Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌محمد زند در پی نگرانی به خاطر انتقال ویروس از طریق سیستم تهویه مترو واکنش نشان داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اوایل فروردین ماه که کشور درگیر ویروس کرونا بود، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، برای کنترل ویروس کرونا در پایتخت، خواستار تعطیلی و یا کاهش ظرفیت حمل و نقل عمومی شد.

او در توئیتی نوشت: اگر بخواهیم کرونا در تهران را کنترل کنیم باید حمل ونقل عمومی را تعطیل کرده و یا ظرفیت آن را کاهش دهیم و تنها به شبکه حمل و نقل اضطراری اکتفا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم تهویه قطار مترو متمرکز است؛ یعنی هوای داخل واگن‌ها را گردش می‌دهد و اگر یک فرد بیمار یا ناقل در قطار باشد ویروس پخش می‌شود.

همچنین محسن هاشمی چندی پیش در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا به وضعیت ایمنی حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: وسایل حمل و نقل عمومی فضای امنی برای سفر نیست بنابراین مردم باید مراقب باشند.

او با اشاره به اظهارنظر گذشته خود در خصوص سیستم تهویه مترو و گردش هوا در فضای آن تصریح کرد: وضعیت تهویه مترو تغییر نکرده و مردم باید بدانند حمل و نقل عمومی جای امنی نیست لذا باید حداکثر ایمنی را لحاظ کنند.

به این بهانه با علی‌محمد زند، متخصص نانوبیوتکنولوژی، درباره سیستم تهویه مترو و خطر انتقال ویروس کرونا به گفتگو پرداختیم.

او در این باره گفت: سیستم تهویه مترو به صورت چرخشی است و هوا را داخل واگن به گردش در می آورد.

این ویروس شناس اظهار کرد: در تمام دنیا داخل تهویه مترو فیلترهایی وجود دارد که میکروب و ویروس را جذب خود می‌کند.

زند بیان کرد: هیچ نگرانی بابت سیستم تهویه مترو وجود ندارد بلکه آنچه باعث نگرانی ما شده این است در تابستان که هوای داخل واگن‌ها سرد می‌شود، ویروس کرونا قوی‌تر شده و از این جهت خطر ابتلا به کرونا افزایش پیدا می‌کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی رئیس شورای شهر تهران مترو محسن هاشمی کرونا ویروس کرونا کرونا در ایران نانوبیوتکنولوژی علی محمد زند سیستم تهویه مترو حمل و نقل عمومی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۵۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو