Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-08@23:24:21 GMT

بوندس‌لیگا تا 11 خرداد از سرگرفته می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۱۲۰۶

بوندس‌لیگا تا 11 خرداد از سرگرفته می‌شود

با مجوز دولت آلمان به مقامات فوتبال این کشور، هفته‌های باقیمانده از فصل جاری بوندس‌لیگا تا پایان ماه می از سرگرفته خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مقامات دولت آلمان به درخواست اهالی فوتبال این کشور برای صدور مجوز از سرگیری مسابقات فوتبال چراغ سبز نشان داده‌اند و قرار است که حداکثر تا پایان ماه می (11 خرداد) بازی‌های لیگ فوتبال آلمان آغاز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که طی روزهای اخیر به خاطر ابتلای سه نفر از اعضای کادر فنی تیم کلن و پس از آن چند تن دیگر از بازیکن لیگ‌های دسته اول و دوم فوتبال آلمان، از سرگرفته شدن مسابقات کاملاً در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته بود، امروز (چهارشنبه) آنجلا مرکل صدراعظم آلمان طی یک ویدئو کنفرانس با اعضای کابینه دولت راه را برای از سرگرفته شدن مسابقات فوتبال دسته‌های اول و دوم فوتبال هموار کرد.

بوندس‌لیگا در اواخر اسفند ماه به دلیل شیوع کرونا در آلمان به حالت تعلیق درآمد و تا دو هفته پیش که به بازیکنان این کشور اجازه بازگشت به تمرینات داده شده بود، تمامی فعالیت‌های فوتبالی را متوقف کرده بودند.

طبق اعلام رسانه‌های محلی، بازی‌های باقیمانده از لیگ‌های دسته اول و دوم فوتبال آلمان در ورزشگاه‌های خالی از جمعیت و با رعایت معیارهای بهداشتی از جمله گرفتن تست کرونا از بازیکنان تمامی تیم‌ها که شمار آن به 20 هزار مورد تا پایان فصل خواهد رسید، از سرگرفته خواهد شد.

دولت آلمان اگرچه با از سرگیری مسابقات موافقت کرده، اما تصمیم‌گیری نهایی را برعهده سازمان لیگ فوتبال آلمان گذاشته است. قرار است فردا ویدئو کنفرانس با شرکت 36 نماینده از تمامی باشگاه‌های دسته اول و دوم برگزار شود و زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال از سرگیری مسابقات در تاریخ 15 می (9 روز دیگر) شنیده می‌شود.

لینک کوتاه: asriran.com/0033Ae

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بوندس لیگا فوتبال آلمان اول و دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۱۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز بازگشت «راهیان» به لیگ دسته اول فوتبال صادر شده‌ است

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات فوتبال استان کرمانشاه از صدور مجوز بازگشت راهیان به لیگ دسته اول فوتبال کشور از سوی فدراسیون خبر داد.

علی محبی زنگنه در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به آخرین وضعیت بازگشت تیم راهیان کرمانشاه به لیگ دسته اول فوتبال، اظهار کرد: سال گذشته چند هفته مانده به شروع رقابت های لیگ دسته اول فوتبال همراه با مدیرعامل باشگاه راهیان با رئیس فدراسیون فوتبال نشستی داشتیم و موضوع بازگشت این تیم به لیگ دسته اول فوتبال مورد بررسی قرار گرفت. 

وی افزود: در همان نشست آقای تاج(رییس فدراسیون) اعلام کرد که تیم راهیان می تواند در رقابت های لیگ ۱۴۰۲ شرکت کند، اما از آنجایی که مسئولین باشگاه فرآیندهای لازم برای تشکیل و آماده سازی یک تیم را انجام نداده بودند، مقرر شد تیم‌شان در رقابت های سال ۱۴۰۳ حضور داشته باشد. 

رئیس هیات فوتبال کرمانشاه تصریح کرد: فدراسیون فوتبال مجوز بازگشت تیم راهیان را به این باشگاه داده و در مقابل شروطی هم داشته که مسئولین باشگاه راهیان آنها را قبول کرده‌اند. 

وی در خصوص تصمیم باشگاه راهیان برای حضور در رقابت های لیگ ۱۴۰۳ هم گفت: چند ماه پیش دیداری با مدیرعامل باشگاه راهیان داشتیم که ایشان اعلام کرد قصد دارند در رقابت‌های لیگ ۱۴۰۳ حضور داشته باشند. 

محبی زنگنه اضافه کرد: اکنون باشگاه راهیان فرصت کافی برای تشکیل و آماده سازی یک تیم تا زمان شروع رقابت های لیگ دسته اول فوتبال در اواخر تابستان را خواهد داشت. 

به گفته این مسئول، فدراسیون فوتبال باید سازوکارهای لازم برای حضور تیم راهیان در رقابت های لیگ دسته اول فوتبال کشور  را فراهم کند. 

سازمان لیگ فوتبال در فصل ۹۴ – ۹۳ تعداد تیم‌های حاضر در لیگ‌های فوتبال کشور را کاهش داد که اجرای این تصمیم در هفته های انتهایی لیگ دسته اول باعث سقوط تیم راهیان( شیرین فراز سابق) کرمانشاه به لیگ دسته دوم شد.

مدیرعامل باشگاه راهیان که نسبت به این تصمیم سازمان لیگ معترض بود و اعلام دیرهنگام این مصوبه را خلاف مقررات می دانست، پیگیری هایی را از طریق  فدراسیون انجام داد، اما زمانی که از رسیدگی مسئولین فدراسیون ناامید شد، شکایتش را از طریق مراجع قضایی پیگیری کرد، تا اینکه زمستان سال ۱۳۹۹ توانست حکم دیوان عالی کشور را برای بازگشت تیمش به لیگ دسته اول فوتبال بگیرد.

علیرغم اینکه دیوان عالی کشور حکم به بازگشت تیم راهیان به لیگ دسته اول فوتبال داده بود، اما مسئولین فدراسیون فوتبال به این دلیل که باشگاه راهیان نباید شکایتش را به مرجعی خارج از فدراسیون می برد، به این رای تمکین نکردند، با اینحال مسئولین استانی و باشگاه راهیان پیگیری هایی را از طریق فدراسیون انجام دادند تا اینکه در نهایت توانستند رای به بازگشت تیمشان به رقابت های لیگ دسته اول را بگیرند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تکرار یک حسرت؛ هری کین در بایرن مونیخ هم جام نمی‌برد
  • فلش بک: حمایت هواداران دورتموند از ادین ترزیچ پس از ناکامی در کسب مقام قهرمانی در هفته پایانی بوندس لیگا / فیلم
  • قرعه کشی لیگ دسته یک کشتی آزاد با حضور ۲ تیم مازندرانی
  • مجوز بازگشت «راهیان» به لیگ دسته اول فوتبال صادر شده‌ است
  • درخشش دختران وزنه‌بردار خوزستانی در مسابقات کشوری (+عکس)
  • مسجدسلیمان میزبان تیم فوتبال استقلال آبی پوشان ملاثانی
  • پیروزی تیم‌های خوزستان در فوتبال دسته دوم کشور
  • میزبانان لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ مشخص شدند
  • ۴.۵میلیارد درآمد فدراسیون از جریمه در ۱۷روز
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد