Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حمید ایزدی گفت: دین و معنویت مهمترین مولفه تمدن ها و فرهنگ های شناخته شده بشری هستند، در گذشته و حال، معنویت با مصادیق و نمودهای مختلف خود، حیات فکری، معنوی و اجتماعی بشر را به طور گسترده ای تحت تأثیر قرار داده است.

حجت الاسلام «حمید ایزدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با بیان اینکه دین و معنویت، مهمترین مولفه تمدن ها و فرهنگ های شناخته شده بشری هستند، گفت: در گذشته و حال، معنویت با مصادیق و نمودهای مختلف خود، حیات فکری، معنوی و اجتماعی بشر را به طور گسترده ای تحت تأثیر قرار داده و نقش مؤثر ادیان و معنویت در قرن های متأخر تا حدودی نادیده گرفته شده است، اما امروزه با بروز بحران معنویت و فضیلت در زندگی بشر متمدن، در نقش و اهمیت فزاینده ادیان و فرق در رفع این بحران تردیدی وجود ندارد، لذا معاونت تبلیغ این حوزه اقدام به برگزاری دوره ی آشنایی با فرقه های نو ظهور با عنوان " مرزبان" کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به عرفان های نوظهور هندی، آمریکایی، ایرانی و فرقه های درون دینی با گستردگی جغرافیایی و پراکندگی جمعیتی آنان، افزود: قرار گرفتن کشور ما در حوزه شرق دنیا و ارتباط تاریخی و جغرافیایی فراوان با پیروان و دستاوردهای فرقه های انحرافی، اهمیت بررسی آنها را دوچندان می کند، از این رو برگزاری این نوع آموزشها آن هم به نوع کارگاهی، در این حوزه ضروری است تا طلاب و مبلغین این عرصه بتوانند از عهده پاسخگویی به نیازهای روز افزون، بخش های علمی و نهادهای فرهنگی و ارتباطی کشور در این زمینه برآیند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ایزدی با بیان اینکه حوزه علمیه بر اساس وظیفه ذاتی خود به عنوان پاسبانی از کیان دین، موظف است مسائل ارزشی و تعیین حدود آنها را تبیین کند، گفت: عالمان می بایست مکارم اخلاق را از غیر آن جدا کنند و مفاهیم ارزشی را به درستی بفهمانند.

 

وی با تاکید بر این موضوع که منشأ بسیاری از کج روی ها و انحراف های فکری در تاریخ اسلام، روشن نبودن مفاهیم اخلاقی برای مردم بوده است، افزود: اگر اعتقادات برای مردم روشن نباشد یعنی ندانند برای چه مسلمانند و برای چه شیعه هستند، به سادگی فریب خواهند خورد لذا تبیین اعتقادات بر عهده حوزه و علمای دین است و برای این کار نخست لازم است جریانات انحرافی را شناخته و راه های نفوذ آنها را شناسایی کرده و سپس راهکار مقابله را ارائه نماید.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان به برگزاری دوره ی مرزبان اشاره و ابرازکرد: این دوره برای طلاب برادر و خواهر بصورت ثبت نام از طریق پورتال طلبگی و در قسمت تبلیغ انجام پذیرفت، در اولین مرحله ثبت نام که در آذر ماه ۹۸ انجام گرفت، تعداد ۱۲۰۰ نفر به صورت گروهی و انفرادی در این دوره ها شرکت کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ایزدی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده برگزاری کلاس ها تا آخر بهمن ماه بصورت مرحله ای در زمان بندی های یک ماهه برگزار شد و حتی برای متقاضیان شهرستانی نیز، از اساتید اعزامی استفاده شد.

 

وی با بیان اینکه دوره ی مرزبان به عنوان یکی از سرفصل های آموزشی کارگاه های تلبس نیز می باشد، تصریح کرد: در دوره طرح مرزبان سال ۹۸ مجموعا با احتساب ثبت نام کنندگان و متقاضیان تلبس، ۲ هزار و ۲۳۸ طلبه در قالب ۴۴۸ ساعت آموزشی از این دوره بهرمند شدند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه امتحان دوره ۹۸ با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلات مدارس علمیه بصورت مجازی و از طریق سامانه آموزش مجازی LMS برگزار شد، گفت: بعد از برگزاری اولین دوره محتویات دوره در قالب کتابی با عنوان «صراط های غیر مستقیم » با ویرایش جدید در حال چاپ است که برای دوره های بعد به عنوان متن آموزشی کارگاه قرار خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام ایزدی با بیان اینکه چرایی بوجود آمدن جریان های فرقه ای و عرفان های نو ظهور، معرفی جریان های فرقه ای در شرق کشور، راه های نفوذ جریان های فرقه ای در جوامع دینی از سرفصل های این دوره می باشد، خاطرنشان کرد: طلاب محترمی که بتوانند ۷۰ درصد امتیاز دوره مقدماتی را کسب کنند به دوره تکمیلی دعوت خواهند شد و بعد از اتمام دوره تکمیلی و ارزیابی بعنوان کارشناس این مباحث در عرصه های تولید محتوا و تدریس در حوزه های علمیه و مدارس آموزش و پرورش، بکار گیری خواهند شد.

 

وی با اشاره به برگزاری مرحله ی جدیدی از این طرح، در پایان گفت: دومین دوره در حال حاضر با توجه به عدم امکان برگزاری حضوری به صورت مجازی بر روی سامانه آموزش مجازیLMS حوزه علمیه خراسان در حال برگزاری می باشد لذا متقاضیان می توانند جهت شرکت در این دوره ها به سامانه آموزش مجازی LMS مراجعه و در این دوره شرکت کنند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: تمدن گرایی دین و معنویت حوزه علمیه خراسان اسلام حوزه علمیه خراسان حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد علی آل هاشم روز پنجشنبه در دیدار با اساتید مدارس حوزه علمیه تبریز افزود: عدم تبعیض در مراکز علمی موجب افزایش انگیزه و دل گرمی اساتید می‌شود.

وی بابیان اینکه معلمی شغل انبیاست، از اساتید حوزه خواست در کنار علم به تزکیه، تربیت و اخلاق توجه ویژه‌ای داشته باشند و دانشجویان باشعور و آگاهی تربیت کنند.

رئیس شورای عالی مدیریت حوزه علمیه استان با اشاره به اینکه معلم می‌تواند به آگاهی نسل جوان عمق ببخشد و جامعه را به سمت سعادت هدایت کند، بیان کرد: باید احترام، ادب و اخلاق در حوزه و دانشگاه حفظ شده و ارتقا یابد و به جامعه نیز تسری پیدا کند.

آل هاشم خاطرنشان کرد: معلمی یکی از صفات خداوند است و معلمان آن چیزی که بیان می‌کنند تجلی علم حق است.

وی با اشاره به اینکه معلمان فارغ از مسائل مادی و دنیوی با عشق و علاقه فعالیت می‌کنند و این بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: معلم و استاد همواره باید مورد تکریم قرار گیرند و انتظارشان از جامعه و نظام آموزشی، ادب و حسن خلق است.

وی تأکید کرد: تمامی مراکز علمی باید طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال" جهش تولید با مشارکت مردم" داشته باشند و معلمان و اساتید اهمیت این نامگذاری را برای مخاطبان خود تبیین کنند.

کد خبر 6095206

دیگر خبرها

  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • برگزاری اولین دوره تشکیلاتی «بشری» توسط جامعه اسلامی دانشجویان
  • مراسم تقدیر از استادان برتر حوزه علمیه اصفهان
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • همت معلمان، زمینه‌ساز فرهنگ و تمدن شده است
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود