Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@09:26:08 GMT

کمک مومنانه| بهار همیاری در ماه همدلی؛ از اهدای النگو و گوشواره تا فیش حج

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۳۲۲۵

کمک مومنانه| بهار همیاری در ماه همدلی؛ از اهدای النگو و گوشواره تا فیش حج

‍‍‍‍‍‍

ماه مبارک رمضان بهانه ای‌است برای حس همنوع دوستی و همدلی مؤمنانه‌ای که سبب می‌شود بهار همیاری در ماه همدلی به حقیقت بپیوندد. به‌خصوص که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود قبل از شروع ماه بندگی، به کمک‌های مؤمنانه‌ای اشاره کردند که آحاد ملت ایران در این سفره شریک و متنعم باشند.

خبرگزاری فارس-سردبیری استانها| رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی اخیرشان به‌ مناسبت نیمه شعبان به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به‌علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کردند و فرمو‌دند: « افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از حضور بی‌ادعای گروه‌های جهادی و بسیجیان و هیئت‌های مذهبی که بگذریم، مشارکت مردم در رزمایش مومنانه جلوه دیگری از همدلی و همراهی ایرانیان را به رُخ جهانیان کشید، آنجا که شور و شعور ایرانی در کوچه و پس کوچه‌های شهر عرصه خدمت‌رسانی و عشق‌ورزی به هم‌وطن می‌شود.

براساس گزارش خبرنگاران خبرگزاری فارس در سراسر کشور رزمایش «کمک مومنانه» روز گذشته نیز مانند روزهای پیشین شاهد صحنه‌های بی‌نظیری از خدمت و نوع‌دوستی بود.

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۱۷ هزار بسته معیشتی در ایلام توزیع می‌کند

میثم کلهر مسوول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: پیرو پیام رهبری و آغاز رزمایش سپاه و بسیج در جهت کمک به نیازمندان اکثر نهاد‌ها و سازمان‌ها در کنار خیرین و نیرو‌های جهادی مشغول تهیه سبد‌های غذایی برای محرومان شدند.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای رزمایش احسان و همدلی یک میلیون بسته غذایی را بین نیازمندان سراسر کشور توزیع می‌کند که سهم استان ایلام ۱۷ هزار بسته معیشتی است.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای رزمایش احسان و همدلی یک میلیون بسته غذایی را بین نیازمندان سراسر کشور توزیع می‌کند.

وی با بیان اینکه توزیع این بسته‌های معیشتی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد تصریح کرد: در مرحله دوم پک بهداشتی شامل (ماسک، مواد ضدعفونی کننده، دستکش و‌…) بین ۱۷  هزار خانواده محروم و نیازمند این استان توزیع می‌شود.

کلهری تاکید کرد: اولویت کمک‌های ستاد اجرایی با خانواده‌های نیازمندی است که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند. 

 

آغاز مرحله دوم توزیع بسته‌های کمک‌معیشتی میان محرومان خراسان رضوی

امین بهنام مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی اظهار کرد: آستان قدس رضوی در مرحله دوم توزیع بسته‌های کمک‌معیشتی میان اقشار بی‌بضاعت مشهد، توزیع 50 هزار بسته مواد غذایی و بهداشتی را از امروز تا پایان ماه مبارک رمضان در دستور کار خود قرار داد.

وی در خراسان رضوی در رابطه با روند اجرای این طرح بیان کرد: آستان قدس رضوی از آغاز شیوع ویروس کرونا، اجرای طرح‌‎های حمایتی خود را از 29 اسفندماه سال گذشته برای کمک به خانواده‌های نیازمند حاشیه شهر مشهد آغاز و در مرحله نخست، 50 هزار سبد کالای مورد نیاز این اقشار را تهیه و توزیع کرد.   

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی افزود: مرحله دوم اجرای طرح حمایت از خانواده‌های کم برخوردار ویژه ماه مبارک رمضان از ساعت 16 روز گذشته در سالن‌های تربیت بدنی آستان قدس رضوی با بسته‌بندی یک هزار بسته اقلام توسط خادمیاران رضوی آغاز شده و از صبح امروز توزیع این بسته‌ها در مناطق حاشیه شهر شروع و تا پایان ماه مبارک ادامه دارد.

 

توزیع یک هزار بسته معیشتی توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در قوچان

علی زرقانی در مراسم توزیع بسته‌های معیشتی قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در قوچان اظهار کرد: در راستای تحقق بخشیدن و عملیاتی کردن فرمایش‌های مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات، کمک مؤمنانه و تبدیل کردن تلخی کرونا به شیرینی برای جامعه، اقداماتی در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه قوچان با اشاره به تشکیل کمیته‌های فرعی در زمینه شناسایی اقشار آسیب‌پذیر و کمک به نیازمندان، بیان کرد: در مرحله اول ۲ هزار بسته با کمک خیرین و‌ بسیجیان تهیه، بسته‌بندی و بین اقشار توزیع شد که ارزش ریالی هر بسته بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان برآورد شد.

در راستای عملیاتی کردن فرمایش‌های مقام معظم رهبری، رزمایش مواسات و تبدیل کردن تلخی کرونا به شیرینی برای جامعه در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این مرحله نیز یک هزار بستع معیشتی توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی و مردم یاری سپاه برای توزیع در این شهرستان در نظر گرفته شده که شامل برنج، ماکارونی، رب، گوشت سفید و قرمز بوده و ارزش ریالی هر بسته به ۳۵۰ هزار تومان می‌رسد.

زرقانی با یادآوری این موضوع که تاکنون ۱۱ هزار بسته مواد غذایی توسط قرارگاه‌های فرعی مساوات قوچان همچون کمیته امداد، اوقاف و امور خیریه، بهزیستی و هلال‌احمر برای توزیع میان نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه تهیه شده است، افزود: این عمل خداپسندانه تا پایان ماه رمضان ادامه دارد تا مرحمی برای این افراد باشد.

 

توزیع ۱۲۰ بسته حمایتی بین خانواده‌های نیازمند در مریانج

مجتبی دی‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه به نیازمندان و آسیب‌‌دیدگان از ویروس کرونا، اظهار کرد: امروز اقتصاد و معیشت خیلی از خانواده‌ها بر اثر تأثیرات ویروس کرونا دچار مشکل شده است و می‌طلبد که همه مردن در هر جایگاهی که هستند به یاری این خانواده‌ها بشتابند.

دبیر مؤسسه آبشار مهربانی مریانج با بیان اینکه این مؤسسه خیریه همگام با قرارگاه مردمی کریم اهل بیت‌(ع) بسیج مریانج ۱۲۰ بسته حمایتی را بین خانواده‌های زیر پوشش خود توزیع کرده است اضافه کرد: توزیع این بسته‌ها دومرحله‌ای خواهد بود که در مرحله نخست ۶۰ بسته غذایی شامل، برنج، گوشت و مرغ گرم، ماکرونی، روغن، رب گوجه فرنگی، نان و... اهدا شده است.

وی بیان کرد: در مرحله دوم این طرح نیز ۶۰ خانوار دیگر نیز مشمول دریافت بسته حمایتی خواهند شد که به امید خداوند و همکاری خیرین گرامی درصدد هستیم تا قبل از فرارسیدن لیالی قدر، این مهم صورت پذیرد.

 

توزیع 14 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان کرمانی

حجت‌الله پاداش در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی اظهار داشت: نگاه ما در بسیج سازندگی نگاه قومیتی، سیاسی، مذهبی نیست نگاه حاکمیتی، انقلابی و جهادی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در بستر بسیج جامعه پزشکی سال گذشته ۳۵۴ تیم بهداشتی به مناطق محروم و حاشیه شهر کرمان برای ارائه خدمات بهداشتی به این مناطق اعزام کرده‌ایم‌.

در بستر بسیج جامعه پزشکی سال گذشته ۳۵۴ تیم بهداشتی به مناطق محروم و حاشیه شهر کرمان برای ارائه خدمات بهداشتی به این مناطق اعزام کرده‌ایم‌.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه طی یک سال گذشته، ۲ هزار و ۷۱۹ پروژه محرومیت‌زدایی را در سطح استان پیگیری و راه‌اندازی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای رزمایش کمک مومنانه با همکاری دیگر سازمان‌ها، قرارگاه استانی امام حسن مجتبی (ع) را در تکایا و مساجد راه‌اندازی کرده‌ایم و تاکنون 14 هزار و 717 بسته غذایی میان نیازمندان استان توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در رزمایش کمک مومنانه در سطح استان بیش از 77 هزار خانواده شناسایی شده‌اند، گفت: ما در گام اول توانستیم 60 هزار خانوار را در سطح استان شناسایی کنیم که بین 40 هزار نفر از این خانوارها بسته‌های معیشتی 365 هزار تومانی توزیع کردیم.

 

آغاز مرحله دوم رزمایش «کمک مؤمنانه» در استان فارس

مجتبی سرورزاده رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس به اقدامات این سازمان از زمان شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در استان فارس 700 گروه جهادی جغرافیامحور و 1600 گروه جهادی محله محور فعالیت می‌کنند که در ایام شیوع بیماری کرونا در زمینه‌های مختلف نقش‌آفرینی کردند. 

وی گفت: گروه‌های جهادی با همکاری دیگر دستگاه‌ها به‌ویژه علوم پزشکی شیراز اقدام به کنترل مبادی ورودی و خروجی و تب سنجی کردند همچنین درزمینه ضدعفونی کردن محلات، معابر و اماکن عمومی خدمت‌رسانی کردند. 

در بحث رزمایش کمک مؤمنانه که مقام معظم رهبری در نیمه شعبان مطرح کردند گروه‌های جهادی و پایگاه‌های مقاومت محلات اقدام به شناسایی افراد آسیب‌دیده کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس بااشاره به بخش دیگری از فعالیت‌های گروه‌های جهادی عنوان کرد: در بحث رزمایش کمک مؤمنانه که مقام معظم رهبری در نیمه شعبان مطرح کردند نیز گروه‌های جهادی و پایگاه‌های مقاومت محلات اقدام به شناسایی افراد آسیب‌دیده کردند و بسته‌های معیشتی میان این افراد توزیع شد. 

سرورزاده تصریح کرد: در این رزمایش با کمک مردم و گروه‌های جهادی بالغ بر 240 هزار بسته معیشتی تامین اعتبار و توزیع شده و از روز شنبه نیز همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 400 هزار بسته توزیع شود. 

وی با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی توسط گروه‌های جهادی افزود: از ابتدای شیوع بیماری 936 هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده در میان اقشار مختلف مردم توزیع شده و 131 هزار و 770 بسته نیز توزیع شده است. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به تولید 3 میلیون و 200 هزار عدد ماسک توسط گروه‌های جهادی بیان کرد: این موارد همگی به صورت رایگان میان مردم و اقشار مختلف توزیع شده است. 

سرورزاده همچنین به راه‌اندازی درمانگاه‌های مجازی از سوی گروه‌های مجازی با همکاری پزشکان متخصص خبر داد و افزود: تاکنون 10 درمانگاه مجازی در استان راه‌اندازی شده است. 

 

اهدای 500 بسته مواد غذایی به نیازمندان با مشارکت فولاد هرمزگان

جلیل تراهی قائم مقام کمیته امداد استان هرمزگان از توزیع 500 سبد غذایی در ماه مبارک رمضان با همکاری و مشارکت مجتمع فولاد هرمزگان خبر داد و گفت: در راستای عمل به منویات مقام رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه به نیازمندان و در قالب رزمایش همدلی برای ایران همدل، مجتمع فولاد هرمزگان اقدام به اهدا 500 بسته مواد غذایی به ارزش 125 میلیون تومان به منظور تامین معیشت نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد و خانواده های آسیب دیده از کرونا نمود.

وی افزود: ارزش هر سبد غذایی اهداشده ، 250 هزار تومان و شامل برنج، روغن، حبوبات، ماکارونی و رب گوجه فرنگی بوده که در این ماه مبارک بین خانواده‌های نیازمند تحت حمایت  کمیته امداد و خانواده های آسیب دیده از کرونا در شهرستان بندرعباس توزیع‌شده است.

مجتمع فولاد هرمزگان اقدام به اهدای 500 بسته مواد غذایی به منظور تامین معیشت نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد و خانواده های آسیب دیده از کرونا نمود.

قائم مقام کمیته امداد استان هرمزگان ضمن تشکر از همکاری اثربخش و مستمر مجتمع فولاد هرمزگان با این نهاد، اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی که در اثر شیوع بیماری کرونا در کشور اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه با مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی روبرو هستند می توانیم با هم افزایی بین بخشی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در نهادها، دستگاه‌ها، شرکت‌ها و مجتمع‌های  اقتصادی شادی و نشاط را به خانه‌های نیازمندان ببریم.

 

فیلم| رزمایش پهلوانانه قهرمانان ملی

قهرمانان و پهلوانان زنجانی به همراه مسؤولان اداره کل ورزش و جوانان و بسیج ورزشکاران در اقدامی ارزشمند با تهیه بسته‌های غذایی و توزیع آن در میان نیازمندان در رزمایش همدلی مشارکت کردند.

بسته‌های غذایی ورزشکاران و قهرمانان زنجان به مبلغ حدودی 300 هزار تومان و به تعداد 200 بسته در میان نیازمندان زنجانی توزیع شد.

 

 

 

توزیع 480 بسته معیشتی ضیافت همدلی بین مددجویان آمل

حجت‌الاسلام محمدهادی بهرامی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل اظهار کرد: اوقاف آمل از ابتدای فراگیر شدن ویروس منحوس کرونا در کنار مردم بوده و همیشه سعی در یاری‌رسانی و کمک به آنها را داشته لذا با استفاده از ظرفیت‌ها شروع به فعالیت‌هایی کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل در ادامه افزود: راه‌اندازی کارگاه تولید مواد ضدعفونی کننده سطوح نیم لیتری به تعداد ۵۰ هزار عدد و راه اندازی کارگاه تولید محلول ضدعفونی کننده دست به تعداد ۲هزار عدد محلول ۶۰ سی سی و بدلیل کمبود لباس پزشکی شروع به تولید لباس و دستکش نموده که تاکنون ۶۰ عدد لباس پزشکی گان و ۷هزار عدد دستکش بهداشتی تهیه و به بیمارستان‌های شهرستان تحویل شد.

۱۰۰ بسته معیشتی نیز در قالب طرح اجتماعی افق در امامزاده عبدالله (ع) اسکومحله بین نیازمندان توزیع شد.

بهرامی خاطرنشان کرد: مبلغ ۵۰ میلیون ریال به حساب ستاد پیشگیری مقابله با کرونا شهرستان آمل جهت تجهیز بیمارستان ها وارید شد و هزار و ۵۰۰ بسته ژل، دستکش و ماسک نیز در بین مجاوران آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) توزیع شده است.

وی از توزع سبد کالای معیشتی در قالب طرح اجتماعی افق در امامزاده ابراهیم (ع) بین نیازمندان به تعداد ۳۸۰ بسته به ارزش ۵۶۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: ۱۰۰ بسته معیشتی نیز در قالب طرح اجتماعی افق در امامزاده عبدالله (ع) اسکومحله بین نیازمندان توزیع شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل از کمک ۵۰ میلیون ریالی به رزمایش همدلی مومنانه جهت کمک به خانواده های نیازمند از محل موقوفات منطبق در بخش دابودشت و دشت‌سر آمل خبر داد و گفت: مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به ستاد شهرستانی رزمایش همدلی مومنانه جهت کمک به خانواده های نیازمند از محل موقوفات منطبق کمک شده است.

 

توزیع 10 هزار بسته معیشتی در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در زنجان

فرهاد امندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن تبریک فرارسیدن 17 اردیبهشت، سالروز تشکیل سازمان بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: حرکت بسیج سازندگی در راستای خدمت رسانی به مناطق محروم پایه‌گذاری شده و توانسته است با حفظ روحیه جهادی و اعتقادی گام‌های بزرگی در رفع مشکلات مردم بردارد.

امندی با اشاره به تولید 982 هزار عدد ماسک توسط بسیجیان گروه‌های جهادی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان از زمان شیوع ویروس کرونا گفت: در این مدت یک میلیون و347 هزار عدد ماسک و دستکش نیز توزیع شده است.

حرکت بسیج سازندگی در راستای خدمت رسانی به مناطق محروم پایه‌گذاری شده و توانسته است با حفظ روحیه جهادی و اعتقادی گام‌های بزرگی در رفع مشکلات مردم بردارد.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه با اشاره به اجرای رزمایش کمک مومنانه پیرو فرامین مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان و شناسایی 30 هزار خانواده نیازمند و آسیب‌پذیر در سطح استان زنجان خاطرنشان کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح که در آغاز ماه مبارک رمضان اجرا شد، 10 هزار بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند و اقشار کم درآمد استان اهدا شد.

وی با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در نیمه ماه مبارک رمضان و ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) و مرحله سوم در روز عید فطر اجرا می‌شود، گفت: 10هزار بسته معیشتی نیز در مرحله دوم توزیع خواهد شد.

 

توزیع ۵ هزار بسته معیشتی در استان مرکزی

حجت الاسلام عبداله واحدی در آیین رزمایش ضیافت همدلی کمک مومنانه که در امامزاده عبداله و آمنه خاتون(ع) اراک برگزار شد، اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و پس از تاکید رهبر معظم انقلاب، سازمان اوقاف استان مرکزی وظیفه خود دید تا با کمک مسوولین و عموم مردم، ۵هزار بسته معیشتی تهیه و میان نیازمندان و اقشار کم بضاعت استان توزیع کند.

وی تصریح کرد: پس از فرمایش مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان که بر همدلی مردم در این روزها تاکید کردند، سازمان اوقاف در کل کشور تصمیم گرفت تا ۱۱۰هزار بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع کند.

مراکزی به نام افق در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور تشکیل شده که در حوزه اجتماعی با شناسایی خانواده‌های نیازمند، به صورت ماهیانه کمک‌هایی را بدست آنان می‌رسانند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: در این راستا مراکزی به نام افق در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور تشکیل شده که در حوزه اجتماعی با شناسایی خانواده‌های نیازمند، به صورت ماهیانه کمک‌هایی را بدست آنان می‌رسانند.

وی ادامه داد: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و پس از تاکید رهبر معظم انقلاب، مرکز افق در استان مرکزی وظیفه خود دید تا با کمک مسئولین و عموم مردم، ۵هزار بسته معیشتی تهیه و میان نیازمندان و اقشار کم بضاعت استان توزیع کند.

به گفته وی تاکنون 850 بسته معیشتی میان اقشار کم بضاعت شهر اراک توزیع شده  سازمان اوقاف استان 5 هزار بسته را  متعهد شده است.

 

توزیع 500 بسته معیشتی توسط جوانان هیئتی در سیرجان

جوانان عضو هیئت مکتب‌الرسول قتیل العبرات شهرستان سیرجان با همدلی و همراهی خود اقدام به تهیه 500 بسته معیشتی برای مستمندان کردند.

در این همدلی، جوانان امروز بسته‌های خود را در محل هیئت بسته‌بندی و توزیع کردند، این جوانان گفتند: خدا را سپاسگزاریم که این توفیق را داد تا بتوانیم با همدلی و همراهی خیرین و خانواده‌ها و جمع‌آوری بیش از 150 میلیون تومان این بسته‌های معیشتی را در قالب رزمایش مومنانه در ماه مبارک رمضان شامل برنج، روغن، ماکارونی، قند، حبوبات و گوشت تهیه و بین نیازمندان محله و حاشیه شهر توزیع کنیم.

 

۲۰۰ هزار بسته معیشتی در گلستان تا پایان ماه رمضان توزیع می‌شود

هادی حق‌شناس استاندار گلستان عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: در دو هفته گذشته و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بیش از 60 هزار بسته معیشتی توسط دستگاه‌های اجرایی، خیرین، نهادهای انقلابی و سمن‌ها تهیه و توزیع شده و پیش‌بینی می‌شود تا ماه مبارک رمضان این تعداد به حدود 200 هزار بسته معیشتی برسد.

وی «طرح مواسات» را یادآوری سبک زندگی اسلامی ایرانی دانست و تصریح کرد: این طرح سه واژه انفاق، ایثار و صدقه را در اذهان تداعی می‌کند و به نوعی سبک زندگی اسلامی و ایرانی صدر اسلام را به ما یادآوری می‌کند.

 

درخشش مردم شهرقدس در رزمایش کمک مؤمنانه

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس در جمع خبرنگاران به اهدای النگویی توسط یک خانم نیک‌اندیش اشاره و اظهار کرد: مردم رزمایش همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه و رسیدگی به نیازمندان را با تمام وجود به عرصه نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به فردی که نصف تمام دارایی خود را برای این امر اختصاص داده، افزود: خانمی با حضور در دفتر گوشواره خود را از گوش دراورده و برای هزینه در راه کمک به نیازمندان در اختیار گذاشت.

امام جمعه شهرستان قدس از تقدیم سکه بهار آزادی توسط زن و شوهری برای تبدیل به بسته‌های مواد غذایی گفت و خاطرنشان کرد: شخص دیگری در سال ۹۳ برای حج عمره ثبت نام کرده بود که با این فیش مراجعه کرده و اذعان داشت حج من امروز رسیدگی به فقراء است و این را در این مسیر مصرف کنید.

حجت الاسلام جوکار این دست اقدامات را و حضور چشمگیر مردم شهرقدس را درخشش‌هایی در لبیک به فرمان رهبری دانست و ادامه داد: رسیدگی به هم‌نوعان، همشهریان و کسانی که بر اثر کرونا و خانه‌نشینی آسیب دیدند و گرفتار شدند بسیار ارزشمند است و اجری عظیم دارد.

 

تداوم رزمایش کمک مؤمنانه در استان اردبیل

ماه مبارک رمضان بهانه ای‌است برای حس همنوع دوستی و همدلی مؤمنانه‌ای که سبب می‌شود بهار همیاری در ماه همدلی به حقیقت بپیوندد. به‌خصوص که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود قبل از شروع ماه بندگی، به کمک‌های مؤمنانه‌ای اشاره کردند که آحاد ملت ایران در این سفره شریک و متنعم باشند.

رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه نیز در همین راستا، از بدو شروع ماه مبارک رمضان با محوریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سرتاسر کشور عملیاتی شد. عمل خداپسندانه‌ای که بیشتر جامعه کم درآمد و محروم جامعه را پوشش می‌دهد.

ماه مبارک رمضان بهانه ای‌است برای حس همنوع دوستی و همدلی مؤمنانه‌ای که سبب می‌شود بهار همیاری در ماه همدلی به حقیقت بپیوندد.

در استان اردبیل نیز مرحله اول این رزمایش انجام شده و ۱۵ هزار بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندانی که از قبل شناسایی شده بودند، توزیع شد.

علی پیرجاهد، مسؤل سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس استان اردبیل، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اردبیل اظهار کرد: به همت خیرین و روزه‌داران مؤمنی که در این راه، یاری‌رسان ما بودند، دومین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه در استان اردبیل در حال انجام است و در مجموع ۱۲ هزار بسته معیشتی طی ۵ روز بین نیازمندان و جامعه هدف توزیع خواهد شد.

همچنین حسن دهقانی‌نیا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: در دومین مرحله از این رزمایش، بیش از ۳ هزار بسته معیشتی در سطح شهرستان اردبیل توزیع خواهد شد.

گفتنی است این رزمایش در پنج مرحله طی روزهای آتی و تا پایان ماه مبارک رمضان تداوم خواهد داشت.

 

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: مقام معظم رهبری ماه مبارک رمضان ایران خانواده های نیازمند مقام معظم رهبری مجتمع فولاد هرمزگان سازمان بسیج سازندگی هزار بسته معیشتی رزمایش کمک مؤمنانه رزمایش کمک مومنانه تا پایان ماه مبارک اوقاف و امور خیریه بسیج سازندگی سپاه ستاد اجرایی فرمان خبرنگار فارس رهبر معظم انقلاب کمک به نیازمندان مرحله دوم رزمایش ماه مبارک رمضان بسته های معیشتی بسته مواد غذایی میان نیازمندان آستان قدس رضوی گروه های جهادی مناطق محروم محرومیت زدایی ضدعفونی کننده بین نیازمندان توزیع شده رزمایش همدلی استان اردبیل مرحله دوم خانواده ها سطح استان معیشتی میان استان توزیع کمیته امداد استان مرکزی شیوع بیماری معیشتی توسط حجت الاسلام بسته ها راه اندازی استان فارس سراسر کشور بسته غذایی خدمت رسانی امامزاده ع نیمه شعبان مؤمنانه ای هزار تومان آسیب دیده دستگاه ها آسیب پذیر حاشیه شهر سال گذشته توزیع شد هزار عدد اقشار کم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۳۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی این محموله شامل سه هزار جفت کفش و سه هزار عدد عروسک برای نشان لبخند دوباره بر لبهای کودکان سیل‌زده است.

همچنین پنج هزار بسته غذایی و بهداشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، آبلیمو، قند، چای، تن ماهی، لوبیا و اقلام بهداشتی به منظور تامین نیاز‌های اساسی و مهم خانوار نیز در بین متاثرین از سیل توزیع شد.

جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، ضمن قدردانی از این حرکت خیرخواهانه، از عموم مردم نیکوکار استان دعوت کرد تا با مشارکت در پویش‌های امدادرسانی، یاریگر سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان باشند.

راه‌های مشارکت و کمک به هموطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان از طریق شماره حساب‌های جمعیت هلال احمر:

شماره گیری کد دستورى #١*١١٢*

واریز وجه به شماره کارت۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ و شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲

شماره شبا IR۹۴۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲
و یا مراجعه به شعب جمعیت هلال احمر در سراسر استان

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • همدلی مردم ایران با تیم ملی فوتسال
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران