Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@03:02:14 GMT

مذاکرات تلفنی لاوروف با وزرای خارجه آمریکا و انگلیس

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۴۶۲۳

مذاکرات تلفنی لاوروف با وزرای خارجه آمریکا و انگلیس

وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای انگلیسی خود، بر حل مشکلات موجود در روابط مسکو-لندن به شیوه‌ای واقع بینانه و بدون برخورد سیاسی با مسائل تأکید نمود و با "مایک پامپئو" نیز درباره کنترل تسلیحات مذاکره کرد. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه این کشور و "دومنیک راب" همتای انگلیسی وی در جریان مذاکراتی تلفنی، بر تمایل متقابل برای حل و فصل مشکلات موجود در روابط بین مسکو و لندن، بر اساس اصول واقع بینانه و بدون سیاسی کردن مسائل تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: «وزرای خارجه روسیه و انگلیس در طول این گفتگوی تلفنی، وضعیت نامطلوب کنونی روابط دو جانبه را مورد بررسی قرار داده و تمایل متقابل برای حل مشکلات انباشته شده و توسعه همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های مورد علاقه دو طرف مورد تایید قرار دادند.»

در عین حال، لاوروف بر لزوم بررسی هر نوع نگرانی بوجود آمده با نگاهی واقع بینانه و بدون برخورد سیاسی با مسائل تاکید کرد.

علاوه بر این، طرفین درباره موضوعات مهم در دستور کار بین المللی، به ویژه حل و فصل اوضاع سوریه ، بحران در اوکراین و فعالیت شورای امنیت سازمان ملل نیز گفتگو کردند.

وزارت خارجه روسیه همچنین یادآور شد که سرگئی لاوروف و "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز گذشته مذاکرات تلفنی انجام دادند که در طی آن درباره برخی مسائل دوجانبه، تلاش‌های بین المللی برای مقابله با چالش ویروس کرونا و مسئله کنترل تسلیحات گفت‌وگو کردند.

در تاریخ 17 آوریل (29 فروردین ماه) نیز لاوروف و پامپئو طی مکالمه تلفنی توافق کرده بودند تا مذاکرات دوجانبه درباره محدود سازی تسلیحات و عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای را فعال کنند.

گفت‌وگوی تلفنی لاوروف و پامپئو درباره وضعیت کرونا در جهانمذاکرات تلفنی لاوروف با وزرای خارجه مصر، آذربایجان و ایرانرایزنی تلفنی ظریف ــ لاوروف: طرح متوهمانه جدید آمریکا درباره برجام مردود است

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سرگئی لاوروف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرگئی لاوروف سرگئی لاوروف خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی درخصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی در این تماس، آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه