Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@15:53:01 GMT

آزمایش واکسن کرونا روی انسان در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۴۷۳۸

آزمایش واکسن کرونا روی انسان در آمریکا

به گزارش صدای ایران و به نقل از نیویورک تایمز، "پی فایزر" و شرکت داروسازی آلمانی "بایو ان تک" اعلام کردند که آزمایش واکسن کروناویروس بر روی انسان‌ را در ایالات متحده آغاز کرده‌اند که در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایشات، واکسن مذکور می‌تواند برای استفاده اورژانسی در اوایل ماه سپتامبر آماده شود.

این دو شرکت داروسازی به طور مشترک یک واکسن را بر اساس ماده ژنتیکی موسوم به "آر ان ای پیام رسان" (mRNA) تولید کرده‌اند که دستورالعمل‌های لازم برای ساخت پروتئین‌ها را در اختیار سلول‌ها قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تزریق یک آر ان ای پیام رسان مخصوص طراحی شده به بدن ، این واکسن به طور بالقوه می‌تواند به سلول‌ها بگوید که چگونه بدون بیمار کردن فرد،پروتئین مخصوص کروناویروس را ایجاد کنند.

از آنجا که ویروس به طور معمول از این پروتئین به عنوان کلیدی برای بازکردن و در دست گرفتن سلول‌های ریه استفاده می‌کند، این واکسن می‌تواند به یک سیستم ایمنی سالم در تولید آنتی بادی برای مقابله با عفونت، آموزش‌هایی بدهد.

چندی پیش نیز اعلام شده بود دو شرکت مذکور توسط دولت آلمان چراغ سبز نیز دریافت کرده‌اند تا آزمایش این نوع واکسن را بر روی ۲۰۰ داوطلب سالم شروع کنند. شرکت داروسازی پی فایزر اخیرا اعلام کرد که در صورت اثبات بی خطری و مؤثر بودن واکسن، می‌تواند "میلیون ها دوز" از آن را قبل از پایان سال ۲۰۲۰ در بازار توزیع کند. اکنون نیز آنها در حال آزمایش واکسن خود بر روی داوطلبان سالم هستند.

چندین شرکت داروسازی دیگر ازجمله "مدرنا" (Moderna)، "اینوویو" (Inovio) و "کن سینو" (CanSino) در حال تلاش برای توسعه واکسن هستند که برخی از آنها مرحله اول آزمایش بر روی انسان را نیز از چند هفته پیش آغاز کرده‌اند.

پی فایزر و بایو ان تک ماه گذشته واکسن خود به نام" BNT۱۶۲ "به دواطلبان در آلمان تزریق کرده بودند. این واکسن همچنین به صورت آزمایشی و تنها به ۱۲ فرد بالغ سالم تزریق شد اما مسئولان دوشرکت، در آینده قصد دارند این واکسن را بر روی ۲۰۰ فرد در آلمان آزمایش کنند.

در ایالات متحده ، این دو شرکت قصد دارند واکسن را بر روی ۳۶۰ داوطلب سالم برای مرحله اول مطالعه آزمایش کنند و تا پایان مرحله دوم این تعداد  به ۸۰۰۰ داوطلب افزایش می‌یابد. این مطالعه در "دانشکده پزشکی گراسمن دانشگاه نیویورک" (New York University’s Grossman School of Medicine) ، "دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند" (University of Maryland School of Medicine) ، "مرکز پزشکی دانشگاه راچستر" (University of Rochester Medical Center ) و "مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی" (Cincinnati Children’s Hospital Medical Center) انجام خواهد شد.

شرکت کنندگان برای مقایسه چهار نوع واکسن، به چند گروه تقسیم می‌شوند و هر کدام یک فرمت آر ان ای پیام رسان را با دستورالعمل تهیه یک بخش مشخص از تشکیل یک پروتئین خاص دریافت می‌کنند. پزشکان سطح آنتی بادی شرکت کنندگان ، آنزیم های کبدی و عوارض جانبی احتمالی شرکت کنندگان را بررسی می‌کنند.

دکتر "میکائیل دالستن" (Mikael Dolsten) ، رئیس ارشد علمی پی فایزر گفت: ما باید متفاوت و سریعتر یک فکری بکنیم.اگر در ماه اکتبر همزمان با آمدن آنفولانزا با موج دوم عفونت‌های کروناویروس ویروسی مواجه شویم ، اوضاع بسیار بدتر از آنچه که قبلاً تجربه کرده‌ایم خواهد شد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران نیویورک تایمز کرونا کرونا ویروس شرکت داروسازی بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۴۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است

محققان ام‌آرای مغز شرکت‌کنندگان با میانگین سنی ۵۷ سال را که بین سال‌های ۱۹۲۵ تا ۱۹۶۸ متولد شده بودند، در بازه زمانی بین مارس ۱۹۹۹ تا نوامبر ۲۰۱۹ بررسی کردند و با ارزیابی اسکن مغز سه هزار و ۲۲۶ شرکت‌کننده (۵۳ درصد زن و ۴۷ درصد مرد) به یک الگوی قابل‌توجه رسیدند: حجم مغز (حجم داخل جمجمه) به‌آرامی اما پیوسته افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا،  شاید بسیاری از شما این جمله معروف فیلم «داستان عامه‌پسند» (Pulp Fiction) به کارگردانی کوئنتین تارانتیونو را به خاطر داشته باشید. امروز محققان بر این باورند که احتمال دارد این ادعای فیلم واقعیت داشته باشد، چرا که نتایج یک پژوهش اخیرا نشان داده مغز انسان ممکن است به مرور زمان بزرگ‌تر شود.

به گزارش نیویورک‌پست این نتایج می‌تواند به پیشگیری یا کاهش خطر ابتلا به زوال عقل ناشی از افزایش سن کمک کند.

دانشمندان دانشگاه یوسی دیویس هلت (UC Davis Health) دریافته‌اند حجم مغز افرادی که در دهه ۱۹۷۰ متولد شده‌اند، از مغز افرادی که در دهه ۱۹۳۰ متولد شدند، ۶.۶ درصد و مساحت آن هم ۱۵ درصد بیشتر است. این پژوهش در ماه مارس در مجله مغز و اعصاب جاما (JAMA Neurology) منتشر شد.

چارلز دی کارلی، نویسنده این مطالعه و استاد برجسته مغز و اعصاب در دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «در تعیین اندازه مغز، ژنتیک نقش مهمی ایفا می‌کند، اما نتایج ما نشان داد که عوامل خارجی مانند عوامل بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی هم ممکن است تاثیر داشته باشند.»

محققان به این منظور شواهد به‌دست‌آمده از «تحقیق قلب فرامینگهام» (Framingham Heart Study) را بررسی کردند؛ مطالعه‌ای بلندمدت درباره عوامل خطر برای بیماری‌های قلبی و عروقی که از سال ۱۹۴۸ در شهر فرامینگهام ایالت ماساچوست در ایالات متحده آغاز شد و حدود ۷۵ سال ادامه یافت و در حال حاضر شرکت‌کنندگان نسل دوم و سوم را بررسی می‌کند.

محققان ام‌آرای مغز شرکت‌کنندگان با میانگین سنی ۵۷ سال را که بین سال‌های ۱۹۲۵ تا ۱۹۶۸ متولد شده بودند، در بازه زمانی بین مارس ۱۹۹۹ تا نوامبر ۲۰۱۹ بررسی کردند و با ارزیابی اسکن مغز سه هزار و ۲۲۶ شرکت‌کننده (۵۳ درصد زن و ۴۷ درصد مرد) به یک الگوی قابل‌توجه رسیدند: حجم مغز (حجم داخل جمجمه) به‌آرامی اما پیوسته افزایش می‌یابد.

بر این اساس، در طول دهه ۱۹۳۰، متوسط حجم مغز یک هزار و ۲۳۴ میلی‌مترمکعب بود اما در دهه ۱۹۷۰ میانگین حجم مغز به یک هزار و ۳۲۱ میلی‌مترمکعب رسید که افزایشی ۶.۶ درصدی را نشان می‌دهد. سطح قشر مغز (سطح مغز) هم افزایش یافت و از دو هزار و ۵۶ سانتی‌مترمربع در متولدهای دهه ۱۹۳۰، به دو هزار و ۱۰۴ سانتی‌متر مربع در متولدان دهه ۱۹۷۰ افزایش یافت.

محققان این افزایش اندازه را در ماده خاکستری، ماده سفید و هیپوکامپ مغز (بخشی از مغز که با یادگیری و حافظه مرتبط است) نیز مشاهده کردند.

دانشمندان خاطرنشان می‌کنند که این نتایج دلگرم‌کننده‌اند، زیرا می‌توانند به معنای کاهش زوال عقل ناشی از افزایش سن، مانند آلزایمر باشند. به این معنی که داشتن مغز بزرگ‌تر می‌تواند نشان‌دهنده بهبود رشد و سلامتی مغز باشد، همچنین از ذخیره مغزی بزرگ‌تری خبر می‌دهد و ممکن است آثار دیرهنگام بیماری‌های مغزی مانند آلزایمر و زوال عقل را که به افزایش سن مربوط می‌شوند،‌ کاهش دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است