Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@20:29:11 GMT

واحدهای تولید شن و ماسه غیراستاندارد تعطیل می شوند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۵۴۱۰

واحدهای تولید شن و ماسه غیراستاندارد تعطیل می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان صبح امروز در جلسه کمیته شن و ماسه این شهرستان با بیان اینکه مسئولیت برداشت بی‌رویه و غیرمجاز شن و ماسه در شهرستان متوجه اعضای کمیته شن و ماسه است، ابراز داشت: ما مسئول ساماندهی میراث گذشته هستیم که در ارائه مجوز برداشت برای کارگاه‌های تولید شن و ماسه با نهایت اغماض عمل نموده‌اند که نتیجه این امر و عدم وجود نظارت‌های دقیق انباشت مشکلات این واحدها برای شهرستان در طول سالیان گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برداشت بی رویه مصالح رودخانه‌ای و عرضه مصالح ساختمانی بی‌کیفیت و … از جمله مشکلات این واحدها به شمار می‌رود.

فرماندار هشترود با بیان اینکه در طی ماه‌های گذشته جلساتی به منظور ساماندهی مشکلات موجود در این حوزه برگزار شده است، اظهار داشت: متأسفانه پس از گذشت چند ماه شاهد هستیم مصوبات اجرایی نشده و بر زمین مانده است، نمی‌توانیم پس از چند ماه جلسه برگزار کرده و مصوبات جلسه پیشین را عیناً تکرار کنیم.

امینیان با اظهار تعجب از اینکه واحدهایی مجوز برداشت شن و ماسه گرفته‌اند که استعلام از محیط زیست، اداره آب منطقه‌ای یا اداره استاندارد و … ندارند، گفت: بارها نسبت به رسیدگی به این مسائل تاکید شده اما متأسفانه شاهد کوتاهی از طرف دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم که متولی مستقیم رسیدگی به این مشکلات هستند.

وی با بیان اینکه قانون صراحتاً وزارت صنعت، معدن و تجارت را مسئول بررسی تمدید مجوز فعالیت واحدهای تولید شن و ماسه می‌داند، ابراز داشت: علیرغم اینکه از ۵ ماه گذشته نسبت به برخورد با واحدهای متخلف در مصوبه کمیته شن و ماسه شهرستان تاکید شده اما متأسفانه شاهد کوتاهی از طرف دستگاه ذی‌ربط بوده‌ایم و در حال حاضر با مشکل نبود مصالح با کیفیت ساختمانی در شهرستان مواجه هستیم، مصالح بی کیفیت موجود هم به قیمت گزاف عرضه می‌شوند.

فرماندار هشترود اذعان داشت: ظرف یک هفته آینده معادن و واحدهای تولید شن و ماسه که تذکرات لازم را رعایت نکرده‌اند و از استانداردهای لازم برخوردار نیستند باید تعطیل شوند و در صورتی که طی ۲ ماه آینده واحدها مشکلات خود را برطرف نکنند و مجوزهای لازم را اخذ نکنند، مجوز بهره برداری آن‌ها به استناد ماده ۲۰ قانون معادن کشور ابطال خواهد شد.

وی همچنین قیمت هر تُن مصالح تولید شده استاندارد در شهرستان را ۲۰ هزار تومان با هزینه حمل اعلام کرد و گفت واحدها ملزم به ارائه فاکتور فروش سیستمی هستند.

گفتنی است، تاکید بر تجهیز واحدهای شن و ماسه به دستگاه سنگ شکن، شناسایی معادن و مصالح کوهی و تشویق افراد به استفاده از این مصالح، انجام گفتگوهای اولیه با یک واحد سرمایه‌گذار بخش خصوصی به منظور راه‌اندازی واحد بتن آماده در شهرستان طی ماه‌های آینده، رعایت زمان قانونی اعلام شده برای مشخص کردن نتیجه استعلام واحدها از دستگاه‌های مربوطه به منظور اخذ مجوز برای ایجاد و بهره برداری واحد شن و ماسه، عدم تعلل در مشخص نمودن وضعیت پرونده واحدهای متخلف از طرف دستگاه قضائی، ارائه مجوزهای لازم برداشت برای واحدها به منظور تأمین مصالح مورد نیاز برای طرح‌های عمرانی در حال اجرا در سطح شهرستان را از جمله مصوبات کمیته شن و ماسه شهرستان هشترود بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا بخش خصوصی زمین سرمایه محیط زیست وزارت صنعت معدن و تجارت سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی تولید شن و ماسه کمیته شن و ماسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سردار نعمت اله باقری به مناسبت هفته کار و کارگر با جامعه کارگری استان دیدار کرد و گفت: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید مشکلات واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل استان برطرف شود.

وی افزود: برای رونق تولید و ایجاد اشتغال تسهیلات تبصره ۱۸ در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

سردار باقری افزود: تولیدکنندگان برای فروش محصولات خود با مشکلاتی مواجه هستند که قرار است با کمک بسیج سازندگی برای حل مشکلات فروش و ایجاد نمایشگاه‌های شهرستانی و استانی به دنبال کاهش دغدغه‌های تولیدکنندگان باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • چرا مدارس خوزستان تعطیل شدند ؟
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • فعالیت۷۰هزار کارگردرگرگان/کارگران نقش مهمی درتولیدومهارتورم دارند
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • صدور حکم حبس برای متصدی غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات