Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علیمحمدطهماسبی بیرگانی روز چهارشنبه در نشست کارگروه  استانی مقابله با ریزگرد در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان اظهار داشت: از ۱۰۰ میلیون یورویی که دولت در لایحه برای سال ۹۹ در راستای مقابله با ریزگرد ارایه داد فقط با یک پنجم  آن موافقت شد لذا در این رابطه ۲۰ میلیون یورو بیشتر اعتبار نداریم لذا باید ضروری ترین اقدامات را در زمینه مقابله با ریزگرد برنامه ریزی کنیم تا  اقدامات در سال جاری نیز ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نکته مهم دیگر این که در سال جاری باید کارها به صورت اثر بخش و  با رعایت مقررات و قوانین دنبال شوند تا بتوانیم در مقابل اقداماتمان پاسخگو باشیم.

دبیر ستاد ملی مقابله با ریزگرد با تاکید بر این که کارگروه مقابله با گرد و غبار خوزستان از کارگروه های فعال در سطح کشور است بیان کرد: اقدامات مقابله ای با گرد و غبار از سال ۹۵ آغاز شد اما هر چه جلوتر رفتیم کارهای بیشتری در این زمینه تعریف شد به طوری که در سال ۹۷  کل اعتبارت مربوط به گرد و غبار کشور به خوزستان اختصاص داده شد.

وی افزود: در چند سال گذشته گروهی برای نظارت بر عملکرد اقدامات انجام شده در خوزستان انتخاب شد که تاکنون اقدامات خوبی  در استان خوزستان برای مقابله با ریزگرد صورت گرفته که باید این اقدامات ادامه داشته باشند.

طهماسبی ادامه داد: در سال ۹۹ بهتر است پروژه ها در چارچوب موافقت نامه ملی اجرا شود تا در زمینه مواردی که با اجرای پروژه‌ها ارتباط دارد کمتر با مشکل رو به رو  شویم.

وی با اشاره به این که جهاد کشاورزی، منابع طبیعی از جمله دستگاه هایی هستند که بیشترین میز ان اعتبارت مربوط به مقابله با ریزگردها را به خود اختصاص داده اند گفت: کمیته نظارت کارگروه مقابله با ریزگردها باید بر وضعیت پروژه ها و این که چه میزان در این پروژه ها درست و کارآمد کار شده است نظارت جدی داشته باشد و  از کمیته نظارت انتظار می رود به عنوان بازوی ناظر بر دستگاه عملکرد آنها را مورد ارزیبای دقیق قرار دهد.

دبیر ستاد ملی مقابله با ریزگرد با تاکید بر این که اعتبارت سال  ۹۸  باید به نتیجه برسد گفت: پس از ماه رمضان نشستی به منظور ارزیابی اقداماتی که از سال ۹۵ تاکنون انجام شده و چشم اندازه آینده در این حوزه برگزار می شود.

 به گزارش ایرنا پس از توفان شدید گرد و غبار بهمن سال ۹۵ در خوزستان،  طرح مهار کانون‌های گرد و غبار در این استان به صورت اضطراری آغاز شد اولویت این طرح مهار کانون‌های فوق بحرانی در جنوب و جنوب شرق اهواز موسوم به کانون شماره ۴ با وسعت ۱۱۲ هزار هکتار است برای نهال‌کاری در کانون بحرانی (کانون های ۳ و ۴) برنامه ۱۰ ساله پیش بینی شده که شامل عملیات بیولوژیک (نهالکاری) و پخش سیلاب به صورت مصنوعی در هورهای محلی است.

از سال ۱۳۹۵ تاکنون در مجموع ۳۶ هزار هکتار نهالکاری در کانون‌های گرد و غبار خوزستان در دستورکار بوده،   در سال های ۹۵ تا ۹۸ در حدود ۲۶ هزار هکتار نهالکاری اجرا شده است.  

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست ریزگرد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست ریزگرد سازمان حفاظت محیط زیست ریزگرد مقابله با ریزگرد گرد و غبار پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۱۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد

داود میرشکار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت گرد و غبار در خوزستان اظهار کرد: با توجه به گزارش‌هایی که از هواشناسی خوزستان ارائه شده است، جریان همرفتی و طوفان ناگهانی در شهر نجف عراق رخ داده است، بنابراین منشأ گرد و غبار امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در خوزستان از سوی کشور عراق است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها، جریان باد از سوی جنوب استان خوزستان در اواسط امروز رخ خواهد داد و پس از وقوع این جریان، شاهد بهبود شرایط گرد و غبار در اهواز و دیگر شهرهای درگیر خواهیم بود.

دبیرکارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان با اشاره به غیرحضوری شدن نوبت صبح مدارس در چند شهر استان خوزستان گفت: با توجه به اینکه هواشناسی هنوز گزارش متقنی مبنی بر تداوم این شرایط نداده است، اگر این شرایط ادامه پیدا کند حتما غیرحضوری شدن مدارس در نوبت بعد از ظهر را زودتر اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص اعلام دیرهنگام غیرحضوری شدن فعالیت مدارس و دو ساعت تاخیر آغاز کار ادارات و اطلاع‌رسانی این موضوع بعد از ساعت ۷ صبح، بیان کرد: با توجه به اینکه شرایط ناگهانی رخ داد، انجام پیش‌بینی‌ها بسیار سخت بود. دیشب تا پاسی از شب در حال هماهنگی بودیم و تصمیم‌گیری برای غیرحضوری شدن مدارس در نوبت صبح یا بعد از ظهر، تا صبح طول کشید و در نهایت صبح اعلام شد.

میرشکار گفت: سعی می‌شود با هماهنگی، این ایراد را برطرف کنیم و از این به بعد با هماهنگی بیشتر، نتیجه تصمیم‌گیری‌ها به موقع اعلام شود تا چنین شرایطی رخ ندهد.

دیگر خبرها

  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین سیما» شد
  • انتصاب مجید اکبرشاهی به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما»
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار