Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:41:29 GMT

۱۲۵ هکتار مرتع در میامی نهال‌کاری شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۷۷۶۶

۱۲۵ هکتار مرتع در میامی نهال‌کاری شد

محمد علی رضایی روز پنجشنه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح بصورت پیمانی با اعتبار ۲ میلیارد و ۷۹۹ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی  اجرا شد.

وی از برنامه ریزی برای اجرای عملیات آبخیزداری و بیابان زدایی در سطح شهرستان خبر داد، و افزود: نهالکاری بصورت گلدانی در اراضی بیابانی شهرستان در حال انجام است که این روند همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی ادامه داد : با توجه به شرایط سخت محیطی در مناطق بیابانی، غرس نهال های گلدانی در این مناطق ضروری است. 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: از نتایج حاصله از اجرای پروژه های نهال کاری در مناطق بیابانی می توان به جلوگیری از فرسایش بادی و تثبیت خاک و تغذیه سفره های آب زیرزمینی و مهار هجوم ماسه های روان به روستاها و تعدیل و تلطیف آب وهوای منطقه اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این طرح در مناطق بیابانی علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک و تهدید اراضی کشاورزی، تثبیت شن های روان و مقابله با پدیده شوم بیابان زایی، جلوگیری از فرسایش آبی و بادی و تقویت سفره های آبی منطقه و همین طور ایجاد مناظر زیبا را در پی دارد.

مساحت اراضی ملی شهرستان میامی  ۸۳۰هزار هکتار است .

شهرستان میامی دارای  ۲ بخش مرکزی و کالپوش و حدود ۴٠ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

برچسب‌ها کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری میامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری میامی کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری میامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۷۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان

صالح محمدی گفت: زمان خزانه‌گیری برنج در شالیزارهای داخل شبکه آبرسانی، فومنات و اراضی خارج از شبکه از طریق تقویم زراعی اطلاع‌رسانی شد که برنجکاران باید با توجه به آن کشت و کار را انجام دهند.

وی عنوان کرد: نشاء برنج نیز در ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان انجام شد.


شخم اولیه ۱۷۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شخم اولیه ۱۷۲ هزار هکتار از شالیزارهای استان معادل ۷۲.۲۶ درصد انجام شده‌است، اضافه کرد: با توجه به اهمیت شخم اولیه، شالیکاران برخودار از منابع آب سنتی و آب‌های سطحی با استفاده از این فرصت حتما نسبت به انجام شخم و آماده‌سازی شالیزار اقدام کنند.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۱۸۹ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان معادل ۷۹.۴ درصد به روش نشاء مکانیزه و مابقی سنتی کشت شد و ۲۰۱ هزار هکتار معادل ۸۴.۴۵ درصد به شیوه مکانیزه برداشت شد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود که امسال نیز ۲۰۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان به شیوه مکانیزه کشت شود و برداشت ۲۱۰ هزار هکتار از شالیزارها هم به همین روش انجام شود.

به گفته محمدی، انجام کار وجین مکانیزه نیز برای ۳۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان پیش‌بینی شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از شالیکاران خواست تا برنج را برپایه تقویم زراعی کشت کنند.

به ازای هر هکتار شالیزار حدود ۵۰ تا ۶۰ کیلو بذر برای خزانه‌گیری توصیه می‌شود، شالیکاران قبل از جوانه‌دار کردن بذر، آزمون خاک را در محل خزانه انجام دهند و بذر برنج را ضدعفونی کنند.

شالیکاران برای جدا کردن بذرهای کاملا پُر و سنگین از بذرهای پوک و نیمه پر باید بذر مورد نظر را در محلول آب و نمک قرار دهند، برای این کار باید به آب، نمک اضافه شود تا غلظت آب افزایش یابد، بطوری که یک تخم مرغ به اندازه یک سکه بالای آب قرار گیرد در اینصورت غلظت آب نمک برای بوجاری مناسب است.

بذرها در داخل محلول آب نمک ریخته و هم زده شود بذری‌هایی که در بالای آب قرار گیرند یا در وسط آب غوطه‌ور شدند غالبا ناسالم و غیر بذری هستند و باید توسط یک آبکش از بذرهای سالم جدا و برای مصرف غیربذری استفاده شود.

بذری‌هایی که کاملا ته نشین می‌شوند، بذرهای مناسب برای کاشت بوده که باید سریع از آب نمک خارج و چند مرتبه با آب معمولی شسته شود بطوری که نمک از بذرها کاملا جدا تا هیچگونه اثر سوء بر روی جوانه زنی بذر ایجاد نکند.

منبع : ایرنا

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است