Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سی ان ان، به گزارش ناسا ، این ابرماه صبح روز ۷ ماه مه از ساعت ۶:۴۵ دقیقه صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۵:۱۵ به وقت تهران) به وضعیت "ماه کامل" می‌رسد. هرگاه ماه در حالت بدر، به نزدیک‌ترین فاصله خود از زمین می‌رسد درخشان‌تر و بزرگتر از معمول دیده می‌شود و پدیده "ابرماه" را رقم می‌زند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ماه کامل از عصر ۶ مه آغاز شده تا صبح ۸ مه قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدیده ابرماه زمانی رخ می‌دهد که ماه در ۹۰ درصد از حضیض قرار دارد و در آن لحظه در نقطه ای از مدار که به زمین نزدیکتر باشد، قرار دارد.

این ابرماه در آسمان شب روشن تر و بزرگتر به نظر می‌رسد و اگر هیچ ابری جلوی آن را نگیرد و هوا مطلوب باشد می‌توان به راحتی آن را مشاهده کرد.

ابرماه مذکور از غروب تا طلوع آفتاب در سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود. اگر ابرها در منطقه شما جلوی ماه را گرفتند و نتوانستید ماه را به طور واضح مشاهده کنید نگران نباشید چراکه  سایت" پروژه تلسکوپ مجازی" در ۷ ماه مه از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ساعت جهانی (۲۳:۰۰ به وقت تهران) فیلم این ابرماه بر فراز آسمان رم را به صورت زنده پخش خواهد کرد. ابرماه ماه مه "ماه گل" ( flower moon) نیز نامیده می‌شود.

به طور معمول ، ۱۲ ماه کامل در سال وجود دارد و هر ماه شاهد یکی از انها هستیم اما در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ شاهد دو ماه کامل در یک ماه خواهیم بود و یکی از آنها اول اکتبر و دیگری ۳۱ اکتبر قابل مشاهده است. این دو ماه کامل به "ماه آبی" (blue moon) معروف هستند.

در زیر تصاویر آخرین ابرماه سال ۲۰۲۰ که سایت "سان" از رویت ابرماه در برخی کشورها منتشر کرده، قابل مشاهده است.

 نورث‌آمبرلند، انگلستان

ترکیه

بامبورگ،انگلستان

آلماتی، قزاقستان

کسل هیل، انگلستان

مونیخ، آلمان

آیدین، ترکیه

چشم لندن یا چرخ هزاره بلندترین چرخ و فلک اروپا

لایپزیگ، آلمان

مسکو، روسیه

فیلیپسبپورگ، آلمان

کنری وورف، لندن

قلعه وینزِر، انگلستان

تاور بریج، لندن

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کشورهای جهان ابر ماه قابل مشاهده ماه کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۶۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن

به گزارش قدس آنلاین، مارک رولی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی عنوان کرد که فرهنگ حمل چاقو باید به‌واسطه ترس از دستگیری توسط مجریان قانون، برچیده شود. وی با بیان اینکه ایست‌های بازرسی تاکتیک کارآمدی برای کاهش جرم و جنایت بشمار می‌رود افزود که برنامه پلیس در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

این درحالیست که طبق آمارها، جوامع اقلیت و به ویژه رنگین‌پوست، بیشتر از افراد بومی و سفید پوست هدف ایست‌های بازرسی پلیس قرار می‌گیرند. تحقیقات نشان می‌دهد احتمال اینکه یک سیاهپوست توسط ماموران پلیس در خیابان متوقف و مورد بازرسی بدنی قرار بگیرد، در مقایسه با یک فرد سفید پوست، ۱۳ برابر بیشتر است. همچنین حدود ۲۷ درصد از بازرسی های بدنی توسط پلیس بدون دلیل موجه انجام شده است.

البته آمارها نشان می‌دهد که پلیس طی ۲ سال گذشته ۴۴ درصد کمتر از اختیارات خود برای ایست بازرسی استفاده کرده است. با این حال صادق خان شهردار لندن گفته است که از اختیارات پلیس در این زمینه، به شرطی که به صورت «حرفه‌ای، قانونی و متناسب» استفاده شود، حمایت می‌کند.

بحث درباره افزایش ایست‌های بازرسی در لندن درحالی افزایش یافته است که حادثه چاقوکشی روز گذشته در شمال شرق لندن، انگلیسی‌ها را شوکه کرده است. در جریان این حادثه، یک پسر بچه ۱۴ ساله بر اثر ضربات چاقو به قتل رسید و ۴ نفر دیگر بشدت مجروح شده‌اند.

پلیس لندن می‌گوید که این حادثه را تروریستی تلقی نمی‌کند اما همچنان انگیز مهاجم از انجام این کار مشخص نیست.

بر اساس آمارها، جرم و جنایت در انگلیس طی ۴ سال گذشته شتاب تندی به خود گرفته و شاخص‌ها در حال نزدیک شدن به آمار پیش از همه‌گیری کروناست. نشریه تایمز چاپ لندن پیش از شیوع کرونا گزارش داد که آمار جرائم در لندن برای اولین بار از نیویورک آمریکا پیشی گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • نجات يک رأس بره آهو در شهرستان خوسف
  • اینفوگرافیک/ کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟
  • تربیع آخر ماه را رصد کنید
  • قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند
  • وقوع حادثه امنیتی در لندن چند مجروح برجای گذاشت
  • کل منچستریونایتد برای فروش غیر از سه بازیکن!
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند