Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@05:57:39 GMT

خرپژوهی؛ اثری تازه از زنده‌یاد زرویی نصرآباد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۲۱۹۵

خرپژوهی؛ اثری تازه از زنده‌یاد زرویی نصرآباد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از انتشارات کتاب نیستان اثری تازه از مرحوم ابوالفضل زرویی نصرآباد شاعر، طنزپرداز و روزنامه‌نگار را که در آذر ماه سال ۱۳۹۷ درگذشت، به زیر چاپ برده است. این اثر تازه که با عنوان «خرپژوهی» منتشر می‌شود، بخشی از پژوهش بلندی است که مرحوم نصرآباد در سال‌های حیات آن را انجام داده و به بررسی حضور این حیوان در ادبیات منظوم و منثور ایران پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«خرپژوهی» با مقدمه‌ای از سیدمهدی شجاعی و با همکاری نسیم عرب‌امیری در دست تولید قرار گرفته است.

شجاعی در بخشی از مقدمه بر این کتاب به بازگویی خاطره دیدار خود با مرحوم زرویی پرداخته که طی آن زرویی اشاره کرده که این پژوهش طی چند سال و در چند هزار صفحه به موضوع نحوه حضور حیوان «خر» در ادبیات، باورها، افسانه‌ها، قصه‌ها و مثل‌ها در تمامی مناطق جهان پرداخته است.

به گفته شجاعی مرحوم زرویی این کتاب را در چند مجلد در دست تألیف داشته که «خرپژوهی» تنها نسخه تحویل شده از سوی وی به انتشارات کتاب نیستان برای انتشار بوده است و از باقی آن خبری در دست نیست.

«خرپژوهی» در دو بخش شامل» «حکایات و لطایف نظم» و «حکایات و لطایف نثر» تدوین شده است و حجمی بالغ بر ۲۷۰ صفحه دارد.

کتاب نیستان پیش از این نیز بسیاری از آثار طنز ابوالفضل زرویی از جمله «غلاغه به خونش نرسید»، «خاطرات حسنعلی خان موستوفی»، «حدیث قند» و «ماه به روایت آه» را منتشر کرده است.

کد خبر 508960 برچسب‌ها کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شجاعی: از روی شکم سیری بازی کردیم!

به گزارش ورزش سه، مسعود شجاعی پس از پیروزی هوادار مقابل مس سونگون و صعود این تیم به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار داشت: همانطور که قبل از بازی گفتم فکر می‌کردیم بازی سختی باشد و واقعا همینطور بود. از زمانی که آقای کلانتری هدایت تیم مس سونگون را بر عهده گرفته‌اند، این تیم واقعا تغییر کرده و برای فوتبال بازی کردن برنامه دارند. ایشان قبلا هم در لیگ برتر جزو مربیان خوب بودند و فکر می‌کردیم که همینطور باشد. ما هم برنامه‌ریزی خاص خودمان را داشتیم و انتظار چنین اتفاقاتی را داشتیم، اما احساس می‌کنم بچه‌هایمان در دقایقی از روی شکم سیری بازی کردند وگرنه اختلاف بازی از نظر گل زده باید بیشتر از این می‌شد.

او در خصوص حضور بازیکنان جوان در ترکیب تیمش توضیح داد: ما قصد این را داریم اما بازی دادن به جوان‌ها هم زمان خاص خودش را می‌طلبد و فلسفه خاص خودش را دارد. همانطور که ما دوست داریم در بازی بیلدآپ از عقب را انجام بدهیم، باید جوان‌ها را هم آرام آرام تزریق کنیم و نمی‌توانیم از اول این کار را انجام بدهیم. امروز از ۲۰ نفر لاین آپ ما، ۱۰ نفر از بچه‌های زیر ۲۳ و زیر ۲۱ و حتی زیر ۱۹ سال بودند و این برای ما به عنوان مربی باعث خوشبختی است و فکر می‌کنم باشگاه هم راضی باشد.

سرمربی هوادار در پایان گفت: خدا را شکر بچه‌هایی که وارد زمین شدند، جواب دادند. از این ۱۰ نفر، ۶ نفر وارد زمین شدند و بازی کردند و انتظارات ما را برآورده کردند، اما باز هم می‌گویم باید بهتر از این باشند. ما سعی می‌کنیم در هفته‌های آینده روی این مسئله کار کنیم که زود از این بازی ارضا نشوند و بتوانند دقایق بیشتری را بازی کنند و برای تیم مثمرثمرتر باشند.

دیگر خبرها

  • اظهارات جنجالی دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد! / پرونده باز است
  • شجاعی: از روی شکم سیری بازی کردیم!
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • عکس| تصویر دیده نشده از رضا داوودنژاد در روز دامادی‌اش
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • این سریال مشهور، صداوسیما را به شدت عصبانی کرد
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی