Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:47:24 GMT

کشت بادام زمینی در آستانه اشرفیه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۷۷۵۶

کشت بادام زمینی در آستانه اشرفیه آغاز شد

حمیدرضا سلیمانی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال اولین کشت بادام زمینی در سطح یک و نیم هکتار از زمین های کشاورزی روستای نبی دهکاء بخش بندرکیاشهر از توابع این شهرستان و توسط اسفندیار میرزایی یکی از بادامکاران صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کشت بادام زمینی همه ساله از اوایل اردیبهشت ماه در زمین های کشاورزی این شهرستان آغاز می شود ، ضمن آنکه زمان برداشت این محصول استراتژیک اوایل شهریور ماه تا اواخر مهرماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی رقم بادام زمینی این شهرستان را از نوع گلی عنوان و  خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از زمین های زیر کشت بادام زمینی این منطقه در بخش بندرکیاشهر و ۴۰ درصد دیگر نیز در حوزه بخش مرکزی قرار دارد.

به گفته وی  هم اکنون حدود ۵ هزار بهره بردار در این شهرستان در زمینه کشت و تولید بادام زمینی فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه با بیان اینکه ۹۹ درصد  کشت بادام زمینی در این شهرستان همچنان سنتی انجام می شود افزود : کوچک بودن قطعات زمین های زیر کشت این محصول، نبود تجهیزات و ماشین آلات متناسب با شرایط خاک و اقلیم منطقه ، محدود بودن مناطق کشت  موجب شده تنها در یک درصد از زمین های بادام زمینی این منطقه  عملیات کشت بصورت مکانیزه انجام شود.

سلیمانی توسعه بخش مکانیزاسیون بادام زمینی را از سیاست های جهاد کشاورزی عنوان و تصریح کرد : به این منظور طبق هماهنگی های انجام شده با کارآفرینان بخش کشاورزی ، مقدمات ساخت ماشین آلات  کاشت و برداشت بادام زمینی در اولویت این اداره است و با جدیت از متقاضیان فعالیت در این بخش حمایت می شود.

وی یاداور شد : همه ساله در هر هکتار سطح زیر کشت بادام زمینی این شهرستان، حدود شش و نیم تن پیله تر بادام زمینی بدست می آید که از این میزان، حدود چهار تن دانه بادام زمینی حاصل می شود.
شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر، در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است و روستاهای کورکاء ، استخر بیجار، پرکاپشت مهدیخانی، خوشکاروندان، تمچال و نقره ده مهمترین مراکز کشت و تولید بادام زمینی این شهرستان هستند.حدود ۹۰ درصد بادام زمینی مورد نیاز کشور، توسط بادام کاران این شهرستان تولید می شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی کشت بادام زمینی بادام زمینی بادام زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۷۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین مرحله از عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در سال ۱۴۰۳ در شمال‌غرب کلان شهر شیراز و منطقه قره پیری در سطح حدود ۹۰ هکتار با به کارگیری ادوات مکانیزه سبک و سنگین آغاز شده است.

عملیات امحای این مزارع آلوده با عنایت به نظر شبکه بهداشت و درمان به جهت آلودگی و با دستور مقام قضائی و همکاری دستگاه‌های متولی در قالب گشت هم‌پوشان اجرایی شده است.

این عملیات با حضور محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و آرش طاهری معاون فنی و اجرایی و فرهاد اتحادنژاد رئیس مرکز جهاد کشاورزی حومه شیراز به جهت نظارت کامل بر حسن اجرای کار در حال انجام است.

لازم به ذکر است دیگر اعضای گشت‌های هم‌پوشان همچون اداره محیط زیست، شهرداری شیراز، اداره آب و فاضلاب، یگان امداد نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیراز نیز حضور دارند.

کد خبر 6098204

دیگر خبرها

  • آفلاتوکسین چیست؟ سمی خطرناک در آجیل با ...
  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • ۶۴۰ هکتار از باغ‌های چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شد
  • ۶۴۰ هکتار از باغات چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شدند
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • واژگونی مینی‌بوس در محور آستانه اشرفیه به کیاشهر با ۱۸ مصدوم
  • مصدومیت ۱۰ نفر در واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در آستانه اشرفیه
  • جزییات جدید از واژگونی مینی بوس در روستای امیرهنده
  • آیا آجیل ها آفلاتوکسین دارند ؟
  • جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد