Web Analytics Made Easy - Statcounter

ئیس جمهور، معادن را یکی از پایه های جهش تولید در کشور دانست و با استناد به آمار و ارقام توسعه معادن کشور تاکید کرد که ایجاد تحول بزرگ در صنایع معدنی، پاسخ قاطع کارگران، مهندسین و مدیران ایرانی به توطئه ها و فشارهای استکبار جهانی است.

به گزارش گروه سیاسی برنا، حسن روحانی روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از طرحهای ملی صنعت مس ایران، گفت: در دولت یازدهم ودوازدهم در اکتشاف معدن کار بسیار خوبی انجام گرفته است و اکتشاف ها در این دولت چندین برابر کل تاریخ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزاد سازی پهنه ها مهم است باید کاری کنیم منابع اکتشاف شده به سرعت در اختیار مردم قرار داده شود. توصیه ام به ایمیدرو این است که سهام ان در بورس واگذار شود بورس ما استعداد زیادی دارد می توانیم به چندین برابر برسانیم. وقتی بورس زنده است که سهام نو و جدید عرضه کنیم.امسال دو سه قدم خوب در این زمینه برداشته شده است.

روحانی گفت : روز خوبی برای همه ما بود بخاطر 4 افتتاح بزرگ در استان کرمان. بخش مس و فلزات ما در کنار فولاد مس الومنیوم در رتبه های مهمی در کشور قرار دارند که هم نیاز های داخلی را تامین می کنند و هم موجب صادرات می شوند. امروز 4 افتتاح شد و استاندار امار خوبی دادند که در سال قبل در کرمان 26 هزار میلیارد طرح افتتاح شد و نوید ایشان این بود حدود 30 هزار میلیارد تومان طرح امسال به افتتاح خواهد رسید، این یعنی افتتاح های دیگری هم پیش روی ما است این تحول بزرگ است و پاسخ قاطعی است که کارگران مهندسین و مسئولین به استکبار جهانی می دهند. برای جوانان زیادی اشتغال ایجاد می شود و بازار صادرات رونق می گیرد.   روحانی مطرح کرد: باید برای محصولات فراوانی که بدست آمده کشاورزان بتوانند با قیمتی که برای انها صرف داشته باشد بفروشند این را دنبال می کنم و به وزیر کشاورزی خواهم گفت که این مشکل حل شود.  استان سرزنده مثل کرمان در بخشهای مختلف هم تولید کننده است و هم صادر کننده است و هم شهر پرافتخاری برای ما است سرداران بزرگی از این استان از کشور ما حمایت کردند نمونه والا ان شهید سلیمانی است که خداوند روح او را در جوار امام مجتبی قرار دهد.   او گفت: سال ما جهش تولید است معنای جهش تولید این است که اگر تولید هرچه بوده در سال های قبل، امسال شاهد حرکت بیشتری باشیم اینکه رهبری بر تولید تاکید کرده اند به این دلیل است که با این شرایط تحریم و کرونا کشور بتواند پیش رود و نیاز مردم تامین و دولت به صادرات برسد راهی جز تولید نداریم   رییس جمهور گفت: هم برای تولید و صادرات و هم برای اشتغال دولت یکی از سرمایه هایی که در اختیار دارد معادن است. معادن بزرگ در کشور باید مورد بهره برداری قرار گیرد برخی معادن استفاده از ان اسان است و بخش خصوصی می تواند به خوبی از پس ان بر ایند برخی معادن نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد و دولت باید کمک کند. در بهره بردای معادن هنوز در عمق زمین نرفتیم و همه اش در سطح زمین هستیم. البته در نفت و گاز رفتیم. تکمیل میشود

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال

بررسی سودآوری برخی شرکتهای بزرگ دولتی نشان می‌دهد در حالی که در سال ۱۴۰۱ بانک مرکزی بیش از ۲۰ همت درآمد داشته سودآوری شرکت ایمیدرو به حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ فهرست سودآورترین شرکتهای دولتی در عملکرد سال 1401 نشان میدهد ایمیدرو نزدیک 50 هزار میلیارد تومان در یک سال سود کسب کرده است.

بانک مرکزی نیز در سال مذکور حدود 23 همت سود کسب کرده است. ملی پتروشیمی کمتر از 20 همت سودآوری داشته است. تهیه و تولید مواد معدنی و ملی نفت نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است با تغییرات صورت گرفته در تغییر ساختار سازمان اموال تملیکی، این سازمان  نیز به جمع 10 شرکت سودآور دولتی اضافه شده است.

این شرکتهای دولتی در یک سال حدود 100 هزار میلیارد تومان سود کسب کرده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی