Web Analytics Made Easy - Statcounter

رمضانی گفت: ضعف در بینایی و عدم توانایی در رفت و آمد به جامعه‌القرآن هیچ گاه مرا از حفظ قرآن و بودن در این مسیر ناامید و منصرف نکرد چرا که تثبیت محفوظات خود را در منزل و از طریق شبکه سیما پیگیری می‌کنم.

«سکینه رمضانی»، در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: از همان دوران کودکی علاقه زیادی به قرآن داشتم و به همین جهت توانستم در همان زمان چندین سوره از جزء 30 قرآن را حفظ کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حافظ روشندل قرآن کریم اضافه کرد: شبکه قرآن نیز برای قرار گیری من در این مسیر نقش مهمی داشت، چرا که آموزش‌های قرآن در شبکه ملی قرآن مرا به خود جذب نمود و باعث شد در آن دوران برخی از سوره‌های جز ء 30 را از این طریق حفظ کنم.

رمضانی ادامه داد: در آن زمان تعریف کلاس‌های قرآن را از اطرافیان بسیار شنیده بودم به همین جهت تصمیم گرفتم تا حفظ قرآن را به صورت تخصصی از طریق جامعه القرآن روستای زندگی خود یعنی سولان پیگیری کنم.

وی اضافه کرد: ناگفته نماند قبل از ورود به جامعه‌القرآن، یک جزء از قرآن را در دارالقرآن روستا حفظ نمودم، در کنار آن نیز به دلیل ضعف در بینایی و عدم تسلط بر خط بریل، حفظ آیات را با گوش دادن از طریق شبکه قرآن ادامه دادم.

رمضانی با اشاره به اینکه 31 سال سن دارد گفت: در سن 25 سالگی وارد جامعه‌القران شدم و با پیگیری مربیان حفظ در این مجموعه و مهمتر از آن با یاری خداوند توانستم طی دو هفته جز 30 و در ادامه طی 4 سال حافظ کل قرآن شوم.

این حافظ روشندل با بیان اینکه جلسات حفظ در جامعه‌القرآن به صورت یک روز در میان برگزار می‌شد ابراز کرد: در هر جلسه یک الی دو صفحه از قرآن را حفظ کرده و محفوظات جلسه قبل را نیز تحویل استاد می‌دادیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم تماما برکت است گفت: همه ما هر چه داریم به لطف خداوند و ار برکات قرآن و اهل بیت(ع) است، اما همیشه انتظار جامعه از قرآنیان اندکی بالاتر است.

رمضانی ادامه داد: قرآنیان به دلیل انس بیشتر با کلام پروردگار خویش، گفتار و رفتار آنها قرآنی تر شده و همین موضوع انتظار دیگران را از آنها بالاتر می‌برد و همین موضوع باعث می شود تا فرد قرآنی همواره از خود مواظبت کرده و سعی در حفظ و تفویت خصلت‌های نیک خویش داشته باشد.

این بانوی جوان قرآنی گفت: قرآن برایم سراسر رحمت و آرامش بوده است به گونه‌ای که هرگاه در زندگی به دلایلی حال خوب خود را از دست می‌دهم به آیات الهی متوسل شده و از خداوند بهبود حال خود را می‌خواهم که خداوند نیز به نیکی حالم را دگرگون می‌کند.

وی ادامه داد: ضعف در بینایی و عدم توانایی در رفت و آمد به جامعه‌القرآن هیچ گاه مرا از حفظ قرآن و بودن در این مسیر نا امید و منصرف نکرد چرا که تثبیت محفوظات خود را در منزل و از طریق شبکه سیما پیگیری می‌کنم.

رمضانی اشاره‌ای به کمبود‌های جوامع قرآنی داشت و گفت: متأسفانه مناطق محروم و حاشیه شهر از بسیاری امکانات قرآنی محروم هستند و برخی افراد در این مناطق مجبور هستند برای استفاده از آموزش‌های قرآنی فرسنگ‌ها راه طی نموده تا به نزدیگ ترین مرکز قرآنی دست یابند.

وی گفت: این در حالی است که برای بسیاری از مردم روستاها و مناطق محروم، هزینه کلاس های قرآن سنگین است، درست است که هزینه کلاس‌های قرآن نسبت به بسیاری کلاس‌های دیگر پایین است اما برخی مردم حتی توان پرداخت این هزینه اندک را هم ندارند.

این حافظ روشندل گفت: عدم وجود کلاس‌ها و جلسات قرآن در رشته‌های مختلف با حضور اساتید متخصص و مجرب، از دیگر کمبود‌های قرآنی موجود در مناطق محروم است.

رمضانی در پاسخ به این سوال که زیباترین آیه قرآن از منظر شما چیست گفت: آیه «قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ؛به بندگانم که اسراف بر نفس خود کردند بگو: هرگز از رحمت خدا نا امید مباشید، البته خدا همه گناهان را (چون توبه کنید) خواهد بخشید، که او خدایی بسیار آمرزنده و مهربان است» (زمر/ ایه 53) زیباترین آیه خداوند است.

وی با بیان اینکه این آیه، نوید بخش رحمت و امید الهی برای تمام بندگان است گفت: این آیه نشان از رحمت بی پایان خداوند دارد چرا که خداوند رحمت خود را حتی نسبت به کسی که با گناه بسیار به خویش ظلم کرده و در‌های برکات الهی را به روی خویش بسته در صورت توبه شامل حال او می‌کند، بنابراین انسان نباید هیچ گاه از رحمت خداوند ناامید شود.

 این حافظ قرآن گفت: امیدوارم که انس با قرآن تنها به صورت تحت اللفظی و حفظ کلمات نباشد چرا که آنچه مهم است تفکر در آیات و عمل به آن است، این نکته را نباید فراموش کرد که گاه یک آیه می‌تواند انسان را از دنیای مشکلات نجات بخشد اما به شرطی که آن آیه را عمقا درک کرده و بدانیم چگونه به آن عمل کنیم.

پایان پیام/580

منبع: شبستان

کلیدواژه: جامعه القرآن همدان حافظ روشندل جامعه القرآن حفظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۵۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند