Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@03:16:19 GMT

دیدار خلیل زاد با اعضای ارشد طالبان

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۸۲۳۲

دیدار خلیل زاد با اعضای ارشد طالبان

طالبان امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان و هیئتی از طالبان در قطر دیدار و درباره مذاکرات بین الافغانی و تبادل زندانیان میان این گروه شبه‌نظامی و دولت کابل مذاکره کردند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته طالبان زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان با ملا برادر، معاون رهبر طالبان و حزبش دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست مطلق القحطانی، نماینده ویژه وزارت امور خارجه قطر برای مقابله با تروریسم و میانجی‌گری در حل درگیری‌ها نیز حضور داشت.

پس از آنکه طالبان و آمریکا به توافق صلحی دست یافتند، تبادل زندانیان و آغاز مذاکرات بین الافغانی ممکن شد. با این حال، این مذاکرات به خاطر بحران انتخاباتی افغانستان و اختلافات متقابل بر سر آزادی زندانیان به تعویق افتاده است.

طالبان می‌خواهد مقامات افغانستان بر اساس این توافق صلح ۵۰۰۰ زندانی را آغاز کنند. اما دولت کابل با آزادی ۱۵۰۰ تن از اعضای این گروه شبه‌نظامی موافقت کرده است. بر اساس توافق آمریکا-طالبان، این گروه شبه‌نظامی نیز با آزادی ۱۰۰۰ زندانی دولت کابل موافقت کرده است.   /ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد:  ۲ تن کمک بشردوستانه قزاقستان در بخش صحت به کابل رسیده است.

هیأت قزاقستانی به ریاست سیریک ژومانگرن معاون نخست‌وزیر این کشور با هدف تحکیم و توسعه روابط دوجانبه، برگزاری نمایشگاه افغان-قزاق و شرکت در کنفرانس تواصل تجاری به کابل آمده‌ است.

قرار است در روزهای آینده و همزمان با این سفر، نشست سه‌جانبه منطقه ای در کابل با موضوع تجارت و ترانزیت میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم