Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@11:59:46 GMT

هزار معدن غیرفعال را امسال فعال خواهیم کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۸۶۰۲

هزار معدن غیرفعال را امسال فعال خواهیم کرد

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در آیین افتتاح کارخانه اسید سولفوریک گفت: صنعت مس کشور امروز با افتتاح پروژه اسید سولفوریک مجتمع مس خاتون آباد به صنعتی سبز تبدیل می شود.

 معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت  تصریح کرد: ظرفیت این واحد ۶۰۰ هزار تن در سال است و سال گذشته نیز پروژه مشابهی از سوی ملی صنایع مس ایران افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت افزود: تاسیس این کارخانه ۵۰ درصد از طرف شرکت‌های خارجی و ۵۰ درصد داخلی بوده است و شرکت‌های خارجی پس از تحریم از این پروژه خارج شدند و جوانان ایرانی راه اندازی آن را بر عهده گرفتند.

بیشتر بخوانید: صنایع معدنی یکی از بهترین جایگزین‌های نفت /پیش‌بینی صادرات ۳۰ میلیون تن فولاد

اسماعیلی اضافه کرد: وزارت صمت برای افزایش تولید برنامه دارد و هزار معدن غیرفعال را امسال فعال خواهیم کرد و در این مسیر باید سازمان برنامه و بودجه و منابع طبیعی و سازمان محیط زیست همکاری داشته باشند.

وی در پایان گفت: صنعت مس سال گذشته شاهد رکورد‌های چشم گیری بود و رشد تولید و صادرات ازجمله آن‌ها بوده است. تاکید ما بر انتهای زنجیره است و در بحث فولاد محصول نهایی را به دنیا صادر کنیم.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن اخبار اقتصادی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

مجید گلشنی‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی انجام شده عمده مشکل واحدهای صنعتی در استان کمبود نقدینگی، بدهی بانکی و تأمین مواد اولیه است، اضافه کرد: در همین راستا مشکل ۱۵ واحد صنعتی با اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۸۲۵ نفر حل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ تولیدات صنعتی جایگاه خوبی در کشور دارد، اضافه کرد: در حال حاضر تولیدات استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود.

گلشنی‌منفرد افزود: از این تعداد، ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شده است و در سال‌جاری نیز ۳۲ کالای جدید صادراتی به سبد محصولات صادراتی استان اضافه شد.

وی افزود: سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

کد خبر 747651

دیگر خبرها

  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • ۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • واگذاری ۲۸۹ محدوده معدنی در آذربایجان غربی
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد