Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@19:59:25 GMT

کشف قدیمی ترین موجود شبیه ماهی مرکب

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۷۱۲۱

کشف قدیمی ترین موجود شبیه ماهی مرکب

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان قدیمی ترین نمونه شناخته شده از موجودی شبیه ماهی مرکب شکارچی را کشف کردند که تقریباً 200 میلیون سال قدمت دارد. این فسیل در قرن نوزدهم در سواحل ژوراسیک در جنوب انگلیس یافت شد و هم اکنون در مجموعه تحقیقات زمین شناسی انگلیس در ناتینگهام قرار دارد.

محققان طی تجزیه و تحلیل های خود این موجود را Clarkeiteuthis montefiorei معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان معتقدند که این موجود مربوط به دوره سینمورین است (بین 190 تا 199 میلیون سال پیش) و نمونه های مشابه قبلاً ضبط شده را بیش از 10 میلیون سال پیش بینی می کند.

این تحقیق توسط دانشگاه پلیموث، کانزاس و شرکت Dorset-based انجام شده است.

این مقاله برای انتشار در مجموعه مقالات publication in Proceedings of the Geologists' Association پذیرفته شده است و همچنین به صورت آنلاین در Sharing Geoscience Online قرار دارد.

مالکوم هارت استاد پلیموث و نویسنده اصلی این تحقیق اظهار داشت که در قرن نوزدهم در سواحل دورست تعداد زیادی فسیل پیدا شد که دانش ما را از دیرینه شناسی کولوئید بالا می برد. بسیاری از این یافته ها اهمیت دیرینه شناسی دارند به خصوص آن هایی که دارای بازوها و قلاب هایی هستند که حیوانات زنده طعمه خود را گرفتار کرده اند.

محققان در تحلیل خود می گویند که بقایای فسیل شده حاکی از یک حادثه وحشیانه است که ظاهراً در آن استخوان های سر ماهی توسط مهاجم آن خرد شده است.

انتهای پیام/

178 / 336 ماهی مرکب فسیل سواحل ژوراسیک انگلیس دوره سینمورین پلیموث قرن نوزدهم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ماهی مرکب فسیل انگلیس پلیموث قرن نوزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۷۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابالفضل (ع) لرستان گفت: سه هزار بسیجی محلات و اقشار نوزدهم و بیستم اردیبهشت به ارتفاعات بازی دراز اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، محمد محمودوند امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیک شدن برگزاری اردوهای راهیان نور غرب کشور اظهار کرد: قرار بود سه هزار بسیجی محلات و اقشار سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت به ارتفاعات بازی دراز کرمانشاه اعزام شوند که به دلیل نامساعد بودن هوا در این دو روز به روزهای نوزدهم و بیستم اردیبهشت تغییر کرد.

وی افزود: اردوهای راهیان نور اقدامی مهم برای تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه بین جوانان است تا بیش از پیش با سیره عملی شهدا به ویژه شهدای دفاع مقدس آشنا شوند.

کد خبر 749155

دیگر خبرها

  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • انگلیس : یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده
  • انگلیس: یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده است
  • یک امتیاز، نتیجه رقابت نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با حریفان در مسابقات هندبال کشور
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • ۳ هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند
  • تیم هندبال مس کرمان جشن قهرمانی را در خانه گرفت
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است