Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: اصل آزادسازی سهام عدالت یک کار بسیار خوبی برای مسائل اقتصادی بسیاری از توده‌های مردم است ولی باید این اتفاق با مدیریت خوب و نظارت سازمان‌های نظارتی و اطلاعاتی پیش برود.

احمد سالک نماینده اصفهان و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره آزادسازی سهام عدالت، اظهار داشت: اولین موضوع این است که قضاوت و ارزیابی درباره مفید بودن بورس در بحث اقتصاد کلان کشور خیلی زود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: چند نکته قابل توجه است؛ نکته اول این است که مشارکت دادن مردم در اقتصاد کشور یکی از مسائل مهم است که حتی در ۲۴ سیاست ابلاغیه مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی هم به آن تاکید شده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: ممکن است یکی از همین مجرا‌های مشارکت دادن مردم در اقتصاد، بورس باشد. یعنی کسانی که ثروتی دارند و مشتاق هستند در اقتصاد کشور مشارکت کنند بازار سرمایه خوب است.

سالک با بیان اینکه شفاف سازی مسائل اقتصادی کشور جزو ضرورت هاست، ادامه داد: بورس می‌تواند یکی از شاخه‌های شفاف سازی مباحث اقتصادی کشور باشد، اما این اقدام نیاز به یک مدیریت درستی دارد.

وی افزود: نکته سوم این است که اصل ۴۴ باید هرچه زودتر عملی بشود، دولت در راستای تحقق این موضوع باید چند هدف را دنبال کند. یک، تامین منابع مالی برای خود که بتواند پاسخگوی اداره کشور باشد و دومین مورد این است که بانک‌ها را باید از حالت بنگاه داری بیرون بیاورد و آن‌ها را وادار به مشارکت در اقتصاد کشور کند.

این نماینده مجلس با اشاره به ورود جدی دولت به بورس بیان داشت: این اتفاق خوبی است منتهی باید با یک مدیریت خوب و درستی صورت بگیرد ولی اگر این تبلیغات گسترده دولتی‌ها برای مشارکت مردم در بورس خوب مدیریت نشود ممکن است آسیب بزرگی به اقتصاد کشور وارد کند.

سالک با بیان اینکه بورس در مسئله شفافیت نقش بسزایی دارد، گفت: باید در موضوع سهام عدالت دلالان و کاسبان سودجو شناسایی بشوند و برخورد لازم با آن‌ها صورت بگیرد و نگذارند افراد سودجو حق مردم را بخورند و پایمال کنند.

وی در پایان بیان داشت: اصل آزادسازی سهام عدالت یک کار بسیار خوبی برای مسائل اقتصادی بسیاری از توده‌های مردم است ولی باید این اتفاق با مدیریت خوب و نظارت سازمان‌های نظارتی و اطلاعاتی پیش برود.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سهام عدالت بورس دولت سالک آزادسازی سهام عدالت اقتصاد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۰۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد

 هادی خانی رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد گفت: با پیگیری‌های معمول و با مصوبه کمیته حقوقی و قضایی شورای راهبری دادرسی الکترونیک قوه قضاییه، عنوان اتهامی اقدام تروریستی به عناوین مجرمانه سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی اضافه گردید.

دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم ادامه داد: این اقدام در راستای تصریح و تسهیل دسته بندی اطلاعات پرونده‌های مرتبط با اقدامات تروریستی و تامین مالی تروریسم و به تبع آن سهولت مدیریت پرونده‌های مربوط صورت پذیرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد