Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: حجت الاسلام حسن روحانی و شوکت میرضیایف روز چهارشنبه با تبریک متقابل فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به دو ملت و همه مسلمانان جهان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه ابراز امیدواری کردند تا همه ملت ها با یاری هم بتوانند از مشکلات عبور کنند.

دو طرف با اشاره به سختی ها و مشکلاتی که شیوع بیماری کرونا در اکثر کشورهای جهان بوجود آورده، بر لزوم توسعه همکاری و همدلی دولت‌ها و کشورهای جهان برای مقابله با کرونا تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رؤسای جمهور ایران و ازبکستان در این گفتگو با بررسی وضعیت روابط و همکاری های دو کشور در بخش های گوناگون، توسعه روابط و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله گسترش همکاری‌های بانکی، تسهیل در صدور روادید برای تجار دو کشور و بازگرداندن روابط تجاری و اقتصادی دو کشور به روال قبلی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را مورد توافق قرار دادند.

دکتر روحانی با اشاره به موفقیت های کشورمان در مسیر مبارزه با کرونا و ساخت تجهیزات و امکانات مورد نیاز در این زمینه از جمله کیت های تشخیص و دستگاه ونتیلاتور، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده انتقال تجربیات و تامین نیازمندی های ازبکستان برای مبارزه با کرونا است.

رئیس جمهور ادامه داد: متاسفانه برخی دولتهای زیاده خواه و در رأس آن آمریکا، در این شرایط هم به دنبال اهداف سیاسی خود و اعمال فشار و تحریم علیه کشورها و ملت‌ها هستند که باید در برابر آنها ایستادگی کنیم.

شوکت میرضیایف نیز با تجلیل از موفقیت ها واقدامات جمهوری اسلامی ایران در مسیر مبارزه با کرونا، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاهی ویژه در منطقه بوده و توسعه روابط با این کشور برای ما بسیار حائز اهمیت است.

منبع: فردا

کلیدواژه: میرضیایف حسن روحانی مبارزه با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای صنعتی در اصفهان در خصوص اجلاس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای گفت: اگر چه فشار نظام سلطه در جهت اینکه اجازه ندهد هدف صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران محقق نشود، است. اما با همه این محدودیت‌ها و هزینه‌های تحمیلی استقبال از این اجلاس علمی خوب بوده است و شخصیت‌های با سابقه‌ای علی رغم مانع تراشی‌ها در آن شرکت کرده و مقالات خوبی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اسلامی: تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران افزایش خواهد یافت

اسلامی با بیان اینکه این مقالات به صورت شفاهی و ویدئو کنفرانسی ارائه شده است، گفت:‌ هدف ما این است که با این مقالات و دستاوردها تراز علم و فناوری ایران را به دنیا نشان دهیم و برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم این فناوری‌ها را به سایر کشورها منتقل کنیم تا حصارها شکسته و یک نظام علمی متفاوتی ایجاد شود و این امر نیازمند لوازمی است و یکی از قدم‌های آن برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای بود و امیدوارم اهداف تعیین شده محقق شود.

مراسم افتتاحیه سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با حضور محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، معاون وی، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و ... عصر امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه) در اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229645 برچسب‌ها سازمان انرژی اتمی

دیگر خبرها

  • رایزنی ایران و تاجیکستان درمورد تقویت روابط دوجانبه
  • برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه ماه آینده
  • ایران و تاجیکستان باید از ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای بهره برند
  • تامین ۱۰ قلم داروهای راهبردی مورد نیاز زیمبابوه به کمک ایران
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات