Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- رییس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ایجاد تغییراتی در ساختار مجلس، گفت که باید فرصت بیشتری برای رسیدگی به وظایف نظارتی مجلس نسبت به قانون‌گذاری اختصاص داده شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره اولویت‌های مجلس یازدهم اظهار کرد: به نظر من مجلس یازدهم در ابتدای کار باید سیاست‌های کلی و استراتژی خود را تبیین کند، البته پیش از آن با احترام به تمام منتخبان به صراحت بگویم کسانی که سابقه مجلسی ندارند حداقل یکی دو سال اول رئیس مجلس خوبی نمی‌شوند و در این مدت هم فرصت‌های زیادی از دست می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اصلاح ساختار و نظام و مجلس، روند کمیسیون‌ها، تشکیل جلسات، تقسیم زمان بین قانونگذاری و نظارت از جمله مواردی است که باید مجلس یازدهم در ابتدای کار به آنها اهتمام داشته باشد وگرنه باقی کارها به درستی پیش نخواهد رفت.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اهمیت ایفای وظیفه نظارتی مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد ساز و کار آیین‌نامه داخلی مجلس در برخی موارد باید عوض شود، در استانداردهای جهانی به پارلمان‌هایی که مدام قانون تصویب می‌کنند نمره منفی می‌دهند. ما باید ابتدا ریل‌گذاری و زیرساخت‌ها را عوض کنیم. همچنین برای اینکه مجالس غرق نشوند و در زمین دولت‌ها بازی نکنند باید ابتدا استراتژی و اولویت کاری خود را تعیین کنند.

جعفرزاده مسائل اقتصادی، رفع بیکاری، اشتغال و کاهش تورم را از اولویت‌های مهم مجلس یازدهم در شرایط فعلی عنوان و خاطرنشان کرد: علی‌رغم این که مجلس را سیاسیون تشکیل می‌دهند، مجلس یازدهم باید به سمت مسائل اقتصادی پیش برود و فضایی به دور از تنش برای حل مشکلات معیشتی مردم ایجاد کند و با دولت هم چه این دولت و چه دولت بعدی تعامل داشته باشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان تاکید کرد: من معتقدم باید ساختار مجلس را به هم بزنیم، ما باید به تعداد هر وزارتخانه یک کمیسیون تخصصی داشته باشیم. هفته‌ای ۳ روز قانون تصویب کردن اشتباه است. در حال حاضر فرصت نظارت و تحقیق و تفحص کم است، نظام تحقیق و تفحص، استیضاح و سوال از وزرا باید اصلاح شوند و نهایتاً فراکسیون‌ها نیز باید در اداره مجلس نقش داشته باشند.

مرادی: به نمایندگان دور بعد توصیه می‌کنم از حاشیه‌ها فاصله بگیرند

نماینده مردم بندر عباس در مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد که اگر در این مدت باقی مانده از مجلس دهم بتوانیم کاری در خصوص افزایش افسار گسیخته قیمت خودرو انجام دهیم، برگ برنده‌ای برای مجلس دهم خواهد شد.

احمد مرادی با اشاره به اولویت‌هایی که در یک ماه باقی مانده مجلس دهم باید به آنها توجه داشته باشد، بیان کرد: کمتر از یک ماه به پایان مجلس دهم بیشتر باقی نمانده است و این مجلس از ابتدا قرار بود دو موضوع را با جدیت دنبال کند که یکی از آنها بهبود وضعیت اشتغال و دیگر سامان دادن وضعیت معیشتی مردم بود.

وی در ادامه اظهار کرد: اما متاسفانه مجلس دهم آنطور که باید و شاید نتوانست به این دو مقوله بپردازد و این یک ضعف برای مجلس دهم به شمار می رود. متاسفانه در بعضی از مسائل مجلس به حاشیه رفت و در نهایت برخی تجارب باعث شد تا مجلس دهم به پویایی لازم دست نیابد. من اعتقاد دارم که مجلس دهم تمام تلاش خود را به کار گرفت اما با کارکرد منفی دولت و ضعف برخی از وزرای کابینه کار مجلس سخت شد.

وی در ادامه تاکید کرد: در خصوص خودرو تصمیمات نابجایی اتخاذ شده که در نهایت شاهد افزایش افسار گریخته قیمت خودرو و در مضیغه قرار گرفتن مردم و مصرف کنندگان هستیم. اگر در این مدت باقی مانده از مجلس دهم بتوانیم کاری در این زمینه انجام دهیم برگ برنده ای برای مجلس دهم خواهد شد.

مرادی در ادامه خطاب به نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: به نمایندگان دور بعد توصیه می کنم تا جایی که امکان دارد از حاشیه‌ها فاصله گرفته و مردم را در اولویت قرار دهند. ما به عنوان نماینده مردم به مجلس می رویم و باید به شعارها و وعده‌هایی که به مردم می‌دهیم به ویژه در حوزه معیشت و اشتغال عمل کنیم. از نظر بنده بن بست اقتصادی که برای کشور ایجاد شده کلیدش در دست مجلس است.

وی افزود: بنده نمره قابل قبولی به عملکرد مجلس دهم نمی‌دهم. از نظر بنده اگر ۲۹۰ نماینده، تفکر، انرژی، تجربه و ظرفیت کنار هم می‌ایستادند، می توانستیم گام‌های بلندی برای ۸۰ میلیون جمعیت برداریم. بنده از ۲۰ نمره ۱۳ را به عملکرد مجلس دهم می‌دهم.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد مجلس یازدهم مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معین الدین سعیدی، نماینده مجلس، درباره علت به نتیجه نرسیدن لایحه حجاب به «انتخاب» گفت: ما در صحن مجلس درباره لایحه‌ی عفاف و حجاب دیگر بحثی نکردیم چون مشمول اصل 85 قانون اساسی شد و به کمیسیون مشترک ارجاع شد؛ دیگر در صحن مطرح نشد. قرار گذاشتند که چند نماینده از آن کمیسیون در صحن درباره موارد قانونی بحث کنند. الان هم در خود صحن و در خود جلسات رسمی مجلس، مطلقا بحثی درباره حجاب نشده و اخیراً تعداد 160 نفر از نمایندگان از طرح نور و اقدامات نیروی انتظامی حمایت کردند. با این وجود بحثی درباره طرح انجام نشده است. من بارها و بارها گفته‌ام که اولویت‌های مردم در موارد دیگری است که باید در مجلس و دستگاه‌های اجرایی برای آن‌ها فعال باشیم. با این وجود عده‌ای فکر می‌کنند حجاب اولویت جامعه است.

بنابر گزارش انتخاب، وی در ادامه در رابطه با برخورد کمیسیون اصل 85 با لایحه‌ی حجاب بیان کرد: ما تجربیات تلخی از ارجاع طرح‌ها به اصل 85 داشتیم. قانون جوانی جمعیت و صیانت از فضای مجازی بخشی از آن‌ها بوده است. این موضوعات بسیار کلی هستند و باید روی آن‌ها چکش کاری شود. به جای آنکه وقت مجلس برای آن‌ها صرف شود به کمیسیون ‌می‌روند. مهم‌ترین موضوعاتی که حساسیت جامعه را به دنبال دارد و مردم باید در جریان آن قرار بگیرند به اصل 85 ارجاع می‌شوند و در آنجا دیگر امکان پیشنهاد و نقد وجود ندارد. این موارد دیگر به صورت شفاف در اصل 85 مطرح نمی‌شوند و برخی از نمایندگان بر این مبنا در کمیسیون مشترک و پشت درهای بسته طرح را بررسی می‌کنند. قانون جوانی جمعیت که ایرادات جدی دارد هم در این کمیسیون تصویب شد.

او افزود: کنار هم گذاشتن عفاف و حجاب هم الزاماً درست نیست. معنای حجاب، الزاماً عفاف نیست؛ هیچ اشکالی بر عفت برخی افراد نمی‌توان گرفت. جالب است که در مناسبت‌های ملی، از همین افراد بی حجاب در صدا و سیما رونمایی می‌شود اما بعد از انتخابات، چنین مسأله‌ای فراموش می‌شود. در خصوص عموم مردم، سیره باید سیره‌ی حاج قاسم سلیمانی باشد که چه نگاهی بر جذب حداکثری داشتند. دفتر مقام معظم رهبری نیز تذکری نسبت به نوع برخورد با حجاب دادند. اختلاس چای دبش و باغ شمال تهران که بدون اطلاع امام جمعه به نام ایشان‌زده شد بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟

سعیدی درباره ادعا کیهان مبنی بر عدم نیاز برای قانون حجاب گفت: ما یک سری اصول درباره پوشش داریم؛ اگر صرفاً بحث قانون باشد، ما همین الان قانون منع استفاده از ماهواره را داریم، اما این قانون قابلیت اجرا دارد؟ قانون باید قابلیت اجرایی داشته باشد. حجاب بی تردید یک ضرورت شرعی و سیاسی است اما موارد متعددی داریم که ضروریت بیشتری دارند. بحث ربا در بانکداری خیلی مسأله‌ی مهم‌تری است. شبهات جدی مذهبی در این مورد وجود دارد. بحث معیشت و کوچک شدن سفره‌ی مردم و پرواز گوشت و مرغ از سفره‌ی مردم موضوع مهم‌تری است. بحث زباله گردی و معلولین و مسکن و کودکان کار اهمیت هزاربرابری دارند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902097

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • قالیباف: اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشاست