Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@20:34:26 GMT

اجرای دو پروژه ملی آبرسانی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۵۴۳۹

اجرای دو پروژه ملی آبرسانی

مدیرعامل آبفا هرمزگان از اجرای دو پروژه ملی آبرسانی در شهرستان بشاگرد، خبر داد و گفت: دولت اقدامات اساسی در ایجاد زیرساخت های تامین، انتقال و تصفیه آب در این شهرستان انجام داده تا با بهره داری از این پروژه ها بتوانیم آرامشی را در حوزه تامین آبِ بشاگرد ایجاد کنیم.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،امین قصمی افزود: محدویت منابع آبی و پراکندگی روستاها در شهرستان بشاگرد متغیرهایی بودند که ما را با چالش جدی در تامین نیاز آبی پایدار این شهرستان مواجه کرده بود و بر همین اساس دولت و مجموعه وزارت نیرو با استفاده از ظرفیت های پایدار منابع آبی موجود نظیر سد های جگین و سُهران، اقدام به تعریف دو پروژه ملی آبرسانی در این شهرستان نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بهره برداری از فاز اول پروژه جگین - سردشت

وی گفت: پروژه انتقال آب از سد جگین به شهر سردشت و روستاهای مسیر شامل 81 کیلومتر خط انتقال، دو باب ایستگاه پمپاژ، 5 واحد مخزن و مجموعه تصفیه خانه آب با ظرفیت 180 لیتر بر ثانیه است که امسال فاز اول این پروژه وارد مدار بهره برداری شد و به زودی در مراسم رسمی افتتاح خواهد شد.

به گفته قصمی؛ برای انتقال آب از سدجگین به شهرستان سردشت و روستاهای مسیر یکهزار و 300 میلیارد ریال هزینه شده و 2 هزار میلیارد ریال برای تکمیل آن مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه نیاز آبی شهرستان سردشت و 10روستای مسیر شامل وی، چخون، رازکا، جکدان،علی آباد، اَهوِن، گَروغ و دِهِندِر و ... برطرف می شود. همچنین بر اساس برنامه پیش بینی شده، در فازهای بعدی این پروژه متناسب با تامین اعتبار مورد نیاز، روستاهای بیشتری آبرسانی خواهد شد.

پیشرفت 65 درصدی انتقال آب از سد سُهران به گوهران

مدیرعامل آبفا هرمزگان در ادامه به اجرای پروژه انتقال آب از سد سُهران به شهر گوهران و 56 روستای مسیر اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز شامل 53 کیلومتر خط انتقال، 3 باب ایستگاه پمپاژ و 10 واحد مخزن است که عملیات اجرایی پکیج های تصفیه آبِ آن با ظرفیت 30 لیتر بر ثانیه انجام و وارد مدار بهره برداری شده است.  

وی افزود: خط انتقال این پروژه با 60 درصد پیشرفت فیزیکی و کل پروژه با 65 درصد پیشرفت در حال اجراست و بنا داریم تا پایان سال99، کلکتور اصلی پروژه که تامین آب شهرستان گوهران است، را به بهره برداری برسانیم.

این مسئول گفت: برای انتقال آب از سد سُهران به گوهران تاکنون 280 میلیارد ریال هزینه شده و حدود 900 میلیارد ریال نیاز داریم تا با اجرای مجموعه کامل خطوط فرعی، این پروژه به پایان برسد.

قصمی در پایان اطمینان داد: با اجرای این دو پروژه در افقی کوتاه مدت، چالش اصلی تامین نیاز آبی شهرستان بشاگرد برطرف خواهد شد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آبرسانی انتقال آب از سد میلیارد ریال بهره برداری دو پروژه س هران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند

سرهنگ علیرضا ایراندوست در نشست خبری اطلاع‌رسانی برنامه‌های هفته جهاد سازندگی، اظهار داشت: از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت به عنوان هفته بسیج سازندگی نام‌گذاری شده است و در این هفته اقدامات صورت گرفته توسط جهادگران معرفی و رونمایی می‌شود.

وی افزود: پروژه بزرگ آبرسانی استان قم که از طریق قرارگاه امام حسن (ع) اجرا شده بود و ما نیز معین اجرایی آن در قم بودیم در ۱۸ اردیبهشت در روستای بیدهند و کرمجگان افتتاح می‌شود، همچنین در این روز پروژه دو کاربری سالن ورزشی و حسینیه روستای ویریج که با مشارکت مردم ساخته شده، راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم، بیان کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی و اشتغال آفرینی، خط تولیدی در شرکت آتا الکترونیک تابش با کمک وام‌های تبصره ۱۸ راه‌اندازی می‌شود. این خط تولید برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۵ نفر غیر مستقیم اشتغال آفرینی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود