Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@16:14:46 GMT

نزدیکترین سیاهچاله به زمین رصد شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۸۸۸۸

نزدیکترین سیاهچاله به زمین رصد شد

محققان ادعا می‌کنند نزدیک ترن سیاهچاله به زمین در فاصله هزار سال نوری از سیاره خاکی قرار دارد.

این سیاهچاله چنان به زمین نزدیک است که دو ستاره همراه این سیاهچاله را می‌توان با چشم غیر مسلح در آسمان تاریک نیمکره جنوبی زمین مشاهده کرد.

گروهی از محققان به رهبری توماس ریوینیوس محققی در رصدخانه جنوب اروپا، این سیاهچاله را کشف کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ریونیوس، پیش از این نزدیک‌ترین سیاهچاله رصد شده به زمین A. ۰۶۲۰-۰۰ نام داشت که در فاصله ۳۲۰۰ سال نوری سیاره خاکی واقع شده بود.

ریوینیوس درباره این کشف می‌گوید: این سیستم حاوی نزدیکترین سیاهچاله رصد شده به زمین است. با توجه به عظمت کهکشان راه شیری، می‌توان گفت: فاصله سیاهچاله با ما بسیار کم است.

به طور معمول سیاهچاله‌هایی مانند این نمونه هنگام جذب ستاره یا اجسام آسمانی دیگر قابل رصد هستند. به همین دلیل بیشتر اوقات سیاهچاله‌ها قابل رصد نیستند، زیرا در اطرافشان چیزی برای بلع وجود ندارد. اما در نمونه اخیر، وجود ستارگان به رصد آن کمک کرد.

قطر این سیاهچاله حدود ۲۵ مایل است و به نظر می‌رسد این شی آسمانی بخشی از یک منظومه‌ای به نام HR ۶۸۱۹ است که قبلا در آن ۳ ستاره وجود داشته است. البته دوستاره باقیمانده فاصله زیادی با سیاهچاله دارند.

محققان اروپایی با استفاده از تلسکوپی در شیلی شی آسمانی رصد کردند که حجم ۴ تا ۵ برابر خورشید بود و ستاره نزدیکتر را به سمت خود می‌کشید. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که این شی یک سیاهچاله است.

این سیاهچاله در صورت فلکی Telescopium قرار دارد و نشان می‌دهد احتمالا سیاهچاله‌های دیگری نیز در این صورت فلکی وجود دارند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سیاهچاله سال نوری علم و فناوری پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از یسنا این بار یک نوجوان ۱۶ ساله در طبیعت گم شد!

بعد از چند روز جستجو برای یافتن دختر بچه‌ای به نام یسنا، این بار یک نوجوان ۱۶ ساله در کوه‌های منطقه روستای جوینان قمصر مفقود شد.

 سیدمصطفی محتشمیان جمعه شب در گفتگو با ایرنا افزود: این نوجوان بنا بر اظهارات همراهانش با موتورسیکلت وارد کوه‌های منطقه جوینان شده و با توجه به عدم شناخت محیط، راه برگشت را گم کرده است.

وی اظهار کرد: دوست این نوجوان ساعت ۲۱:۰۶ مفقودی وی را به آتش نشانی اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان بیان کرد: بلافاصله ۲ تیم از این سازمان به محل مفقود شدن این نوجوان اعزام و همچنان در حال جستجو هستند.

محتشمیان گفت: با توجه به تاریکی و صعب العبور بودن محل، عملیات جست و جو کندتر انجام می‌شود.

شهر قمصر با سه هزار و ۸۷۷ نفر جمعیت در فاصله ۳۰ کیلومتری کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

 

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • عصبانیت عجیب: یامال به جمع ستاره‌های شاکی پیوست
  • ماه در وضعیت اوج زمینی قرار می‌گیرد
  • انگیزه‌های خاص ستاره جوان آلومینیوم!
  • ناسا از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین، پیام دریافت کرد!
  • پختن، سرنوشت شوم زمین و زمینیان؟
  • تصاویر نجومی شانزدهم اردیبهشت (۵ مه)
  • مهاجم گلزن آماده تقابل با استقلال (عکس)
  • نکونام در کمپ حجازی مهمانان ویژه‌ای داشت
  • پس از یسنا این بار یک نوجوان ۱۶ ساله در طبیعت گم شد!
  • امشب شاهد مقارنه ماه و سیاره زحل باشید