Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:09:32 GMT

آغاز برداشت سیر در پارس‌آباد مغان

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۴۶۶۲

آغاز برداشت سیر در پارس‌آباد مغان

حسن نظیفی روز پنجشنبه افزود: در راستای عملیاتی کردن تغییر الگوی کشت در سال زراعی ۹۹-۹۸ سطح زیر کشت سیر در منطقه کاهش یافته است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود ۳۰ هزار تن محصول بسیار با کیفیت سیر برداشت شود.

وی بیان‌کرد: از هر هکتار به روش سنتی ۳۰ تن سیر برداشت می‌شود که اگر به صورت مکانیزه کشت شود امکان برداشت ۴۰ تن نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظیفی افزود: برداشت سیر موجب اشتغالزایی فصلی شده و حتی کارگرانی از سایر استان‌ها برای برداشت این محصول به منطقه آمده‌اند. 

وی کشاورزان را به رعایت شیوه‌های اصولی کاشت ،  مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز ، کنترل بیماری با سمپاشی به موقع با قارچ‌کش‌های مناسب و استفاده از کود فراخواند.

شهرستان پارس‌آباد مغان در شمال استان اردبیل واقع شده و با داشتن منابع آبی و خاکی حاصلخیز یکی از مستعدترین مناطق کشاورزی کشور است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی پارس آباد مغان اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی پارس آباد مغان اراضی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی پارس آباد مغان اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۴۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در بازدید از برداشت گندم مزارع کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت:از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۲۱ هزار ۳۲۰ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت حدود۳۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر برای برداشت گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک میکنند.
سیدحسینی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت شد و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • ۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد