Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ محمدرضا عدالتخواه که در دیدار با اعضای مجمع فعالان رسانه‌های انقلاب اسلامی استان همدان سخن می گفت با اعلام اینکه کاهش جرم با از بین رفتن بستر جرم امکان پذیر خواهد بود، افزود: رویکرد رسیدگی‌های قضایی باید به سمت استفاده از مجازات‌های جایگزین در مواجهه با جرائم مهم اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری همدان خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ درصد جرائم شایع در استان را به جای رسیدگی‌های قضایی می‌توان با مداخله افراد مصلح، به نحو بسیار مطلوب که حتی منجر به ایجاد محبت و دوستی بین طرفین شود حل و فصل کرد.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب به جای محاکمه و مجازات فرد که غالبا هم نمی‌توانست باعث اصلاح او شود با عذرخواهی یا مصالحه علاوه بر رفع مشکل موجب رضایت خاطر بزه‌دیده را نیز فراهم کرد.

دکتر عدالتخواه از صدور بالغ بر ۳۴۱ هزارساعت خدمات عمومی جایگزین حبس و اجتناب از یک‌هزار و ۷۰۰ ماه اعمال حبس برای افراد در قالب استفاده از مجازات‌های جایگزین در ماه‌های اخیر خبر داد و تاکید کرد: با این کار ضمن جلوگیری از صدمات ناشی از زندان‌ برای افراد و خانواده‌های آنها، باعث ارائه خدمات مثبت و رایگان برای اجتماع نیز شد.

رئیس کل دادگستری استان همدان به تشکیل ستاد تألیف قلوب و کمیته‌های معین آن به نام مصلحین و معتذرین اشاره و تصریح کرد: در قالب این ستاد و دو کمیته آن، حل اختلاف و ایجاد مصالحه در هر جمع و صنف بدون ایجاد هیچ گونه تشکیلات و ساختاری به عهده افراد مورد اعتماد و اطمینان همان صنف و گروه به سرانجام خواهد رسید.

عدالتخواه در ابتدای سخنانش ضمن تقدیر از رسانه های انقلاب اسلامی، گفت: حرکت این مجمع در مسیر صحیح مطالبه‌گری آرمان‌های والای انقلاب و منویات مقام معظم رهبری یک ضرورت است.

وی اظهار داشت: ایجاد گفتمان از رسالت‌های مهم رسانه‌های انقلابی بوده و می‌تواند با ارتقاء رفتارهای اجتماعی در کاهش پرونده‌های قضائی نقش قابل توجهی داشته باشد.

عدالتخواه با بیان اینکه رسانه به عنوان یک تیغ دولبه باید مراقب باشد که صرفا به اصلاح امور بپردازد و منجر به آسیب‌رسانی به جامعه نشود، گفت: تبعیض در اجرای قانون از مهم‌ترین انحرافاتی است که می‌تواند گفتمان انقلابی را با چالش مواجه سازد.

رئیس کل دادگستری استان همدان تصریح کرد: هرگونه نقد و مطالبه‌گری باید به دور از اهداف و اغراض شخصی و منفعت‌گرایی باشد و ملاک تعیین اولویت‌های مطالبه‌گری توسط رسانه‌های انقلابی از نیازهای اساسی کشور و مطالبات عمومی است.

عدالتخواه یادآور شد: هر کس تریبونی در اختیار دارد باید متوجه این نکته باشد که نباید بر شیپور ناامیدی بدمد ضمن اینکه در زمان نقد هر موضوع یا دستگاهی تمام وجوه آن را به صورت شفاف ببیند.

عدالتخواه از اصحاب رسانه درخواست کرد با ورود مسئولانه و منصفانه به مسائل و معضلات اجتماعی و تعامل قانونمند با رسانه‌ها و ادارات، یاری‌رسان مجموعه‌های قضایی در تحقق ارزش‌های مقدس انقلاب سلامی و فرمایشات مقام عظمای ولایت باشند

۴۶.

کد خبر 1385368

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان همدان رسانه های انقلاب رئیس کل دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان تهران؛ ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: درمسیر تحول و تعالی و با اجرای برنامه‌های عملیاتی در دادگستری استان تهران ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان کاهش ۲۴ درصدی داشته است.

نیکوکار تصریح کرد: با پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در جهت برگزاری شورای اجتماعی پیشگیری شهرستان‌ها، شهرستان بهارستان با اجرایی کردن مصوبات جلسات برگزار شده موفق به کاهش ورودی پرونده‌های طلاق توافقی به میزان بیش از ۲۴ درصد شده است.

وی افزود: اقدامات دادگستری بهارستان در راستای اهداف پیشگیرانه، موجب کاهش ورودی پرونده در ۷ اتهام از ۱۰ اتهام اول آن و همچنین تقلیل ورودی پرونده در ۵ حوزه تصرف عدوانی، طلاق توافقی، حوزه مواد مخدر، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از تصادفات رانندگی و سرقت مستوجب تعزیر شده است.

نیکوکار گفت: سازگاری میان زوجین نیازمند کسب مهارت‌های لازم به وسیله آموزش است تا با کمک آن بتوان یک زندگی با کیفیت مطلوب را تجربه کرد؛ زیرا خوب زندگی کردن یک مهارت اکتسابی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تاکید کرد: طلاق تنها راه حل برای پایان دادن به اختلافات نیست و این اصل باید تا حد ممکن به شکل کم و محدود مورد استفاده قرار گیرد و تا جایی که امکان دارد به‌عنوان آخرین گزینه مطرح شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعرفه عضویت در باشگاه انقلاب خبرساز شد
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • خرید بلیط اتوبوس از این به بعد با کدملی امکان پذیر است!
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • بستر واگذاری امور به مردم فراهم شود
  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری