Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@08:53:48 GMT

چرخ تولید ۸۰ واحد صنعتی در زنجان به حرکت درآمد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۴۰۷۷

چرخ تولید ۸۰ واحد صنعتی در زنجان به حرکت درآمد

با تعیین تکلیف شدن باطله‌های فیلتر کیک پسماند سرب و روی در زنجان چرخ تولید ۸۰ واحد صنعتی به حرکت در آمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دادگستری استان زنجان، حجت الاسلام «اسماعیل صادقی نیارکی» به همراه دادستان مرکز این استان، در بازدید از پیش اعلام نشده از محل دپوی فیلتر کیک‌های پسماند سرب و روی زنجان، گفت: شهریور ماه سال ۹۸ در پی سفر رییس قوه قضاییه به استان زنجان و صدور دستور وی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان زنجان در خصوص تعیین تکلیف باطله‌های فیلتر کیک پسماند سرب و روی، این موضوع در دستور کار این شورا قرارگرفت و حالا با پیگیری و دستور قضایی مشکلات زیست محیطی رفع و هزار میلیارد تومان عائد استان زنجان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: با پیگیری‌های فراوان ۸ میلیون تن باطله فیلترکیک سرب و روی که ده‌ها سال بلاتکلیف مانده بود با رای دستگاه قضا در اختیار دولت قرار گرفت تا هزار میلیارد تومان ارزش ریالی آن به نفع مردم استان زنجان تمام شود.

 

صادقی نیارکی ادامه داد: محل دپوی فیلتر کیک پسماند سرب و روی در ۲۸ هکتار انجام می شود که عملیات سیمان پاشی ۶ هکتار از محل انجام شده و ایجاد دیواره‌های بتنی محل دپوی پسماند برای رفع مشکلات زیست محیطی و نگرانیهای مردم منطقه نیز انجام شد.

 

رییس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: دستگاه قضایی این استان در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه به ویژه پیگیری مصوبات سفر رییس قوه قضاییه به استان زنجان، از همان روز اقدامات لازم برای به ثمر نشستن مصوبات را بکار بست و با لطف خدا بیشتر مصوبات سفر اجرایی شده است.

 

گفتنی است با تعیین تکلیف باطله‌های فیلتر کیک پسماند سرب و روی در زنجان چرخ تولید ۸۰ واحد صنعتی به حرکت در آمد.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان زنجان دادگستری استان زنجان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای مقابله با بیماری نیوکاسل، طرح واکسیناسیون طیور در زنجان اجرا شد.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای برنامه ملی کنترل بیماری نیوکاسل و بر اساس وظایف قانونی سازمان دامپزشکی کشور در مبارزه با بیماری‌های دام و طیور و جلوگیری از سرایت و انتشار آنها، مرحله دهم واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت علیه بیماری نیوکاسل در سطح استان اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه نیوکاسل یک بیماری ویروسی است، گفت: در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی معمولاً نمی‌توان درمان خاصی انجام داد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی زنجان گفت: طی دو ماه گذشته بیش از ۳۵۷ هزار و ۷۰۰ قطعه طیور بومی در روستاهای شهرستان‌های تابعه استان با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت به صورت آشامیدنی مورد واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

حاج‌کاظمی گفت: نیوکاسل یکی از بیماری‌های مهم و قابل توجه در گله مرغ و خروس یا ماکیان است که در صورت بروز، سبب خسارات سنگین به پرورش‌دهندگان طیور صنعتی (مرغداری‌ها) و روستاییان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علاوه بر بالا بردن سطح ایمنی در طیور بومی، مانع از سرایت بیماری به مجموعه‌های پرورش صنعتی طیور می‌شود.

کد خبر 748669

دیگر خبرها

  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین