Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران  با اشاره به اینکه بازگشایی مشاغل و اصناف مختلف در تهران و سایر استان‌ها بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: بازگشایی آرایشگاه‌های زنانه و مردانه نیز مانند سایر اصناف بر اساس پروتکل‌های ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و صاحبان حرف باید با مراجعه به سایت مربوطه و با نظارت اتاق اصناف به کار خود بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در روزهای آتی که با امواج جدیدی از بازگشایی مشاغل و اصناف در کلانشهرها از جمله تهران مواجه هستیم، کماکان خطر را جدی تلقی می‌کنیم.

وی ادامه داد: از شهروندان و تمامی افرادی که با فرایند بازگشایی‌ها حضور متفاوتی را در سطح شهر در روزهای آتی تجربه خواهند کرد خواست بیش از گذشته به ملاحظات بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

 زالی در ادامه افزود: همانطور که بارها اعلام کردیم در تهران هنوز به شرایط مطلوب نرسیده‌ایم که اعلام کاهش خطر کنیم. بنابراین مطلقا از اجرای برنامه ها و شیوه‌نامه‌های ابلاغ شده بهداشتی به خصوص کسبه و شهروندان تخطی نکند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: هنوز شاهد رخداد تغییر اساسی نبوده ایم که بخواهیم پروتکل ها را تغییر دهیم و کمافی سابق تهران را به عنوان یک شهر آلوده باید تلقی کرد و اصرار  جدی بر رعایت دقیق پروتکل ها داشته باشیم.

 زالی همچنان به شهروندان تهرانی هشدار دارد: از هرگونه حضور و تردد غیر ضروری در سطح شهر اجتناب کنید و یادمان باشد که هر گونه حضور در سطح شهر می تواند یک ریسک و خطر برای ما محسوب شود.

وی با اشاره به آمار ۲۴ ساعت گذشته در تهران گفت: امروز ۱۹۲ مورد جدید در بخش‌های عادی و ۸۱ مورد جدید در بخش‌های ویژه بستری شدند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تصریح کرد: مجموع ترخیص شدگان از بیمارستان های شهر تهران نیز ۳۸۲ مورد بوده است که تفاوت چشمگیری در مقایسه با روزهای قبل نداشته است.

به گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر شاید به این دلیل آمار تهران با آمار کشوری همخوانی ندارد که برخی از فعالیت‌های اجتماعی و کسب و کار با یک هفته تاخیر نسبت به کل کشور در تهران شروع شده است و نتایج آن را باید در یک هفته تا ۱۰ روز دیگر تحلیل کنیم.

منبع: الف

کلیدواژه: سطح شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از برگزاری شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در هفته آینده در استان تهران خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: این انتخابات در ۲۲ حوزه، ۱۵ استان، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری برگزار می‌شود و ۹۰ نامزد برای ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بازه زمانی تبلیغات داوطلبان از ساعت صفر ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و در ساعت ۸ صبح روز ۲۰ اردیبهشت تمام می‌شود، افزود: به ستاد‌های انتخابات استان‌ها تاکید کرده ایم که میادین شهری برای تبلیغات آماده شوند، فضای مجازی هم برای تبلیغات فراهم شده است. دستورالعملی برای تبلیغات در نظر گرفته شده که مبنای کار تبلیغات است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری دو مانور انتخاباتی، گفت: مانور شبیه سازی شعب اخذ رأی و راه اندازی شعب و تست دستگاه‌های احراز هویت و صندوق‌های رأی برگزار شده و اشکالات و نواقص احتمالی مورد بررسی قرار گرفته است. این مانور‌ها با حضور اعضای هیئت‌های نظارت و ناظران شورای نگهبان برگزار شده است. روز یکشنبه هم در استان تهران صندوق‌های الکترونیکی را زیر بار می‌بریم و شبیه سازی انتخابات الکترونیک را اجرا می‌کنیم.

اسلامی با بیان اینکه آموزش عوامل اجرایی انتخابات هم انجام شده و ما آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را داریم اظهار کرد: با معاونان سیاسی و انتخابات و معاونان امنیتی ۱۵ استانی که انتخابات مرحله دوم در آن استان‌ها برگزار می‌شود، موارد لازم را برای برگزاری انتخابات بررسی و هماهنگ کرده ایم. به آن‌ها تاکید کردیم که حتماً با داوطلبان نشست داشته باشند و مواردی که لازم است را به اطلاع داوطلبان برسانند.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رأی داریم که ۶۵ درصد آن مربوط به انتخابات الکترونیکی است، تاکید کرد: در ۸ حوزه انتخابیه که انتخابات الکترونیکی است، آموزش‌های لازم به مردم داده شود. مردم هم می‌توانند سوابق داوطلبان را از طریق سامانه "انتخاب ایران"، بررسی کنند.

اسلامی درباره واجدین شرایط رأی اظهار کرد: کسانی که در مرحله اول رأی نداده باشند، می‌توانند در هر حوزه‌ای رأی دهند. کسانی که در مرحله اول در یک حوزه انتخابیه رأی داده باشند، فقط در همان حوزه می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند. متولدین ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور درباره چگونگی رأی دادن در انتخابات الکترونیکی، گفت: فرد با یکی از اصل مدارک کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه یا کارت پایان خدمت وارد شعبه می‌شود. در ابتدا احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام شده و اگر فرد واجد شرایط رأی دادن باشد، به او کارت تعرفه داده می‌شود. رأی دهنده، کارت تعرفه را بر روی مکانی که روی صندوق الکترونیکی است، قرار می‌دهد و وقتی صندوق اجازه رأی دادن را داد، لیست اسامی و کد و تصاویر داوطلبان در اختیار فرد رأی دهنده قرار می‌گیرد و و فرد کد داوطلبان را در محل مشخص شده به صورت دستی وارد کرده و رأی خود را می‌دهد.

وی ادامه داد: در این انتخابات دیگر تعرفه رأی کاغذی وجود ندارد و تعرفه‌ای هم داخل صندوق انداخته نمی‌شود. بعد از اینکه فرد رأی خود را داد، کارت تعرفه را برمی گرداند و مدرک شناسایی خود را پس می‌گیرد.

اسلامی تصریح کرد: در حوزه‌های الکترونیک تلاش می‌شود با تأیید هیئت نظارت، نتایج در اسرع وقت اعلام شود. فرآیند‌های اعتراض و شکایت در هیأت‌های اجرایی و نظارت هم پیش بینی شده و طبق قانون انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) ترافیک فوق سنگین آزادراه رشت-قزوین نرسیده به رودبار
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه سی‌وپنجم موقتا غیرفعال است
  • سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه کتاب موقتا غیرفعال است
  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند
  • جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران نجات یافت
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران