Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@05:46:04 GMT

حمایت از محققین و پژوهشگران دفاع مقدس یک ضرورت است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۸۷۷۲

حمایت از محققین و پژوهشگران دفاع مقدس یک ضرورت است

کریمی فرمانده سپاه روح الله حمایت از محققین و پژوهشگران دفاع مقدس را یک ضرورت دانست و گفت: اقدامات این عزیزان در آینده برای نسل جوان اثرگذار خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله امروز در ۲۵ مین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی گفت: سازوکار اساسی در کنگره های شهدا بازخوانی و تبیین فرهنگ دفاع مقدس است و وقتی می گوییم فرهنگ دفاع مقدس دنیایی از محتوا و فعالیت ها در آن نهفته و هرچقدر در این میدان قدم برداریم هنوز کم گذاشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی با اشاره به اینکه بازخوانی عملیات ها در دفاع مقدس که به برکت کنگره شهدای استان انجام شد یک ابتکار در روند تبیین فرهنگ دفاع مقدس بود اظهار کرد: خوشبختانه امروز به دستاوردهای بسیار خوبی در این راستا دست پیدا کرده ایم.

وی ادامه داد: بازخوانی عملیات ها در دفاع مقدس با قوت ادامه خواهد داشت و از هیچ تلاشی در این عرصه دریغ نخواهیم کرد چراکه این کار یک رسالت بزرگ است که باید انجام شود.

فرمانده سپاه روح الله بیان کرد: بازخوانی عملیات ها در دفاع مقدس در سطح دانشگاه ها و مدارس امروز یک ضرورت است و برای تبیین روحیه ها و رشادت های رزمندگان باید از همه توان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه محققین و پژوهشگران دفاع مقدس پایه جدیدی را در عرصه تاریخ نویسی بنا نهاده اند افزود: چرا که این محققین جایگاه و روحیات رزمندگان و انسان هایی که در دفاع مقدس مجاهدت کردند به خوبی نشان می دهند.

کریمی حمایت از محققین و پژوهشگران دفاع مقدس را یک ضرورت دانست و گفت: اقدامات این عزیزان در آینده برای نسل جوان اثرگذار خواهد بود.

فرمانده سپاه روح الله خاطرنشان کرد: دفاع مقدس گنجینه ای از ارزش ها است که بسیاری از آنها گفته نشده و امروز باید با کمک این محققین و علاقمندان این ناگفته ها را به نسل جوان منتقل دهیم.

 

منش و رفتار شهید سلیمانی سرلوحه جوانان قرار گیرد

سعید وفایی مسئول کارگروه عملیات کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه ای از پاسدار واقعی و حقیقی اسلام بود که عمر خود را در مجاهدت و خدمت به اسلام گذراند و امروز الگوی واقعی فرماندهان، پاسداران و مسئولین کشور باید شهید سلیمانی باشد.

وفایی اظهار کرد: منش و رفتار شهید سلیمانی امروز باید سرلوحه جوانان قرار گیرد و همه باید در سایر مقاطع و عرصه های خدمتی از این بزرگوار الگو برداری کرد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی مصداق بارز یک مدیر و فرمانده اسلامی است و امروز همه وظیفه داریم مکتب این بزرگوار را تقویت، تبیین و گسترش دهیم.

مسئول کارگروه عملیات کنگره ملی شهدای استان بیان کرد: از چندین سال گذشته کار ارزشمند بازخوانی عملیات ها را در ستاد کنگره شهدا شروع کردیم و توانستیم فعالیت های خوبی از نقش استان مرکزی در عملیات های دفاع مقدس به ماندگار بگذاریم.

وفایی افزود: امسال به جهت نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان جهش تولید این شعار باید در همه زمینه ها رقم بخورد که یکی از این عرصه ها تبیین و بازخوانی فرهنگ دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت جهادی برای بازخوانی عملیات های دفاع مقدس برای نسل جوانان امروز یک ضرورت محسوب می شود چراکه جوانان و نوجوانان نیازمند این فرهنگ و تفکر غنی هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بازخوانی عملیات ها فرهنگ دفاع مقدس شهید سلیمانی دفاع مقدس یک ضرورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۸۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام روانبخش در بازدید از موسسه علوم و تحقیقات اسلامی مرکز نور دیجیتالی کردن کتب اسلامی نقش بسزایی در پیشبرد علم و دانش و نوآوری دانست و افزود: امروز درمیان محققین سراسر کشور و حتی منطقه و بسیاری از کشور‌های جهان کمتر کسی می‌توان یافت که بدون مراجعه به سایت این مرکز تحقیقات خود را به سامان برساند.

وی افزود: یکی از فواید دیجیتالی کردن کتب اسلامی صرفه‌جویی در وقت و جلوگیری از تکرار تحقیقات و تسهیل در مراجعه به به کتب اسلامی است.

منتخب مردم قم در مجلس با بیان اینکه امروز برای مراجعه به ۴۰۰ تفسیر قرآن به راحتی می‌توان از این نرم‌افزار استفاده کرد گفت: ترجمه آیات و تفسیر آیات برای یک محقق کاملاً در دسترس است جامع الاحادیث نیز همانند جامع التفاسیر، روایات مورد درخواست محققین را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

وی افزود: امروز سایت نورمگز عمده مقالات علمی را در اختیار محقق قرار می‌دهد.

دیگر خبرها

  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت