Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:20:41 GMT

طرح ملی جی‌نف در قم آماده بهره برداری است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۷۶۴۷

طرح ملی جی‌نف در قم آماده بهره برداری است

ابوالفضل باقری منش روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس مصوبه ششمین جلسه شورای عالی فناوری ارتباطات در اواخر سال ۹۳، شرکت ملی پست به عنوان متولی پایگاه نظام ملی آدرس گذاری مکان محور کشور (جی نف) معرفی و توسط ریاست جمهوری نیز ابلاغ شد.

وی گفت:با این مصوبه قم به عنوان استان پایلوت اجرای طرح ملی «جی نف» برای استانداردسازی آدرس پستی انتخاب و به همین دلیل پیشرفت اجرای این طرح در این استان نسبت به استان‌های دیگر بسیار چشمگیرتر بوده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پست قم ادامه داد: پیش از اجرای طرح جی نف، تعیین کد پستی ۱۰ رقمی از سال ۱۳۷۴ در کشور آغاز و هم اکنون ۴۹ میلیون کد پستی درکشور وجود دارد که بانک اطلاعانی کدپستی ۱۰ رقمی قم جزو کامل ترین بانک‌های اطلاعاتی کشور است.

باقری منش، اظهار داشت: در طرح جی‌نف، مختصات دقیق طول و عرض جغرافیایی به طور دقیق بر روی نقشه نقطه‌گذاری می‌شود که بهره برداری از این طرح می‌تواند دستاوردهای بسیار مهمی در حوزه تحقق دولت الکترونیکی رقم بزند.

وی با بیان اینکه جی‌نف جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی و اولویت دار استان است، افزود: هم اکنون بانک اطلاعاتی قم در بستر جی‌نف به طور کامل نقطه‌گذاری شده و این کدها بر روی نقشه تعیین و آماده بهره برداری است.

مدیرکل پست قم با اشاره به تفاوت تعریف ساختمان و مکان در این طرح، ادامه داد: به طور مثال، هر ساختمان چهار طبقه، اگر چه یک ساختمان ولی چهار مکان محسوب می شود و هر مکان دارای کد پستی اختصاصی در طرح جی نف است.

باقری منش، ادامه داد: ۲۴۲ هزار ساختمان و ۷۹۰ هزار مکان در شهر قم وجود دارد که برای ۱۰۰ درصد ساختمان های شهری کد پستی استاندارد تعریف شده است.

وی با اشاره به وجود ۴۰ هزار ساختمان و ۱۵۰ هزار مکان در مناطق روستایی استان گفت: ۸۰ درصد ساختمان‌های روستاهای ۲۰ تا ۱۰۰ نفر جمعیت کدگذاری انجام و با هماهنگی شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرهای و روستاهای تابعه استانداردسازی کد پستی روستاهای زیر ۲۰ نفر جمعیت نیز به زودی آغاز می شود.

مدیرکل پست قم، انطباق آدرس مشترکان دستگاه‌های مختلف با بانک اطلاعاتی جی نف استان را ضروری دانست و ادامه داد:  درحال حاضر، آدرس ۹۰ درصد مشترکان برق، ۷۵ درصد مشترکان سازمان آب، ۶۰ درصد مشترکان شرکت گاز و ۹۰ درصد بانک اطلاعاتی شهرداری قم با داده های جی نف تطبیق داده شده‌است.

وی با بیان اینکه مهمترین کارکرد جی نف، استاندارد سازی آدرس‌ها، تعریف یک آدرس واحد و حذف آدرس‌های پراکنده‌است گفت: با بهره برداری کامل از این طرح، درحوادث و مواقع اضطراری در حین تماس به مراکز امدادی مانند اورژانس و یا آتش نشانی، بدون نیاز به بیان آدرس حادثه، آدرس تماس گیرنده بر روی مانیتور مراکز فرماندهی این مراکز ثبت می‌شود و روند امدادرسانی تسریع می‌یابد.

باقری منش تاکید کرد: هم اکنون سازمان های آب،‌ برق،‌ گاز، تلفن و همچنین شهرداری که بیشترین حجم مشترکان را دارند، هر کدام آدرس‌های مختلفی را از یک محل ثبت کرده و هیچ گونه وجه اشتراکی میان آنها نیست که با اجرای جی نف، تمام این آدرس های متفرقه حذف و مختصات دقیق جغرافیایی هر مکان در تمام این سازمان ها اعمال می‌شود.

مدیرکل پست قم، ادامه داد: کاهش هزینه‌ها، ‌افزایش بهره وری، یک پارچه‌سازی بانک‌های اطلاعاتی، دسترسی و شناسایی دقیق واحدهای صنفی و همچنین تسریع در امدادرسانی و ارائه خدمات بخشی از ویژگی های ممتاز این طرح مهم است.

وی با تاکید بر اینکه سامانه جی‌نف در استان قم تکمیل و آماده بهره برداری است، تصریح کرد: درماه‌های گذشته شرکت برق استان موفق به اتصال به این سامانه و استفاده از ویژگی‌های این طرح شد که به دلیل یکپارچه سازی بانک‌های اطلاعاتی و تامین امنیت داده ها،‌ به طور موقت بهره‌برداری از این طرح در قم متوقف شده‌است.
باقری منش تاکید کرد: با رفع این مشکل و تعیین درگاه مناسب و امن برای دسترسی به این اطلاعات، امکان بهره برداری از مزایای طرح جی نف توسط شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی وجود دارد.
باقری منش، اظهار داشت: طرح جی‌نف یک طرح کلان است که چندین زیر طرح در قالب آن در حال اجراست که تمام این طرح های زیرمجموعه جی نف فعال بوده و تکمیل و به روز رسانی اطلاعات آن بدون توقف ادامه دارد ضمن اینکه با هماهنگی‌های انجام شده با شرکت گاز،‌قرار است که  انطباق آدرس این شرکت با آدرس‌های استاندارد جی‌نف در ۶ ماه نخست امسال به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، مدیر دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری قم اوایل اردیبهشت ماه جاری در جلسه شورای راهبری و مدیریت توسعه قم، گفت: طرح ملی «جی نف» برای استانداردسازی آدرس پستی که به صورت پایلوت در این استان در حال اجرا بود به دلیل اعمال سلیقه سازمان فناوری اطلاعات، به شکست کشیده و متوقف شد.

اکرم روح پرور، با انتقاد از موازی‌کاری و سیاست‌گذاری حوزه فناوری اطلاعات توسط دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در سطح کشور افزود: تا زمانی که حوزه فناوری اطلاعات دارای متولی مشخصی نباشد،‌ گسترش دولت الکترونیک در کشور محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به مشکل‌های اجرای طرح جی نف در قم،‌ ادامه داد: با وجود هماهنگی های بسیار در سطح استان،‌صرف زمان زیاد برای اجرای این طرح و همچنین تحقق پیشرفت‌های چشمگیر در این زمینه، به دلیل برخی مخالفت‌ها توسط سازمان فناوری اطلاعات چند ماه است که این پروژه درقم متوقف شده‌است.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات استانداری قم،‌ با بیان اینکه اجرای استانداردسازی آدرس پستی می‌توانست گام مهمی در راستای تحقق دولت الکترونیک باشد، اظهار داشت: دلیل به شکست کشیده شدن بسیاری از طرح‌های درحوزه فناوری اطلاعات، موازی کاری، عدم متولی دقیق این حوزه در سطح کشور و نیز عدم حمایت مدیران استان از اجرای چنین طرح‌هایی است.

برچسب‌ها شرکت ملی پست ایران قم اقتصاد مقاومتی سازمان فناوری اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی پست ایران قم اقتصاد مقاومتی سازمان فناوری اطلاعات شرکت ملی پست ایران قم اقتصاد مقاومتی سازمان فناوری اطلاعات فناوری اطلاعات بهره برداری طرح جی نف آدرس ها کد پستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۷۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور گفت: در بعد اقتصادی باید بتوان با محوریت استان‌های جنوبی کارهای بزرگی انجام دهیم و از ظرفیت غنی خلیج فارس برای اشتغال‌زایی ودرآمدزایی برای کشور استفاده کنیم.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077178 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود