Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@06:15:51 GMT

نمازجمعه در ۱۱ نقطه استان کرمان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۶۶۴۰

نمازجمعه در ۱۱ نقطه استان کرمان برگزار می شود

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان از بازفعالیت نمازجمعه در ۱۱ نقطه استان که وضعیت آن به لحاظ شیوع کرونا، سفید اعلام شده از ۱۹ اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، پس از ایجاد وقفه در فعالیت نمازهای جمعه و جماعت و تعطیلی مساجد در پی شیوع کرونا ویروس؛ به لطف الهی و با اعلام وضعیت سفید در تعدادی از نقاط کشور و به تبع آن در استان کرمان؛ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان طی اطلاعیه ای از برگزاری نمازجمعه(۱۹ اردیبهشت) در مناطق سفید خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





در این اطلاعیه آمده است: پروردگار متعال را شاکریم که پس از یک دوره فترت، شرایط بازگشایی تدریجی مساجد، مصلی ها و اقامه مجدد نمازهای جمعه و جماعات مهیا شده و شاهد افتخار آفرینی نظام جمهوری اسلامی ایران در مدیریت ویروس کرونا هستیم و امید داریم با توسل و تضرع مؤمنین به زودی وارد مرحله کنترل بیماری شده و کارآمدی حاکمیت اسلامی را به پشتوانه مشارکت آحاد مردم شریف و انقلابی در شرایط تحریم را به رخ جهانیان بکشیم.
 


 این اطلاعیه می افزاید: فهرست رسمی و مورد تأیید مناطق سفید و پایگاه های نمازجمعه که بنا به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا از این هفته امکان بازگشایی مساجد و برگزاری مراسم عبادی سیاسی نمازجمعه را دارند شامل شهرهای رودبار، زهکلوت، کهنوج، فاریاب، منوجان، نودژ، فهرج، ریگان، کوهبنان، پابدانا و بافت است.



بر اساس این گزارش با توجه به تصویب نهایی دستورالعمل بهداشتی و الزامات سلامت محیط در مساجد و مصلی ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ارائه این سند صیانت بخش به شبکه امامت جمعه؛ همه مسئولین ذیربط باید با تشکیل جلسات دستگاهی و جلسه با ستادهای نمازجمعه و هماهنگی با داوطلبان مردمی برای پشتیبانی از رویداد نمازجمعه و تأمین امکانات و تجهیزات و فراهم کردن مقدمات اجرایی سازی دستورالعمل بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند.
 


طبق اعلام شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با تلاش شبانه روزی مسئولان دستگاه ها و نهادهای مرتبط، کادر درمان، مدافعان سلامت، نیروهای جهادی و داوطلبان مردمی، در مدیریت بیماری کووید19 و بر اساس فهرست رسمی و اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، در 23 استان و 132 شهرستان، مجموعاً 294 نقطه از فیوضات معنوی اقامه مجدد نمازهای جماعت در مساجد بهره مند خواهند بود و از این تعداد در 180 پایگاه نماز جمعه، این نماز وحدت بخش از ۱۹ اردیبهشت برگزار می شود.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: برگزاری نمازجمعه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۶۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصلا‌های نمازجمعه میزبان برگزاری میز‌های خدمت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری؛ مدیران دستگاه‌های اجرایی با گفتگوی رودرو با مردم مشکلات آنان را بررسی و پاسخ دادند.
مسئولان استان هر جمعه با برپایی میز خدمت پاسخ‌گوی سوالات و مطالبات مردم هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • لکه‌های سفید روی ناخن‌ها چه معنایی دارند؟
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • مصلا‌های نمازجمعه میزبان برگزاری میز‌های خدمت
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • لکه های سفید روی ناخن ها چه معنایی دارند؟
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد