Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@04:14:21 GMT

چگونگی ورود به دوره باآزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۷۶۴۴

چگونگی ورود به دوره باآزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه‌ها

ثبت نام برای پذیرش در دوره باآزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه‌ها آغاز شده است و داوطلبان باید به نکات پذیرش توجه کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، روز گذشته ثبت‌نام در آزمون کاردانی به کارشناسی آغاز شد و تا روز 23 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این آزمون می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور ثبت‌نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمون کاردانی به کارشناسی در روز جمعه 14 شهریورماه برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند از 11 تا 14 شهریورماه کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

هر داوطلب می‌تواند بدون توجه به رشته فارغ‌التحصیلی یا نوع مدرک دوره کاردانی (فوق‌دیپلم) خود، منحصراً در یکی از رشته‌های امتحانی گروه‌های آموزشی فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، علوم انسانی، هنر یا دامپزشکی ثبت‌نام و با توجه به نوع پذیرش در رشته امتحانی ثبت‌نامی (پذیرش براساس آزمون یا براساس سوابق تحصیلی «معدل کل دوره کاردانی»)، در تاریخ‌های مقرر نسبت به ثبت‌نام، انتخاب کدرشته محل‌ها و شرکت در آزمون (رشته‌های امتحانی با آزمون) یا صرفاً ثبت‌نام و انتخاب کدرشته محل‌های مربوط (رشته‌های امتحانی با پذیرش ً صرفاً بر اساس معدل کل دوره کاردانی «بدون آزمون») اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبانی که بدون توجه به رشته فارغ‌التحصیلی و نوع مدرک دوره کاردانی خود در یکی از گروه‌های مذکور ثبت‌نام و شرکت می‌کنند، در صورت موفقیت، لازم است دروس پیش‌نیاز یا جبرانی رشته قبولی را با نظر گروه آموزشی مربوط بگذرانند و شهریه تحصیلی واحدهای درسی پیش‌نیاز یا جبرانی از دانشجو اخذ می‌شود.

پذیرفته‌شدگان غیرایرانی آزمون کارشناسی ناپیوسته در دوره‌های روزانه رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، موظف به پرداخت شهریه تحصیلی حداکثر تا 80 درصد شهریه دوره‌های نوبت دوم (براساس مصوبات هیئت‌امنای دانشگاه‌ها) هستند و در گروه علوم پزشکی بر اساس مصوبات هیئت‌امنای دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

15 رشته با آزمون و 47 رشته بدون آزمون برای داوطلبان در نظر گرفته شده است.

پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و رشته‌های تحصیلی مهندسی بهداشت محیط دانشگاه مذکور، صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دوره کاردانی) متقاضیان و در سایر رشته‌های گروه پزشکی این دانشگاه (تکنولوژی اتاق عمل، بهداشت عمومی، علوم آزمایشگاهی، مامایی و هوشبری)، براساس آزمون صورت می‌گیرد.

تاریخ، نحوه انتخاب رشته و همچنین کدرشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی، متعاقباً از طریق پایگاه اینترنتی معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه مذکور به اطلاع داوطلبان علاقه‌مند خواهد رسید.

دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های امتحانیگروه پزشکی مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار، ساخت پروتزهای دندانی، تکنولوژی پرتوشناسی، مدارک پزشکی، فوریت‌های پزشکی، پیش بیمارستانی، گروه علوم انسانی باستان‌شناسی، علوم انتظامی، در گروه هـنر موسیقی (نوازندگی ساز ایرانی)، طراحی پوشاک پذیرش ندارد.

انتهای پیام/4040/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دوره کارشناسی ناپیوسته دوره باآزمون رشته های امتحانی دوره کاردانی دانشگاه ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه صبح امروز ۱۱ هزار و ۸۰۰ دوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی با هم رقابت کردند گفت: در این رقابت دو روزه بیش از ۲۷ هزار و ۸۰۰ دواطلب گیلانی مرد و زن با هم رقابت کردند. 
ارسلان دمیرچی با آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ در ۱۴ حوزه امتحانی گیلان همزمان با سراسر کشور پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ماه برگزار شد افزود: داوطلبان گیلانی در ۵ گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند. 
وی با بیان اینکه مرحله دوم این آزمون ۷ و ۸ تیر برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: نتایج قطعی ۲ آزمون پایان شهریور اعلام می‌شود.
نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان دربرگزاری آزمون‌های سراسری اعلام کرد: ۳ هزار و ۶۸۲ داوطلب رشته ریاضی فیزیک، ۸ هزار و ۲۹۲ نفر در رشته علوم انسانی، ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر در تجربی، هزار و ۲۱۹ داوطلب هنر و ۲ هزار و ۶۹۵ نفر در رشته زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی
  • رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • ورود به دانشگاه‌های برتر آمریکا معروف به آیوی لیگ چقدر سخت است؟ + اینفوگرافیک
  • آغاز کنکور سراسری؛ رقابت ۲۷ هزار و ۲۰۲ نفر برای ورود به دانشگاه در گلستان