Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، کمیسیون اروپا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که اقتصاد اتحادیه اروپا در سال 2020 با رکود 7.5درصدی مواجه خواهد شد در حالی که شیوع ویروس کرونا بدترین شوک اقتصادی را از زمان رکود بزرگ در دهه 1930 برای حوزه یورو به‌همراه خواهد داشت.

این کمیسیون که بازوی اجرایی اتحادیه اروپاست، آخرین پیش‌بینی‌های اقتصادی خود را امروز منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارقام اولین آماری است که درباره تبعات اقتصادی شیوع کرونا از زمان شروع تعطیلی‌ها در کشورهای اروپایی منتشر می‌شود.

این در حالی است که کمیسیون اروپا در ماه فوریه پیش‌بینی کرده بود که تولید ناخالص داخلی اروپا در سال جاری میلادی 1.4 درصد افزایش داشته باشد.

بنا بر این گزارش، دولت‌های اروپایی در حال برنامه‌ریزی برای برداشتن محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا پس از چند هفته قرنطینه هستند. ایتالیا، پرتغال، یونان، آلمان و اتریش از جمله کشورهایی هستند که برخی از محدودیت‌ها را حذف کرده‌اند.

بر اساس آمار منتشرشده کمیسیون اروپا، تولید ناخالص داخلی ایتالیا امسال بیش از 9 درصد کاهش خواهد یافت.

ایتالیا که یکی از کشورهایی است که بیشترین آمار ابتلا به بیماری کرونا را گزارش کرده است، امسال با 9.5 درصد رکود اقتصادی مواجه خواهد شد.

این کشور پس از یونان که رکود 9.7درصدی را تجربه خواهد کرد، بدترین عملکرد را در منطقه یورو خواهد داشت.

این کمیسیون که در بروکسل مستقر است همچنین تأکید کرد که میزان تولید واقعی اتحادیه اروپا در نیمه اول سال 2020، 18درصد کاهش خواهد یافت، اما در نیمه دوم سال فضا برای رشد دوباره اقتصاد وجود خواهد داشت.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اقتصاد ویروس شوک اقتصادی کرونا کرونا ویروس اخبار کرونا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۰۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا