Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@20:28:05 GMT

افزایش 2.5 برابری اوج مصرف داده در روزهای کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۸۱۴۴

افزایش 2.5 برابری اوج مصرف داده در روزهای کرونایی

محمدرضا پاکدل گفت: در روزهای پایانی سال 98 و همزمان با شیوع کرونا، اوج مصرف داده در یزد بیش از 2.5 برابر سال گذشته رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدرضا پاکدل، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: شیوع ویروس کرونا و به تبع آن ماندن مردم در خانه به ویژه در ایام تعطیلات نوروز، افزایش قابل توجه مصرف داده را به دنبال داشت به طوری که اوج مصرف داده توسط مردم استان یزد در روز سیزدهم فروردین امسال به بیش از به 77 گیگابیت بر ثانیه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در روزهای پایانی سال 98 و همزمان با شیوع ویروس کرونا، اوج مصرف داده در استان یزد به 75 گیگابیت بر ثانیه یعنی بیش از 2.5 برابر سال گذشته رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد اضافه کرد: این در حالی است که اوج مصرف داده توسط مردم استان یزد در روزهای قبل از شیوع کرونا، 53 گیگابیت بر ثانیه بود.

پاکدل خاطرنشان کرد: استان یزد در شاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) در رتبه سوم کشور قرار دارد.

رتبه سوم استان یزد در ضریب نفود تلفن همراه و ثابت در کشور

وی اضافه کرد: همچنین استان یزد در شاخص دسترسی به زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات رتبه دوم کشوری را دارد و ظرفیت پهنای باند ورودی استان220 گیگابیت بر ثانیه و در حال حاضر،  اوج پهنای باند مصرفی استان 78 گیگابیت بر ثانیه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد درباره وضعیت ضریب نفود نیز بیان کرد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان یزد بیش از  45 درصد است که در این زمینه، رتبه سوم کشوری را کسب کرده‌ایم،  همچنین ضریب نفوذ تلفن همراه در استان یزد 149درصد است و یزد رتبه سوم در ضریب نفوذ همراه اول را دارد.

پاکدل عنوان کرد: ضریب نفوذ مشترکین اینترنت پرسرعت (ثابت) در استان یزد بیش از 12 درصد است و یزد در این زمینه رتبه هفتم کشوری را دارا است؛ همچنین ضریب نفوذ مشترکین اینترنت پرسرعت (سیار) 82 درصد است و استان یزد رتبه هفتم کشوری را دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: گیگابیت بر ثانیه فناوری اطلاعات اوج مصرف داده استان یزد استان یزد ضریب نفوذ رتبه سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۸۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار هوای پایدار در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه

محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده استقرار جوی پایدار تا اواسط هفته در منطقه است.

وی افزود: آسمانی صاف تا قسمتی ابری، طی روز روند افزایش نسبی دما، برخی نواحی ساحلی و جلگه‌ای پدیده مه گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.

دادرس ادامه داد: از اواخر روز سه شنبه با نفوذ تدریجی سامانه کم و بیش ناپایدار شرایط برای افزایش ابر و مه آلود شدن هوا، وزش باد، بعضی نقاط رگبار باران و رعد و برق پراکنده و احتمال تگرگ تا پایان هفته مهیا است.

کد خبر 6090514

دیگر خبرها

  • تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • استقرار هوای پایدار در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی