Web Analytics Made Easy - Statcounter

استقبال خانواده های ارتش از مسابقات حدیث، واکسن تولید، تشکیل دادگاه‌های رسیدگی به جرائم تجاری نزدیک تهران، برگزاری اولین جشنواره حدیث فرزندان زیر ۱۵ سال ستاد ارتش برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقبال بی نظیر خانواده های ارتش از مسابقات حدیث زیر ۱۵ سال ستاد آجا

سرهنگ «رضا اژدر» در گفت و گو با خبرنگار خبرگراری شبستان در مورد اولین جشنواره حدیث فرزندان زیر 15 سال کارکنان ستاد ارتش و یگان های تابع این ستاد گفت: مجموعه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش امسال با رویکرد توجه به تربیت دینی فرزندان و توسعه تعالیم و سبک و سیره ائمه معصومین (ع) اقدام به برگزاری اولین جشنواره حدیث ویژه فرزندان زیر 15 سال کرده است.

 

مدیر قرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی سیاسی ستاد آجا افزود: برگزاری این جشنواره امسال دهمین سال را تجربه می کند و از سال گذشته بر روی برگزاری مسابقات زیر 15 سال متمرکز شدیم.

 

وی گفت: با توجه به کارشناسی های گسترده انجام شده این مسابقات امسال در چهار مقطع تحصیلی مهد و پیش دبستانی، اول و دوم، سوم تا ششم و ششم تا نهم در سطح کل ارتش برگزار شده است.

 

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و پروتکل های بهداشتی برای مبارزه با این بیماری اظهار کرد: با توجه به این موضوع برای برگزاری این جشنواره رویکرد فضای مجازی را در نظر گرفتیم و شاهد استقبال بی نظیر از سوی خانواده های ارتش هستیم.

 

خط حزب‌الله ۲۳۵ /واکسن «تولید»

صبح روز چهارشنبه (۱۷ اردیبهشت ماه) رهبر انقلاب به مناسبت هفته‌ی کار و کارگر و در راستای شعار سال یعنی «جهش تولید»، در دیدار تصویری با هفت مجموعه‌ تولیدی با آن‌ها به گفت‌وگو نشستند.

رهبر انقلاب نیز در بیانات ۵۷ دقیقه‌ای خود، کالبدشکافی دقیقی از اهمیت مسأله‌ کار و کارگر، مفهوم جهش تولید، وظایف مردم و دولت در قبال آن، و راه‌حل‌های ممکن برای رهایی از چالش‌های اقتصادی پیش‌رو را ارائه فرمودند. نظر به اهمیت این موضوع، خط حزب‌الله در شماره‌ این هفته‌ خود، به جای «سخن هفته»، بخش‌هایی از بیانات ایشان که مرتبط با وظایف دولت (به معنای سه قوه) در قبال این موضوع است را مورد بازخوانی قرار داده است.

همچنین نشریه‌ خط حزب‌الله در ایام ماه نزول قرآن، بخش‌هایی از مجموعه سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ماه مبارک رمضانِ سال ۵۳ که با عنوان «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» شناخته می‌شود، مرور می‌کند. برای این کار در هر شماره دو کلیدواژه‌ شاخص از محتوای این سخنرانی‌ها را بررسی کرده‌ایم. «هجرت» و «هدف‌های انبیا» موضوع این بخش از نشریه‌ این هفته است.

دیگر بخش‌های نشریه‌ خط حزب‌الله به شرح زیر است:

گفتم مارک خارجی را از کاپشن‌های ایرانی بکنند/ خاطرات رهبری
همان که ماهواره می‌سازد، از عهده ساخت خودرو هم برمی‌آید / برش دیدار
این دعا فقط برای خواندن نیست! / مطالبه رهبری
مرا در فراق خود بسوزان و بمیران/ مکتب حاج قاسم
کنار گذاشتن غیرخدا، شرط ورود به ضیافت‌الله/ کلام امام
نگاه محبت الهی را متوجه خودتان کنید/ درس اخلاق
وظیفه حفظ زن و بچه بر عهده همه ماست/ خانواده ایرانی
هنر امام حسن، جلوگیری از جریان سلطنت در اسلام/ انسان ۲۵۰ ساله
قدر دل باطراوت خود را بدانید/ حزب الله این است
قرآن کتاب زندگی است/ عکس‌نوشت

 

بستر مناسب برای ارایه خدمات طب سنتی در درمانگاه های کشور وجود ندارد

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه در کشور شبکه درمانی را با چالش های جدیدی در درمان و نحوه انتقال این بیماری مواجه کرد تا جایی که شاهد تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان در بسیاری از استانها هستیم که در این زمینه طب سنتی با ارائه راهکارهای موثر در امر پیشگیری، ارتقای اصول مراقبتی و حتی تقویت سیستم ایمنی، نقش تاثیرگذاری در کنترل و درمان بیماری‌های عفونی از جمله کرونا را دارد دپارتمان طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ارتش به جهت کمک به درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا، با رویکردی کاملا علمی در کنار متخصصین بیماری‌های عفونی در حال ارائه خدمات به این بیماران است در همین رابطه گفتگویی با دکتر «نفیسه حسینی یکتا» عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش به شرح زیر ارایه می شود.

 

در مورد افتتاح کلینیک طب سنتی در بیمارستان امام رضا(ع) ارتش توضح دهید؟

کلینیک تلفیقی طب سنتی با طب نوین با حضور متخصصان طب سنتی در کنار متخصصان عفونی برای درمان بیماران کرونا این کلینیک از اوایل اردیبهشت در مرکز طب سنتی امام رضا (ع) زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی ارتش راه اندازی شده است.

 

چه خدماتی در کلنیک طب سنتی در مراجعه بیماران به طب سنتی ارایه می شود به طور مثال در مورد بیماران کرونا چه خدماتی در طب سنتی ارایه می کنید؟

درمانگاه طب سنتی در بیمارستان امام رضا(ع) که بیمارستان آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ارتش است جهت ارایه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا و یا بیماران با علایم مشابه افتتاح شده که در این کلنیک متخصصان طب سنتی در کنار متخصصان طب عفونی به ویزیت بیماران می پردازند  و توصیه های لازم را برای کم کردن دوره بیماری و عوارض این بیماری ارایه می دهند همچنین بیمارانی که  در بخش بستری هستند در صورتی که از سوی متخصصان طب عفونی نیاز باشد مشاوره لازم توسط متخصص طب سنتی را دریافت می کنند و بیماران بستری از این خدمات بی بهره نمی مانند. بیماران در زمانیکه ترخیص می شوند اطلاعات مربوط به طب سنتی را دریافت می کنند  و به این صورت خدمات تلفیقی از هر دو مکتب درمانی طب سنتی و طب رایج در اختیار بیماران قرار می گیرد.

 

آیا از ظرفیت طب سنتی برای درمان کرونا در سطح کشور به نحو احسن استفاده می شود؟

جواب این سوال قطعا خیر است. با توجه به عدم ادغام طب سنتی در نظام سلامت که در برنامه ششم توسعه جزو وظایف وزارت بهداشت برشمرده شده است در حال حاضر بستر مناسب برای ارایه خدمات در بخش ها و درمانگاه های سطح کشور در مورد بیماران کرونا در طب سنتی وجود ندارد؛ بنابراین از این ظرفیت و از این مکتب درمانی ارزشمند استفاده نمی شود. در همین رابطه پروتکلی توسط دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت به تمامی دانشگاه ها و ستاد کرونا تحویل داده شد که جا دارد از این روش های درمانی در کنار روش های رایج در سطح کشور بهره بیشتری ببریم.

 

اولین جشنواره حدیث فرزندان زیر ۱۵ سال ستاد ارتش برگزار شد

اولین مسابقات جشنواره حدیث فرزندان زیر ۱۵ سال کارکنان ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و یگان های تابعه این ستاد امروز با حضور امیر سرتیپ محمودی معاون اجرایی ارتش و سخنرانی حجت الاسلام صنعت پور امیری رییس عقیدتی سیاسی ستا آجا در سالن ولایت ستاد ارتش برگزار شد.

این مسابقات در ۴ مقطع تحصیلی؛ مهد و پیش دبستانی 14 حدیث، مقطع اول و دوم دبستان 20 حدیث، سوم تا ششم 30 حدیث و ششم تا نهم 40 حدیث برگزار شد که در نهایت از هر مقطع تحصیلی شش نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند. این مسابقات به صورت یک مرحله ای بوده و اولین دوره برای کودکان و نوجوانان زیر 15 سال است.

 

دادگاه‌های رسیدگی به جرائم تجاری نزدیک تهران تشکیل می شود

«محمد جواد حشمتی» شب گذشته  (چهارشنبه 17 اردیبهشت) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما در بررسی خود از فرمایشات مقام معظم رهبری با هفت مجموعه تولیدی و با اشاره به تاکیدات ایشان به راه اندازی دادگاه‌های رسیدگی به جرائم تجاری گفت: در حال حاضر رسیدگی به دعاوی تجاری وجود دارد و ضمانت های اجرایی آن نیز فراهم است اما در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری این دادگاه ها را در فاصله نزدیکی از تهران تشکیل می دهیم.

 

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر اینکه توقع فعالان تجاری با تقویت این بخش از دادگاه ها برآورده می شود، گفت: با این کار موضوع جهش تولید و تسهیل در گردش امور اقتصادی کشورمان نیز تسهیل می شود.

 

بنابراین گزارش، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته (چهارشنبه 17 اردیبهشت) به مناسبت هفته کار و کارگر، در ارتباط تصویری مستقیم و ۳ ساعته با هفت مجموعه تولیدی ضمن تأکید بر نقش و اهمیت جایگاه کارگر و وظایف متقابل کارگر و کارفرما در افزایش کمّی و کیفی تولید و ایجاد ثروت در یک اقتصاد سالم، به بیان نکاتی در خصوص علت نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید و الزامات تحقق این شعار و بخش‌هایی که باید بر آنها تمرکز ویژه شود، پرداختند و وظایف مسئولان در این عرصه را بیان کردند.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از مسائل مهم برای تحقق جهش تولید را مشارکت دادن مردم در اقتصاد از طریق استفاده از استعدادها و ظرفیت‌های گوناگون مردم برشمردند و افزودند: در این زمینه سه قوه وظایف مهمی دارند که اگر به این وظایف عمل نشود، جهش تولید اتفاق نمی افتد./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار خانواده های ارتش دانشگاه علوم خط حزب الله متخصصان طب طب سنتی زیر ۱۵ سال ستاد ارتش جهش تولید دادگاه ها برگزار شد زیر 15 سال بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید

پانته‌آ رمضانی‌نژاد اظهار داشت:  علی خلیل طهماسبی که به سبب تصادف دچار مرگ مغزی و در بیمارستان لردگان بستری بود، با رضایت خانواده نیکوکار عمل جداسازی اعضا وی صبح امروز انجام شد.

وی ادامه داد: کبد و کلیه‌های این نوجوان لردگانی جداسازی و برای اهدا به بیماران در صف انتظار به شیراز ارسال شد.

بیشتر بخوانید

اولین اهدای عضو چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۳ همزمان با شب قدر رقم خورد

وی تصریح کرد: این چهارمین عمل اهدای عضو در سالجاری است.

رمضان‌نژاد از خانواده‌های ایثارگر اهدا کننده عضو بیماران مرگ مغزی قدردانی کرد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل "فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو" اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • استقبال خانواده از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • روز حسابرسی نزدیک است: ترس و لرز در منچسترسیتی!‏