Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز از سال 97 به هیأت رئیسه ارسال شده اما 3 سال است که برای قرائت توسط هیأت رئیسه در دستور کار صحن قرار نمی‌گیرد.

به گزارش بازارنیوز، پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی پیرامون گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز گفت: گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز از سال 97 به هیأت رئیسه ارسال شده اما 3 سال است که برای قرائت توسط هیأت رئیسه در دستور کار صحن قرار نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای تهیه این گزارش تحقیق و تفحص زمان و هزینه‌های زیادی صرف شده و کارشناسان زیادی از داخل و بیرون مجلس این گزارش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تهیه و جمع‌بندی کردند و عدم قرائت آن در واقع اتلاف منابع و هزینه‌ها در این زمینه است.

عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: تحقیق و تفحص‌ یکی از ابزارهای مجلس برای اعمال نظارت بر دستگاه‌های اجرایی است و وقتی این گزارش در صحن قرائت و در مورد آن تصمیم‌گیری نشود، عملا کاری در این زمینه انجام نشده است.

پاپی‌زاده خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید گزارش تحقیق و تفحص در صحن قرائت شود و پس از قرائت در مورد آن تصمیم گیری شود که به قوه قضائیه ارسال شود یا خیر و در مورد مدیران متخلف چه اقدامی باید صورت گیرد.

وی با انتقاد از عملکرد هیأت رئیسه افزود: عملکرد هیأت رئیسه در دو سال پایانی مجلس در مورد اولویت‌بندی طرح‌ها و لوایح عملکرد خوبی نبوده و همین مسأله باعث شده تا مجلس با مشکلاتی مواجه شود.

عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر بخشی از انتقاداتی که به کلیات مجلس وارد می‌شود به خاطر تصمیم‌گیری‌های هیأت رئیسه است که مجلس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز مورد انتقاد قرار می‌دهد.

پاپی‌زاده خاطرنشان کرد: هیأت رئیسه باید به ویژه در سال پایانی گزارش‌هایی که نهایی و به هیأت رئیسه ارسال شده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قرای قرائت در دستور کار صحن قرار دهد و اگر نیاز به اصلاح دارد، آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای اصلاح ارجاع دهد و گزارش نهایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای قرائت در دستورکار قرار دهد.

وی در پایان گفت: امیدواریم در مجلس یازدهم هیأت‌ رئیسه قوی‌تری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشیم تا مجلس در حوزه قانون گذاری و نظارت بتواند بهتر به وظیفه خود عمل کند.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000ID4 برچسب ها: قاچاق ، مجلس ، قاچاق کالا ، ارز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قاچاق مجلس قاچاق کالا ارز گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق هیأت رئیسه قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۶۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد

قاسم لالائیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه روز گذشته یگان حفاظت شهرستان مهدیشهر با همکاری نیروی انتظامی فولاد محله متوجه حضور کامیونت مشکوک شدند، ابراز داشت: بازرسی از این خودرو منجر به شناسایی دو تن چوب تاغ شده است.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به نبود مدارک معتبر راننده دستگیر شد، افزود: چوب‌های تاغ به اداره منابع طبیعی منتقل و خودرو نیز روانه توقیف و روانه پارکینگ شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر ضمن بیان اینکه با هر گونه تخلف در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست به شدت برخورد می‌شود، ابراز داشت: حفظ منابع طبیعی در ادامه حیات انسان در کره زمین اثرگذار است لذا همه در برابر حراست از آن مسئول هستند.

لالائیان در ادامه اضافه کرد: تخریب هر گونه حیاتی در عرصه منابع طبیعی صدمات جبران ناپذیری را به طبیعت وارد می‌کند که در بسیاری از موارد جبران آن با چالش‌ها و هزینه کردهای بسیار همراه است.

وی افزود: وجود گونه‌های مختلف گیاهی تثبیت خاک را به دنبال دارد که در صورت حذف آنها باعث شکل‌گیری غبار و کوچ اجباری و بروز ناامنی خواهد شد لذا باید با تخریب کنندگان منابع طبیعی برخوردهای لازم صورت گیرد.

کد خبر 6095065

دیگر خبرها

  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های ایلام
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها