Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@22:46:33 GMT

قلع و قمع بنای 200 متری غیرمجاز در آمل

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۸۷۹۷

قلع و قمع بنای 200 متری غیرمجاز در آمل

سالار صانعی گفت: یک واحد مسکونی غیر مجاز 200متری به دلیل تغییر کاربری زمین در روستای دره کنار بخش لاریجان قلع و قمع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سالار صانعی در گفت وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به  قلع و قمع یک واحد بنای مسکونی در اراضی کشاورزی،اظهار کرد: پیرو تغییر کاربری غیر مجاز در روستای دره کنار با زمینی به مساحت 500 متر مربع و با زیربنای خانه ای حدود 200 متر مربع با همکاری مرکز جهاد کشاورزی بایجان ، نیروی انتظامی ، بخشداری و دهیاری به این روستا مراجعه نموده که در آن محل اجرای حکم قطعی دادگاه کیفری مبنی بر قلع و قمع بنای مسکونی غیر مجاز اقدام نموده و ۷۰ درصد حکم اجرا شد  و 30 درصد حکم به دلیل متناسب نبودن امکانات من جمله نبودن بیل مکانیکی و ترس از ریزش آوار بر روی راننده لودر از ادامه کار جلوگیری نموده و مکان مورد تصرف عملاً غیر قابل استفاده می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: مقرر شد 30 درصد مابقی اجرای حکم را با حضور نماینده دادستان و جهاد کشاورزی در تاریخ 17 اردیبهشت ماه با فراهم آوردن بیل مکانیکی بنا را 100 درصد تخریب نموده و آثار تخریب را در گوشه‌ای دپو نموده و پس از اعاده ملک به صورت سابق با ملاحظه نماینده دادستان و تاییده  آن صورت جلسه اجرای حکم امضا خواهد شد و پرونده در اجرای احکام کیفری لاریجان مختومه اعلام می گردد.

صانعی بیان کرد: به فرد متصرف در مراحل مختلف ساخت بنا تذکرات لازم مبنی بر این که این بنا به صورت غیر مجاز در اراضی کشاورزی ساخته می شود و عواقب ان تخریب بناست داده شد و شخص خاطی آمادگی کامل جهت اجرای حکم را داشته زیرا در منزل وسایل قابل توجه زندگی وجود نداشته و چند قلم وسایل که شامل کپسول گاز و شیلنگ و دو تخته فرش کهنه بود تحویل شورای محل داده شد.

دادستان لاریجان به ساخت بنای مسکونی غیر مجاز در روستای سوآ اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای حکم تبصره ۲ ماده ۱۰۰ جهاد کشاورزی از سوی دادستانی لاریجان عازم روستای نامبرده در منطقه نمارستاق شدیم و جهت اجرای حکم  ابتدا از طرف جهاد کشاورزی به متصرفین ملک اخطار تخلیه داده شد.  بعد از مراجعه  به محل در حضور نیروی انتظامی و با فراهم نمودن آثار و وسایل اجرای حکم با جی‌پی‌اس مسئول مربوطه متوجه شدیم که این ملک مربوط به اموال منابع طبیعی می باشد و چنانچه شخص این ملک را تخلیه ننماید همانند سایر ملک ها که در ماده 55 مراتع و جنگل ها در امور منابع طبیعی بدون مراجعه به دادگاه و با هماهنگی دادگستری و دستور ریاست حوزه قضایی دستور اجرای حکم را به شخص حقوقی منابع طبیعی داده می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی اجرای حکم قلع و قمع غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۸۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ میرزایی از تخریب تعدادی ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، این اراضی به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال در قالب یک مانور اجرایی و با حکم قضایی در روستای «ازنق» واقع در بخش شهرستان ساوجبلاغ آزادسازی شد و به عرصه تولید بازگشت.

وی بیان کرد: در این اراضی ۱۰۹ قطعه دیوارکشی به طول حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر، بناهای غیرمجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد به مساحت حدود ۳۲۰ مترمربع، انباشت مصالح ساختمانی ۱۹ مورد، محوطه سازی ۱۲ مورد به مساحت حدود یک هزار و ۹۵۰ مترمربع، استخر دو مورد به مساحت حدود ۹۰ مترمربع و آلاچیق دو مورد به مساحت ۳۰ مترمربع تخریب و رفع اثر شد.

کد خبر 6093807

دیگر خبرها

  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • اجرای شبکه برق پروژه ملی طرح نجات تبریز
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • ۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران داریم
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد