و ۲۰ مدرسه استان کرمان مشغول به فعالیت هستند که قدردان زحمات آنان هستیم.

وی از اجرای طرح رتبه بندی معلمان ویژه ۳۹ هزار فرهنگی در استان کرمان و افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق فرهنگیان طی ۲ سال اخیر خبر داد و افزود: پرداخت هزینه‌های درمان، تسهیلات بدون بازپرداخت برای بیماران سخت درمان از جمله اقدامات آموزش و پرورش استان کرمان است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان کرمان در شاخص‌های اختصاصی موفق به کسب رتبه اول کشور و در کل شاخص‌ها رتبه دوم کشور را به دست آورده است تصریح کرد: کسب ۶ رتبه تک رقمی کنکور توسط دانش آموزان کرمانی و کسب رتبه ۲۶ کنکور رشته ریاضی یک دانش آموز در منطقه رودبار جنوب یکی از اتفاقاتی است که در طول تاریخ این منطقه بی نظیر بوده و همچنین رشد ۱۰۰ درصدی رتبه زیر ۱۰۰ در کنکور سراسری از دیگر افتخارات این استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، کسب ۱۲۰ مدال رنگارنگ مسابقات کشوری و ۱۰۷ رتبه برتر کشور توسط معلمان و دانش‌آموزان استثنایی در استان کرمان در سال تحصیلی جاری را از دیگر موفقیت‌های این استان برشمرد.

کد خبر 6095745

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • ‌۱۰۵ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش خواهند شد‌
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است
  • امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • برگزاری همایش تبیینی برگزاری امتحانات نهایی ۱۴۰۳ در مشهد 
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!