Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@13:32:09 GMT

آزادسازی ۱۵ هکتار از اراضی بستر رودخانه مهریانیاسوج

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۲۰۹۵

آزادسازی ۱۵ هکتار از اراضی بستر رودخانه مهریانیاسوج

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی و همچنین اجرای تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و ماده ۹ لایحه قانونی رفع تجاوز از تاسیسات آب و برق کشور، حدود ۱۵ هکتار از اراضی بستر رودخانه مهریان در حاشیه شهر یاسوج، آزادسازی شد.

“علی داودی مهر” ضمن تقدیر از مجموعه قضایی و نیروی انتظامی استان بخاطر صدور به موقع احکام قضایی و همچنین تامین امنیت در راستای صیانت از حقوق بیت المال خاصه رفع تصرف و آزاد سازی بستر و حرائم قانونی منابع آبی در هنگام اجرای احکام صادره، افزود: صیانت و جدیت همکاران شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، بر اساس وظایف ذاتی خود، نسبت به حفاظت و صیانت از منابع آبی استان، کاملا مشهود و یقینا بر اساس قوانین حاکم بر منابع آبی بخصوص قانون توزیع عادلانه آب و دستورالعمل های مربوط به طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب با متخلفان و متصرفان به بستر و حریم رودخانه ها، با قاطعیت برخورد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در عملیات آزادسازی و رفع تصرف که به طول حدود ۶ کیلومتر از مسیر این رودخانه(حد فاصل منطقه دوآب تا ابتدای پل مهریان)، صورت گرفت، ۱۵ هکتار از اراضی بستر آن، رفع تصرف شد.

داودی مهر با اشاره به وجود ۳۲ باغ، ویلا و تالار پذیرایی در مسیر این رودخانه(حد فاصل منطقه دوآب تا ابتدای پل مهریان)، اظهار کرد: ضروری است که مالکان باغ ها و زمین های اطراف این رودخانه، جهت انجام هرگونه طرح از جمله گردشگری، ویلاسازی  استعلامات لازم را از آب منطقه ای دریافت کنند تا با مشکلات بعدی مواجه نشوند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با بیان اینکه تجاوز به بستر رودخانه ‌ها باعث می شود که خسارت حاصل از سیلاب افزایش یابد، خاطرنشان کرد: این کار سبب کاهش عرض رودخانه می شود که به دنبال آن سیلاب از مسیر اصلی خارج شده و خسارات زیادی به اراضی همجوار وارد می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد شرکت آب منطقه ای ويلاسازي رودخانه رفع تصرف آزاد سازی سیلاب یاسوج گردشگري کهگیلویه و بویراحمد شرکت آب منطقه ای منابع آبی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۲۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ میرزایی از تخریب تعدادی ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، این اراضی به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال در قالب یک مانور اجرایی و با حکم قضایی در روستای «ازنق» واقع در بخش شهرستان ساوجبلاغ آزادسازی شد و به عرصه تولید بازگشت.

وی بیان کرد: در این اراضی ۱۰۹ قطعه دیوارکشی به طول حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر، بناهای غیرمجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد به مساحت حدود ۳۲۰ مترمربع، انباشت مصالح ساختمانی ۱۹ مورد، محوطه سازی ۱۲ مورد به مساحت حدود یک هزار و ۹۵۰ مترمربع، استخر دو مورد به مساحت حدود ۹۰ مترمربع و آلاچیق دو مورد به مساحت ۳۰ مترمربع تخریب و رفع اثر شد.

کد خبر 6093807

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ