Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مرکز استان لرستان در حالی همچنان از زیرساخت‌های فرهنگی و هنری رنج می‌برد که پروژه تالار مرکزی شهر خرم آباد به عنوان پروژه‌ای حیاتی همچنان به در ایستگاه پیشرفت ۲۰ درصدی متوقف شده است.

در حال حاضر خرم آباد به عنوان مرکز استان لرستان یک تالار بزرگ برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری ندارد تا این وضعیت بارها مورد انتقاد فعالان این حوزه و هنرمندان لرستانی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت در حالیست که پروژه تالار مرکزی شهر خرم آباد که مصوبه سفر هیئت دولت به لرستان است در چند سال گذشته درجا زده و هنوز به نتیجه نرسیده است.

ماجرای این تالار آنجا جالب می‌شود که علی‌رغم تأکید مصوبه هیئت دولت مبنی بر آغاز پروژه در سال ۸۷ و اتمام آن در سال ۹۰، این پروژه زیرساختی تازه از سال ۹۰ شروع شد و مطابق اعلام نظر مسئولان قرار بود تا سال ۹۳ به بهره‌برداری برسد؛ موضوعی که با این روند پیشرفت پروژه تا کنون تحقق پیدا نکرد.

نیاز ۷۰ میلیاردی برای تکمیل پروژه

احمد حسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این رابطه با اشاره به تلاش در راستای افزایش اعتبارات عمرانی این اداره کل در راستای گسترش فضاهای تخصصی، گفت: در سال گذشته شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی اداره کل بودیم، اما نیاز است با استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان استان این اعتبارات افزایش یابد چرا که لرستان به شدت نیازمند توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری است.

وی، بیان داشت: تالار مرکزی یا هزار نفره در مرکز استان، مهمترین پروژه عمرانی این حوزه است که متأسفانه در طی ۱۰ سال گذشته تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای اتمام نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتبار است که نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی می‌تواند در این راستا نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

پروژه بعد از ۱۰ سال تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سمانه حسن پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان نیز در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۹۰۰ متر مربع در حال ساخت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان با تاکید بر اینکه اعتبارات ساخت و تکمیل این پروژه از محل اعتبارات ملی و استانی است، گفت: هم اکنون این طرح حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی درد.

کمبود مجتمع‌های فرهنگی و هنری در لرستان

به‌هرروی ضعف زیرساخت‌های فرهنگی در استان به‌گونه‌ای است که تاکنون فرصت‌های ارزشمندی که می‌توانست با برپایی گردهمایی‌ها و سمینارهای ملی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری در استان خلق شود به دلیل عدم وجود حداقل یک تالار بزرگ مرکزی و فقدان سالن‌های همایش استاندارد با گنجایش و امکانات مناسب، یکی پس از دیگری ازدست‌رفته است.

از سوی دیگر رکود و تعطیلی سینماهای عمده شهرستان‌های استان، کمبود مجتمع‌های فرهنگی و هنری در استان، نبود تالارهای بزرگ برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، نبود فرهنگسراها، کمبود فضای کتابخانه‌ای و ده‌ها زیرساخت فرهنگی و هنری دیگری که می‌تواند جامعه را به سمت نشاط فرهنگی پیش ببرد مردم، فعالان فرهنگی و هنرمندان را از وضعیت زیرساخت‌ها ناراضی کرده است.

کد خبر 4919555

منبع: مهر

کلیدواژه: پروژه های نیمه تمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سازمان مدیریت و برنامه ریزی ویروس کرونا شیراز بوشهر ماه مبارك رمضان قزوین شیوع کرونا ایلام گرگان شهرکرد بیرجند کمک به نیازمندان مواسات بارش باران جهش تولید فرهنگی و هنری تالار مرکزی زیرساخت ها خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین موسیقی لرستان در تالار وحدت

گروه موسیقی «همنوازان باربد» به خوانندگی حشمت رجب‌زاده ۱۰ اردیبهشت در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، گروه موسیقی «همنوازان باربد» به سرپرستی مبین سلوکی و تهیه کنندگی موسسه فروغ فلق، شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

قطعات این اجرا منتخبی از معروف‌ترین آثار حشمت رجب‌زاده، قطعات جدید و تصانیف خاطره‌انگیز و کهن قوم لر نظیر «روزگار آشنایی»، «دل سر به هوا»، «ای دوست»، «رنگ شادی»، «نازارم» و «دالکه» است که تنظیم آنها را مبین سلوکی به عهده داشته است.

میلاد مرادی و پیام یکتا (کمانچه)، محمد انوری (کمانچه آلتو)، مبین سلوکی و رضا کرمی (تار)، محمد یخچالی (سنتور)، میلاد جمشیدی (سرنا)، آرمان فلاح (عود)، سهیل قدمی (نی)، حافظ آهنگری (گیتار بیس)، ماهور زمانه‌پور (پرکاشن) و رامین ملکی (دف و دهل) نوازندگان همنوازان باربد را تشکیل می‌دهند.

کنسرت گروه موسیقی همنوازان باربد ۱۰ اردیبهشت در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • طنین موسیقی لرستان در تالار وحدت