Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای خارجه روسیه و انگلیس درباره آخرین تحولات منطقه و جهان از جمله مقابله با بیماری «کووید-19» و سوریه و اوکراین رایزنی کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگرای فارس، وزرای خارجه روسیه و انگلیس شامگاه چهارشنبه در خصوص آخرین تحولات سوریه  و اوکراین رایزنی کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «سرگئی لاروف» وزیر خارجه روسیه و «دومنیک راب» وزیر خارجه انگلیس در این تماس تلفنی درباره روابط مسکو و لندن  رایزنی کرده و با توسعه همکاریها موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه روسیه و انگلیس ضمن پرداختن به موضوع بیماری «کووید-19» و نحوه مقابله با آن، درباره آخرین تحولات جاری در سوریه و اوکراین به تبادل نظر پرداختند.

روسیه و انگلیس مدتی بابت موضوع مسموم شدن «اسکریپال» جاسوس دوجانبه باهم اختلاف داشتند.  اسکریپال و دختر ۳۳ ساله‌اش در یک مرکز خرید در شهر «سالزبری» انگلیس بی‌هوش پیدا شدند. در پی این حادثه، دولت انگلیس بلافاصله روسیه را به دخالت داشتن در این ماجرا متهم کرد. 

دولت روسیه دست داشتن در مسمویت اسکریپال را رد کرده و از انگلستان خواسته تیم تحقیق مشترکی درباره این حادثه تشکیل شد. با این وجود، لندن از ارائه شواهد در این رابطه و همکاری با مسکو خودداری کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تحولات منطقه تحولات سوریه اوکراین روسیه خارجه روسیه و انگلیس آخرین تحولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۲۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند


به گزارش تابناک به نقل از تاس، برلین اعلام کرد که قصد دارد در پی حمله سایبری روسیه به وب‌سایت‌های حزب سوسیال دموکرات آلمان «الکساندر لامبسدورف»، سفیر خود در مسکو را برای رایزنی فراخواند.

نماینده وزارت امور خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «آنالنا بربوک، وزیر خارجه کشور تصمیم گرفته است تا سفیر آلمان در مسکو را برای رایزنی به برلین احضار کند».

 وی ادامه داد: «سفیر به مدت یک هفته در برلین می ماند و سپس به مسکو بازمی گردد».

وزارت خارجه آلمان وکیل موقت متخصص در امور روسیه را با ادعای حمله سایبری احضار کرده بود اما سفارت روسیه هرگونه ارتباط با این حمله از سوی هر ساختار یا نهاد دولتی روس را رد کرد.

 

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق