Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@14:52:10 GMT

کرونا و خانه‌نشینی هنرمندان فولکلور

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۳۳۳۸

کرونا و خانه‌نشینی هنرمندان فولکلور

ایسنا/خراسان رضوی هنرمندان حوزه فولک، در فرهنگ و هنر این مرز و بوم نقش مهمی داشته و دارند؛ مشکلات آن‌ها پیش از این نیز بوده، از بیمه گرفته تا فراهم نبودن بستری برای حضور شایسته این افراد؛ اما حالا با شیوع ویروس کرونا مشکلات هنرمندان فولکلور بیش از پیش شده است.

شیوع ویروس کرونا عاملی شد برای فشار مالی به قشر هنرمند، تا قبل از این برنامه‌هایی گاه به گاه توسط این هنرمندان اجرا می‌شد و یا برخی به تدریس این هنر می‌پرداختند و اگر چه با وضعیت مطلوب فاصله بسیاری بود، اما مرهمی بر زخم‌ها به شمار می‌رفت ولی حالا همان اندک نیز برای این قشر از بین رفته و خانه‌نشینی و مشکلات مالی سهم هنرمندانی شده که سال‌ها با هنرشان از غم‌ها و شادی‌ها گفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا یکی از هنرمندان موسیقی تایباد از مشکلات خود در دوران شیوع ویروس کرونا گفت که در ادامه می‌خوانیم.

یعقوب تنها نوازنده و خواننده موسیقی مقامی در تایباد که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت می‌کند؛ طی گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در این سال‌ها با عشق و علاقه‌ای که به همشهریانم داشته‌ام، فعالیت کردم اما حالا نتیجه آن بیکاری و تنگدستی شد.

وی با اشاره به عدم حمایت مسئولان از هنرمندان موسیقی، افزود: پس از گذشت سه دهه فعالیت در عرصه هنر موسیقی، از پوشش بیمه و حمایت مالی برخوردار نیستم، به دلیل اینکه قادر نبودم منزلی را در تایباد اجاره کنم به ناچار در یک اتاق 6 متری به روستای خیرآباد نقل مکان کرده‌ام.

تنها صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: چه زمان‌هایی که نواختم تا توریست‌هایی که به تایباد سفر می‌کردند با بطن موسیقی محلی آشنا شوند، در بیش از 100 جشنواره نام موسیقی تایباد را شهره کردم و در بسیاری از اجراهای خارج از کشور نیز برای سربلندی شهرم نواختم، اما امروز سازم کوک نیست.

او گفت: با 30 سال خدمت صادقانه در حوزه موسیقی محلی از فعال‌ترین هنرمندان این خطه بوده‌ام، اما در شرایط کنونی نتیجه این عشق و علاقه به هنر، خانه‌نشینی و تنگدستی شده است.

او در خصوص فعالیت و حضور مجازی نیز عنوان کرد: برای فعالیت در این فضا نیاز به یک سری ابزار حداقلی مانند گوشی هوشمند و اینترنت است وقتی پولی برای خرج روزمره زندگی نداریم، چگونه می‌توان این بستر را فراهم کرد.

تنها گفت: ما وقتی به صورت زنده اجرا می‌کردیم کسی حمایت مالی نکرد و امروز هم مسئولان فرصتی فراهم نکردند تا در این شرایط موسیقی نقشی در مقابله با شیوع ویروس کرونا ایفا کند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس كرونا تایباد شیوع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سرهنگ ستاد محمد محمودی اظهار کرد: در راستای انسداد نوار مرز و جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور و در جهت برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، مرزبانان هنگ تایباد موفق شدند، مقادیری مواد مخدر از نوع هروئین پودری را کشف کنند. 

فرمانده هنگ مرزی تایباد افزود: در راستای برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر و جلوگیری از ورود مواد افیونی به داخل کشور، مرزبانان هنگ مرزی تایباد در ایست و بازرسی ۱۷ شهریور موفق شدند طی چند عملیات جداگانه تعداد ۲۰۹ بسته مواد آب بندی شده به وزن ۲ کیلو  و ۳۴۴ گرم از نوع هروئین پودری که در معده جاساز شده بود را  از ۳ نفر تبعه افغان کشف کنند.

وی بیان کرد: ضمن قدردانی از تلاش همرزمان خود مبارزه با قاچاق موادمخدر را از اولویت‌های این فرماندهی دانست و افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند، امروز مرزبانان مجاهد بیش از هر زمانی آمادگی و توان پاسخگویی به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و اجازه انجام اعمال خلاف قانون را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند. 

دیگر خبرها

  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • پولشویی
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • در فقدان خاموشی یک صدای ناب از موسیقی شریف خراسان
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • پلیر موسیقی Winamp باز می‌گردد!
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است