Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-05@02:31:20 GMT

چرا کشورهای پیشرفته خواهان "کیت تولیدی ایران" هستند؟

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۴۴۱۸

چرا کشورهای پیشرفته خواهان 'کیت تولیدی ایران' هستند؟

رویداد۲۴ مصطفی قانعی رییس ستاد توسعه زیست و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری  درباره صادرات کیت‌ به کشورهای ترکیه و آلمان گفت: کیت‌‎هایی که صادر می‌شوند، کیت‌های الایزا هستند که پادتن اختصاصی علیه ویروس کرونا را در بدن بیمار بعد از بهبودی تشخیص می‌دهند.

وی تصریح کرد: بنابراین کیت برای تشخیص ویروس کرونا نیست، بلکه پادتن موجود در بدن بهبودیافتگان را شناسایی می‌کند، در نتیجه افراد باید بیماری را گرفته و بهبود پیدا کرده باشند تا بتوانند از این کیت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری با بیان اینکه کیت الایزا، آنتی بادی یا پادتن اختصاصی کرونا را چک می‌کند، گفت: کشورها اکنون نیاز دارند که ببینند چقدر از جمعیت آنها به کرونا مبتلا شده است، زیرا بخشی از جمعیت پس از بروز علائم به بیمارستان مراجعه و برخی دیگر از جمعیت هم ممکن است، مراجعه‌‌ای نداشته باشند. 

قانعی افزود: برای کشورها مهم است که بدانند، بدن چه تعداد از مبتلایان بهبود یافته پادتن ساخته است. در یک شهر اگر آمار کسانی که آنتی بادی و IGD آنها مثبت می‌شود به ۷۰ درصد برسد، دیگر نیازی به ایزوله و قرنطینه شهر نیست و می‌توانند مردم را آزاد بگذارند، به همین دلیل کشورهای متعددی متقاضی هستند که از این کیت استفاده کنند، زیرا می‌خواهند بدانند چگونه راجع به شهرهایشان تصمیم بگیرند.

توانایی تولید یک میلیون کیت الایزا در هفته

وی در پاسخ به این سوال که تولید کیت‌های الایزا در کشور ما چه اندازه است و چند در صد از تولیدات به صادرات اختصاص داده شده است؟ گفت: در حال حاضر تنها شرکت تولید کننده کیت الایزا پیشتاز طب زمان است، دو شرکت دیگر هم متقاضی تولید شدند، ولی هنوز تولیدات آنها به بازار نیامده است. آنچه که مسلم شده این است که شرکت تولید کنده ادعا کرده است، توانایی تولید هفته‌ای یک میلیون کیت را دارد.

رییس ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: بر اساس برآوردها، میزان نیاز کشور به کیت الایزا تعیین شد و بعد از تعیین آن این مجوز داده شد که می‌توانیم مابقی آن را صادر کنیم، این اولین مورد تولیدی در حوزه کرونا است که اجازه صادرات پیدا کرده، اما فعلا مابقی تولیدات اجازه صادرات پیدا نکرده است. 

قانعی با اشاره به موفقیت آمیزبودن کیت‌های الایزا که این ویژگی آن را به مرحله صادرات رسانده‌ است، گفت: زمانی که گفته می‌شود، کیت الایزا به آلمان صادر شده است، قطعا موفق‌آمیز بوده است، زیرا آلمان کشور پیشرفته‌ای است. رسانه‌های خارجی همیشه ایران را متهم می‌کردند که نتوانسته شرایط را مدیریت کند، اما اکنون شاهدیم کشور همه نیازهای خود را تامین کرده است. 

او افزود: نکته دوم این است که ما توانستیم به کشورهایی که ادعا داشته‌اند، تولیداتی مانند کیت الایزا را صادر کنیم و البته اگر هنوز اجازه صادرات به مابقی تولیدات داده نشده به خاطر ذخیره استراتژیک کشور است. به این منظور که باید تولیدات کشور را تا حدی ذخیره کنیم که اگر در پاییز مشکلی به وجود آمد، بتوانیم پاسخگو باشیم.

قانعی بیان کرد: در حال حاضر برخی از کشورها نیازهای اولیه مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده را تامین نکرده‌اند، به عنوان مثال حتی در آمریکا برای پرسنل درمانی کمبود ماسک وجود دارد. ما خوشبختانه این مشکل را نداریم، اما تا زمانی که ذخایر پر نشوند، اجازه صادرات داده نخواهد شد. 

بیشتر بخوانید:عادی‌سازی وضعیت کرونا در قم خطرناک است / بحث‌های علمی ویروس کرونا نباید سیاسی شود

رییس ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در زمینه کیت الایزا نداریم و در این خصوص تکمیل هستیم، گفت: صحنه رقابت به آنهایی که در رسانه‌هایشان، ایران را متهم می‌کردند نشان داد که چه کشوری عقب است. اکنون در وضعیتی قرار داریم که اگر به همین شکل پیش برود، صادر کننده ماسک و ضدعفونی کننده‌ها هم خواهیم شد.

متقاضیان تست الایزا به سازمان انتقال خون مراجعه کنند

وی در پاسخ به این سوال که آیا کیت الایزا در آزمایشگاه‌های خصوصی و دولتی توزیع می‌شود؟ گفت: چنین موضوعی مطرح نیست، فعلا این کیت به سازمان انتقال خون داده شده است. کسانی که می‌خواهند درباره آنتی بادی بدنشان بدانند، می‌توانند به سازمان انتقال خون مراجعه کنند، در آنجا یک واحد خون می‌دهند و هم پاسخ ایمنوگلوبولین یا آنتی بادی را دریافت می‌کنند.

قانعی گفت: این کیت به شکل گسترده و خصوصی توزیع نشده است و از طرفی مردم تفسیر این تست را نمی‌دادند. برای افراد باید تفسیر شود که این کیت فقط نشان می‌دهد که شخص به کرونا مبتلا شده و بهبود پیدا کرده است. 

رییس ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: البته در برخی مواقع این امکان وجود دارد که جواب کیت منفی ‌شود، ولی شخص بهبود پیدا کرده باشد. اگر آنتی بادی شخص بالا بود به معنای این نیست که دیگر بهداشت را رعایت نکند و حالا ایمن است، بلکه در هر صورت باید موازین بهداشتی رعایت شود.

منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری اجازه صادرات کیت الایزا آنتی بادی پیدا کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد تجارت ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در دو ماهه نخست سال جاری میلادی به ۸۴۷ میلیون یورو رسیده است.

مبادلات ایران و اتحادیه اروپا در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است. در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۷۸۰ میلیون یورو کالا بین دو طرف مبادله شده بود.

بر اساس این گزارش واردات اتحادیه اروپا از ایران در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ با افزایش ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱۴۴ میلیون یورو رسیده است. در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۱۳۹ میلیون یورو کالا از ایران توسط کشور‌های اروپایی وارد شده بود.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه امسال نیز ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به ۷۰۳ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در دوماهه نخست سال قبل ۶۴۱ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴

بر اساس این گزارش تجارت ایران و اروپا در دومین ماه سال جاری میلادی رشد قابل توجه ۳۰ درصدی داشته و از ۳۵۸ میلیون یورو در فوریه سال ۲۰۲۳ به ۴۶۸ میلیون یورو در فوریه ۲۰۲۴ رسیده است.

صادرات اروپا به ایران در فوریه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۳۲ درصدی مواجه شده و به ۳۹۲ میلیون یورو رسیده است. صادرات اروپا به ایران در فوریه سال قبل ۲۹۷ میلیون یورو گزارش شده بود.

صادرات آلمان به ایران در فوریه امسال ۴۶ درصد رشد کرده و به ۱۴۱ میلیون یورو بالغ شده است. صادرات فرانسه به ایران نیز با ۳۷ درصد رشد به ۳۳ میلیون یورو و صادرات ایتالیا با کاهش ۶ درصدی به ۴۲ میلیون یورو رسیده است.

صادرات رومانی به ایران ۲۲ برابر شد

اما صادرات رومانی به ایران در فوریه ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ برابر شده و از ۲.۵ میلیون یورو در فوریه سال قبل به ۵۷ میلیون یورو در فوریه امسال افزایش یافته است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران نیز در فوریه ۲۰۲۴ با رشد ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۷۶ میلیون یورو رسیده است. این رقم برای فوریه سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۶۱ میلیون یورو اعلام شده بود.

واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد

واردات آلمان از ایران در فوریه امسال تغییر محسوسی نداشته و در سطح ۱۹ میلیون دلار باقی مانده است. اما واردات اسپانیا از ایران با رشد ۶۶ درصدی مواجه شده و به ۹.۳ میلیون یورو رسیده است. واردات ایتالیا از ایران نیز ۹۶ درصد رشد کرده و به ۲۶.۱ میلیون یورو افزایش یافته است. ایتالیا در فوریه سال قبل ۱۳.۳ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • دیوان لاهه خواهان توقف تلاش‌ها برای تضعیف این نهاد شد
  • حماس خواهان فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایت‌هایش علیه خبرنگاران شد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد