Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در دیدار با امیر سرتیپ خلبان حبیبی، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش و هیات همراه در محل این پژوهشگاه، به تشریح فعالیت‌های پژوهشگاه فضایی در حوزه طراحی و ساخت ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی، خدمات فضاپایه، پیشران‌ها، توسعه فناوری‌های فضایی و ایجاد زیرساخت‌های آزمایشگاهی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صمیمی در این دیدار تاکید کرد: رویکرد ما این است که دانش و فناوری فضایی را کاربردی کنیم تا بخش‌های مختلف صنعتی کشور بتوانند از این فناوری‌ها استفاده کنند.

وی افزود: اکنون، برخی از محصولات این پژوهشگاه در مرحله تجاری‌سازی قرار دارد و بدین جهت با بخش‌های دولتی و خصوصی در مذاکره هستیم تا از این دستاوردها در داخل استفاده بهینه شود.

رییس پژوهشگاه فضایی ایران با اظهار آمادگی این پژوهشگاه در انجام تعاملات و همکاری‌های مشترک با نیروی هوایی در حوزه علوم و فناوری فضایی، تصریح کرد: این همکاری باعث هم‌افزایی نیروها و امکانات شده و کارها با سرعت و کیفیت بهتری به انجام می‌رسد.

در این جلسه، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز گفت: فعالیت‌هایی که در پژوهشگاه فضایی ایران و پژوهشکده‌های آن در عرصه فضایی صورت گرفته، برای پیشبرد فعالیت‌های فضایی کشور ارزشمند و موثر است و این فرماندهی از این همکاری‌ها استقبال کرده و پیگیر انجام آن است.

در ادامه، جانشین فرمانده نیروی هوایی و هیات همراه از دستاوردهای فضایی پژوهشگاه فضایی ایران و مرکز آزمون و یکپارچه سازی بازدید کردند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران بخش خصوصی دولت فناوری فناوری فضایی پژوهشگاه فضایی ایران نیروی هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۷۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ علیرضا الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروی پدافند هوایی برای انجام وظیفه به معنای واقعی، جان خود را کف دست گرفته و با احدی برای امنیت مردم و مرزها تعارف ندارد.

آنگونه که باشگاه خبرنگاران جوان روایت کرده، وی با تاکید بر اینکه امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است، گفت: امروز با تکیه بر سلاح‌ها و تجهیزات کاملا ایرانی، دانش بومی و اراده پولادین فرزندان غیرتمند و شجاع ایرانی با حرکت در خط ولایت و توکل بر خداوند متعال برای حفظ امنیت کشور ذره‌ای تردید نداریم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش عنوان کرد: تجهیزات بومی و اراده پولادین ما آماده است تا جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی به کشور را با قدرت و توفنده بدهد و با تمام قدرت از مرزهای کشور دفاع می‌کنیم.

سرتیپ الهامی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص «قوی شدن» تذکرات مهمی داده‌اند و راه برون رفت مشکلاتی که دشمن به نظام تحمیل می‌کند را همین مسئله می‌دانند، افزود: نمونه‌ای از اجرای رهبری را در عملیات «وعده صادق» می‌توان دید که هم اقتدار نظام را به نمایش گذاشت و هم مردم را شاد کرد.

وی اضافه کرد: «قوی شدن» تکلیف آحاد مدیران در همه حوزه‌های علمی، فنی و مهندسی به ویژه نظامی است و دستور ولایی فرماندهی کل قوا برای نیروهای مسلح لازم‌الاجراست، پس «قوی شدن» برای همگان فرمان محسوب می‌شود لذا هر کسی در حوزه اختیارات و مسئولیت خود باید قوی شود و این یک تکلیف است و اگر کوتاهی کنیم باید پاسخگوی خدا باشیم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: آنچه در اهداف عالیه نظام و تمدن نوین اسلامی ترسیم شده و ما به عنوان نیروی مسلح تضمین کننده تحقق آن وعده رهبر معظم انقلاب هستیم، باید ببینیم امروز ملزومات آن چیست.

امیر سرتیپ الهامی افزود: برای اینکه بتوانیم مأموریت دفاع از حریم آسمان کشور را با شایستگی و اقتدار انجام دهیم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کنیم و امروز برای انجام وظایف به هیچ جا وابسته نیستیم.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از منطقه پدافند هوایی شرق کشور و قدردانی از انجام اقدامات اثرگذار، ماندگار و وسیع در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: اقدامات عمرانی با حجم زیاد در سایت‌ها با کاربری‌های مختلف انجام شده و فعالیت‌های حوزه ورزش و توان رزم نیز چشمگیر است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در حوزه توان رزم اقدامات اثرگذاری برای منطقه پدافند هوایی شرق انجام شده و ساخت و تعمیر خلاقانه برخی قطعات و سامانه‌های راداری که امکان بازآماد آن وجود ندارد، جزو این اقدامات بوده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901293

دیگر خبرها

  • خروجی اکسپو فرصتی برای پیگیری قراردادهای تجاری مناسب بین کشورهاست
  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • رفع کمبودهای اعتباری اردبیل از محل مولدسازی
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است