Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@23:12:23 GMT

شهرستان سرخس، منطقه آزاد نشد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۵۱۷۲

شهرستان سرخس، منطقه آزاد نشد

سوال این است که مگر کل شهرستان سرخس منطقه آزاد شده است که قیمت‌های زمین و مسکن با هر خبر از این لایحه، افزایش چند ده درصدی را دارد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا علی صوفی، فعال رسانه‌ای شهرستان سرخس در یادداشتی درباره تبدیل منطقه ویژه سرخس به آزاد تجاری صنعتی و افزایش بی‌حساب و کتاب قیمت زمین و مسکن  در این شهرستان نوشت:

 اتفاقی که شاید اگر 25 سال پیش می‌افتد سرخس کنونی یک شهر با ظرفیت‌های اقتصادی بالقوه نمی‌بود و بلکه به عنوان یک مرکز تجارت و صادرات در شمال شرق کشور می‌درخشید اما به هر حال پس از گذشت 25 سال لایحه‌ای که از دستور کار مجلس خارج شده بود به مجلس بازگشت و این بار توسط نمایندگان مجلس این لایحه تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اما سوالات زیادی ممکن است برای مردم شهرستان سرخس پیش آمده باشد از اینکه چرا  سرخس و دوغارون با هم منطقه آزاد شدند؟ از اینکه چرا آستان قدس رضوی که منطقه ویژه اقتصادی در اختیارش بود با تبدیل این منطقه به آزاد موافقت کرده است؟ آیا کل شهرستان سرخس به عنوان منطقه آزاد شناخته می‌شود یا فقط محدوده منطقه ویژه به عنوان منطقه آزاد است؟ تبدیل شدن این منطقه به آزاد چقدر زمان می‌برد؟ و سوالات بسیار دیگری که مطرح کردن همه آنها و پاسخ دادن به آنها، مطالب متعدد و جداگانه‌ای را می‌طلبد.

اما آنچه من می‌خواهم در این مطلب بیشتر به آن بپردازم موضوع و نکته‌ای است که بسیاری از مردم درباره آن نظر دارند و  آن افزایش بی‌رحمانه قیمت زمین و مسکن در سرخس است.

سوال این است که مگر کل شهرستان سرخس منطقه آزاد شده است که قیمت‌های زمین و مسکن با هر خبر از این لایحه افزایش چند ده درصدی را دارد؟

جواب سوال فوق «خیر» است. برای دانستن این موضوع باید نگاهی به لایحه دولت انداخت. در ماده واحده لایحه دولت آمده است که «به دولت اجازه داده می‌شود در استان‌های خراسان رضوی (سرخس - دوغارون) و مازندران در محدوده‌هایی به شرح نقشه‌های پیوست، منطقه آزاد - صنعتی ایجاد نماید.»

با نگاه به نقشه‌های پیوست لایحه، مساحت طرح مصوب منطقه آزاد سرخس 5200 هکتار و در محدوده منطقه ویژه اقتصادی سرخس است.

این موضوع نشان می‌دهد که فقط محدوده منطقه ویژه سرخس تبدیل به منطقه آزاد می‌شود و این برداشت اشتباه که کل شهرستان یا شهر سرخس تبدیل به منطقه آزاد شده است برداشت اشتباهی است که متاسفانه همین برداشت اشتباه باعث شده است که کسانی که ملک و املاک دارند قیمت‌ها را در شهر سرخس در عرض چند دقیقه بالا ببرند و کسانی که ملک و املاکی ندارند دیگر امیدی به خرید منزل در سرخس نداشته باشند.

بنابراین شهرستان سرخس منطقه آزاد نمی‌شود و فقط منطقه ویژه سرخس به مساحت 5200 هکتار منطقه آزاد می‌شود و هیچ دلیلی برای افزایش لحظه‌ای قیمت زمین و مسکن در سرخس وجود ندارد و متاسفانه نظارتی برای کنترل قیمت‌های بی حساب و کتاب زمین و مسکن در سرخس نیست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: منطقه آزاد سرخس منطقه ویژه اقتصادی سرخس شهرستان سرخس زمین و مسکن منطقه آزاد منطقه ویژه کل شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۷ اردیبهشت ماه

امروز دوشنبه  ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران با قیمت ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ ۳ میلیون و ۴۵۳ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا و سکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید؛

محصول نرخ
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان 
سکه تمام طرح قدیم ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان 
نیم سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
سکه یک گرمی ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۴۵۳ هزار تومان
طلای ۲۴ عیار ۴ میلیون و ۶۰۴ هزار تومان 
باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۷ اردیبهشت ماه
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • فاز ۳ طرح نهضت ملی مسکن رزن عملیاتی می‌شود
  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد / آخرین خبرها از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان