Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@13:55:48 GMT

روایتی از هم عهدی مستشهدین مسجدی در جهاد مومنانه

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۲۷۳۰

روایتی از هم عهدی مستشهدین مسجدی در جهاد مومنانه

حرکت مسجدمحورانه ای که هفت سال پیش از هم عهدی سه طلبه جوان کرمانی آغاز شد، امروز به گروه جهادی مستشهدین برای نشر مهربانی تبدیل شده است.

خبرگزاری شبستان-کرمان

 

إنَّ في الخُمولِ، لَراحَةً؛  به راستى كه آسايش، در گمنامى است.(امام علی علیه السلام/ غرر الحكم : ۳۳۷۵ )

 

کارشان را سه نفری و از مسجد شروع کردند، سال ۹۲؛ طلبه های حوزه علمیه کرمان بودند؛ شوق خدمت، رخت جهاد بر تن شان پوشاند و تا همین امروز هنوز هم پای کار هستند؛ بی نام و نشان؛ آنقدر گمنام که ردشان را از یک عبارت در یکی از کانال های پیام رسان ایتا زدیم و بالاخره یکی شان را پیدا کردیم و پای صحبتش نشستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«سال 92 با سه طلبه از حوزه علمیه کرمان در سه محله مدیریت، ابوذر جنوبی و سرباز و سرآسیاب کار دانش آموزی را شروع کردیم؛ امام جماعت در مدرسه راهنمایی منطقه بودیم و در خلال امام جماعتی کار شناسایی دانش آموزان هر محله را برای مرتبط کردن آنان با مسجد محله انجام می دادیم؛ 250 تا 300 دانش آموز را شناسایی و کارهای تربیتی آموزشی را شروع کردیم»

 

 

اینها را حجت الاسلام امید کاربخش به خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید و با اشاره به اینکه با «مسجدمحوری» کارها را پیش بردیم و اردوی دانش آموزی و جشن تکلیف و...برگزار کردیم؛ ادامه می دهد: عده ای از آن دانش آموزان امروز طلبه شدند و مشغول درس هستند، عده ای کمی به تازگی مغازه دار شدند و در حال حاضر  90 نیروی جهادی در مقاطع مختلف و بحران ها با ما کار می کند.

 

 

وی با بیان اینکه سیل لرستان در سال گذشته نقطه آغازین کارهای جهادی گروه مستشهدین بود؛ افزود: امسال در بحران کرونا هم از اوایل اسفند تولید ماسک و دستکش با دستگاه های بومی و محلی و بسیج کردن ظرفیت های مردمی و خیرین آغاز و تقریباً هر شب 500 بسته مایع ضدعفونی بین کارگران توزیع می شد. 

 

حجت الاسلام کاربخش ادامه داد: در رزمایش هدلی و مواسات هم با رعایت حفظ شأن و عزت و کرامت افراد؛ تعداد قابل توجهی از افراد را شناسایی و نیازمندی های آنان را بر اساس نیاز به پوشاک، بهداشت، اجاره خانه، آسیب دیده از کرونا، تقسیم بندی و در راستای تأمین آن اقدام شد.

 

وی یکی دیگر از فعالیت های گروه جهادی مستشهدین را رایزنی با کارفرمایان برای بکارگیری تعدادی از بیکاران دانست و اظهار داشت: تازه ترین فعالیت مستشهدین «طرح ١۴روستا ١۴خانواده»است که در شهرهای توابع کرمان در حال انجام است؛ در این طرح بسته سلامت، بسته فرهنگی و بسته تغذیه توزیع می شود؛ بسته سلامت شامل ماسک، ژل ضدعفونی کننده دست، مایع ضدعفونی کننده سطوح، دستکش، مواد شوینده صابون و تاید؛ بسته تغذیه شامل: برنج، یک شانه تخم مرغ، یک عدد روغن یک لیتری، یک عدد ربع گوجه،دو کیلو مرغ، ماکارانی، سویا، میوه، حبوبات( نخود و لوبیا و عدس) تنقلات(بسته پسته و ویفر) و بسته فرهنگی شامل: وصیت حاج قاسم به مردم کرمان، دعای هفتم صحیفه سجادیه، پوستر حاج قاسم، یک عدد کتاب و کارت پستال است.

 

 

عضو گروه جهادی مستشهدین استان کرمان درباره تأمین هزینه های مربوط به اقدامات جهادی توضیح داد: بیشتر از ظرفیت خیرین و خود بچه های گروه استفاده می کنیم، البته مؤسسات هم کمک هایی کردند که به نسبت کمک خیرین ناچیز است.

 

وی در همین باره مطلب قابل تأملی بیان کرد که خود گواه نهایت تلاش اعضای گروه برای کار در گمنامی است؛ او گفت: مدتی بود که هر روز ۱۰۰ هزار تومان به شماره حساب گروه واریز می شد و ما نمی دانستیم از کجاست؟ تا اینکه از طریق تراکنش های بانکی، واریز کننده را شناختیم و فهمیدیم در ایام کرونایی که دانشگاه ها تعطیل است یکی از بچه های گروه ما که دانشجو است، هر روز به کارگری می رفته و مزد روزانه اش را از به حساب مجموعه واریز می کرده است.

 

حجت الاسلام کاربخش افزود: جالب اینکه این دانشجو حتی شماره کارت خود را نیز به صاحب کارش نداده و از او خواسته که مزد روزانه اش را به حساب گروه مستشهدین واریز کند؛ وقتی متوجه موضوع شدیم و جویای اینکه چرا یک دانشجو کارگری می کرده و مزد همه آن روز را به حساب گروه واریز؛ آن دانشجو گرفت« برای اینکه حرف آقا(مقام معظم رهبری) زمین نماند» 

 

وی در پایان اظهار داشت: علاوه بر کارهای جهادی، محتوای دینی هم در کانال«طریق الشهداء» قرار می دهیم تا کار جهادی را توأم با توجه به آموزه ها{دینی و اخلاقی} انجام داده باشیم.

 

بر اساس گزارش شبستان، تیم جهادی مستشهدین(با همین نام در پیام رسان ایتا) وابسته به مؤسسه فرهنگی تبلیغی شهید مغفوری کرمان است که به ویژه در ایام کرونایی اقدامات حمایتی متعددی از جمله سفارش نان برای محله های فقیرنشین، تهیه پک کودکانه شامل مدادرنگی و کتاب رنگ آمیزی برای کودکان محروم، پرداخت اجاره بهای منزل نیازمندان، اهدای محلول ضدعفونی کننده به مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست، برق کشی منزل نیازمندان، توزیع بسته های سلامت میان رفتگران شهرداری، توزیع افطاری، خدمات دهی افتخاری آرایشگاه ایزوله مستشهدین برای اقشار نیازمند،  تهیه دمنوش گیاهی و قهوه برای کادر درمان و... انجام داده است.

 

ساخت و ساز خانه یکی از مؤمنین نیازمند در حاشیه شهر کرمان (الله آباد) و طرح «هر محله، یک قربانی» با خرید و ذبح گوسفند و توزیع گوشت آن به جهت فرج حضرت ولی عصر ارواحنافداه و سلامتی نائب آن حضرت در بین نیازمندان منطقه جنوب شهر کرمان از دیگر اقدامات این گروه جهادی است.

 

در دعای عهد از خداوند درخواست می کنیم«اللّهُمَّ اجْعَلْنِی مِن ‏... الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْه‏»یعنی خدایا! من را از کسانی قرار ده که در برابر او (امام زمان) به شهادت می رسند.»

 

 

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجدمحوری گروه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به صرف لبخند ؛ اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان شهرداری گرگان و گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تحت عنوان طرح شهید مهدی باکری میزبان و همراه این گروه از پزشکان جهادی است.

سید النگی شهردار گرگان می گوید : قرار است چهل و شش طرح دیگر به نام به صرف لبخند در گرگان اجرا شود و در مرحله دیگر دندانپزشکان جهادی به مردم خدمات خواهند داد.

در قالب این طرح بصورت رایگان خدمات چشم پزشکی از معاینه تا تحویل عینک به مردم ارائه می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۳۰ روستا توسط بسیج سازندگی استان البرز
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • به صرف لبخند ؛ اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان