Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد از آموزش مجازی استقبال چندانی نکردند، براین اساس این دانشگاه با راه اندازی سامانه ای قصد ارائه آموزش‌های بهتر به دانشجویان را دارد.

گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ شیوع ویروس کرونا در جهان و کشور ما بسیاری از فعالیت های روزمره را تحت الشعاع قرار داد و چند ماهی است که سبک زندگی مردم تغییر کرده به طوریکه افراد بجز در موارد ضروری از منزل خارج نمی شوند و بسیاری از فعالیت های زندگی به صورت آنلاین و از طریق اینترنت صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این فعالیت ها نیز امور آموزشی است، مدارس و دانشگاه ها در روزهای شیوع ویروس همه گیر کرونا به صورت آنلاین فعالیت خود را دنبال و دانش آموزان و دانشجویان از طریق اینترنت در کلاس ها حاضر شده و از دروسی که توسط اساتید ارائه می شود استفاده می کنند.

برگزاری کلاس های آنلاین از سوی تمام دانشگاه های کشور انجام شده و دانشجویان براساس برنامه ریزی از این کلاس ها استفاده کردند تا از دروس عقب نمانند و در عین حال از قرنطینه خانگی نیز خارج نشده باشند.

دانشگاه آزاد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و کلاس های این دانشگاه هم به صورت آنلاین برگزار شد.

البته اینکه کلاس مجازی مانند کلاس حضوری نیست یک مساله طبیعی است اما در شرایط شیوع ویروس همه گیر جهانی، برگزاری کلاس های آنلاین می تواند جایگزین مناسبی برای کلاس های حضوری در قرنطینه خانگی باشد، البته گویا دانشجویان دانشگاه آزاد مانند دانشجویان دانشگاه های دیگر از برگزاری این کلاس ها استقبال چندانی نداشته اند.

تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد در ارتباط با سامانه فارس من خواستار حذف ترم و عودت شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد شده اند.

گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس نیز برحسب تکلیف این موضوع را پیگیری کرده است.

در این رابطه با برخی از دانشجویان دانشگاه آزاد گفت وگو کردیم.

یکی از این دانشجویان معتقد است: این ترم باید حذف شود چرا که برخی دانشجویان به اینترنت دسترسی ندارند یا هزینه اینترنت برایشان مشکل است.

یکی دیگر از این دانشجویان می گوید:ما از آموزش مجازی چیزی متوجه نمی شویم و برخی دانشجویان نیز به علت کارمند بودن نمی توانند در کلاس ها حاضر شوند.

دانشجوی دیگری می گوید:به علت کندی اینترنت نمی توانیم در کلاس حاضر شویم به همین علت تقاضای حذف ترم را داریم.

البته از سوی دیگر تعدادی از دانشجویان نیز با حذف ترم مشکل دارند چرا که خواستار شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و اتمام سریع تر تحصیل خود هستند.

این درحالی است که محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخشنامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی استانی و واحدهای ویژه جزئیات برگزاری کلاس‌های آموزشی مجازی آنلاین دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرد و براین اساس تمام واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه موظف به برگزاری کلاس‌های آموزشی غیرحضوری برخط مطابق تقویم و برنامه آموزشی و درسی نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۹ شدند و به این منظور مسئولین تمام واحدها و مراکز دانشگاه موظف ‌شدند  به تمام اساتید به منظور برگزاری کلاس غیرحضوری برخط و دانشجویان برای حضور در کلاس یاد شده اطلاع رسانی کنند.

براساس بندهای این بخشنامه برگزاری کلاس‌ها به صورت غیربرخط قابل قبول نیست. همچنین برگزاری کلاس‌ها به صورت غیرحضوری برخط از تاریخ ۵ تا ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۹ اختیاری بوده و اساتید می‌توانند طبق برنامه زمان‌بندی قبلی کلاس (براساس برنامه‌ریزی درسی نیم سال دوم) و یا در زمان دیگری نسبت به برگزاری کلاس‌های جبرانی خود اقدام کنند.

در این بخشنامه آمده است هماهنگی برگزاری کلاس‌های جبرانی توسط حوزه آموزشی واحدها صورت می‌گیرد و در زمان‌های برگزاری جبرانی، پشتیبان‌های واحد باید متناسب با تعداد کلاس جبرانی پاسخگوی تماسهای دانشجویان و اساتید باشند تا مسائل آنها را مرتفع نمایند.

در این بخشنامه تأکید شده پشتیبانی برگزاری کلاس‌های آموزشی در ایام نوروز برعهده کمیته پشتیبانی واحدها بوده و کارشناسان فنی واحد الکترونیکی از طریق تلفن ۴۲۸۶۳۳۷۷ و همچنین در گروه‌های ایجاد شده در شبکه‌های مجازی، پشتیبانی فنی کمیته‌های یاد شده در واحدها را برعهده خواهند داشت.

براساس بندهای این بخشنامه واحدها موظف‌اند مشخصات و شماره تلفن‌های پشتیبان‌های واحد را به اساتید و دانشجویان اطلاع رسانی کنند. جهت افزایش کیفیت آموزشی تدریس در شیوه غیرحضوری برخط، اساتید تمام رشته‌ها ملزم به استفاده از پاورپوینت در هنگام تدریس خویش هستند.

همچنین مسئولین آموزشی واحدها و مراکز برعملکرد آموزشی اساتید و دانشجویان براساس آئین نامه‌های آموزشی نظارت می‌کنند و در این فرآیند مسئولیتی برعهده واحد الکترونیکی نیست.

براساس بندهای این بخشنامه در صورت لزوم به ادغام یا تغییرات جزئی در برنامه اجرایی آموزش مجازی، متولی هر واحد نسبت به بارگذاری درخواست اصلاحیه در آدرس azad.iauec.ac.ir/order2 اقدام کنند. در این صورت نیازی به ارسال مجدد درخواست‌ها به صورت کلی نبوده و باید فقط لیست اصلاحات بارگذاری شود.

در این بخشنامه تأکید شده در صورت لزوم اطلاع رسانی‌های بعدی به رؤسای استان‌ها و واحدهای جامع مستقل انجام خواهد شد.

برای پیگیری این موضوع با رضا همدانچی مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد نیز گفت‌وگو کردیم.

وی در این زمینه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همچون سایر دانشگاه های کشور از ابتدای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه ها اقدام به راه اندازی کلاس های مجازی کرد. این کلاس ها از ۱۶ فروردین آغاز به کار کرد و تلاش دانشگاه آزاد اسلامی این بوده که کیفیت کلاس های مجازی با گذشت زمان بالاتر برود. از ۱۶ فروردین ماه تاکنون نیز حدود ۶۰۰ هزار استاد کلاس در سطح واحدهای این دانشگاه برگزار شده است.
همدانچی ابراز امیدواری کرد: طی روزهای آینده سامانه دان نیز برای هر چه بهتر شدن کیفیت کلاس های مجازی ابتدا در واحد تهران مرکز و سپس در استان تهران راه اندازی می شود.
وی همچنین در پاسخ به عدم حذف ترم اظهار داشت: از جمله دلایل عدم حذف ترم جاری این است که وقت و زمان دانشجویان در طول یک ترم به هدر نرود و ضمنا مشخص نیست که با توجه به ویروس کرونا ترم آینده نیز به صورت مجازی برگزار شود یا خیر و در این شرایط نمی شود آموزش را در دانشگاه ها تعطیل کرد. تمام تلاش مسئولان دانشگاه این است که تا قبل از پایان ترم چند جلسه حضوری به عنوان کلاس های جبرانی و رفع اشکال تشکیل شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ویروس کرونا جهان دانشگاه دانشگاه آزاد دانشجویان دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری کلاس برگزاری کلاس ها غیرحضوری برخط راه اندازی دانشگاه ها شیوع ویروس حذف ترم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، صادق ستاری فرد در آیین افتتاحیه صعود پانصد معلم کوهنورد هشت استان جنوب کشور به قله «بل» در شهرستان اقلید استان فارس، گرامیداشت هفته معلم و یادواره شهدای فرهنگی کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس گفت: معلمان قله‌های بسیاری همچون قله های؛ علم، عطوفت، مهربانی، نجابت، ایثار و از خود گذشتگی را فتح  و وجودشان را برای دانش آموزان هزینه می‌کنند.
وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی توجه به سرمایه انسانی بود که پیروزی را ممکن ساخت لذا گردهمایی معلمان حول یک محور باعث تحول در جامعه می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پیامبر اسلام در ابتدا برای نیل به هدف تربیت نیروی انسانی، مسجد را بنا کرد لذا اکنون ما هم در آموزش و پرورش نیاز به ایجاد فضا‌های مختلف آموزشی و تربیتی مطلوب داریم تا تربیت به معنای واقعی کلمه محقق شود.
صادق ستاری فرد ادامه داد: گام بعدی پیامبر (ص) ارائه محتوا بود و قرآنی را که از جانب خداوند بر او نازل شد به جامعه معرفی کرد و امروز ما باید بر اساس سند تحول بنیادین، محتوای خوب ارائه دهیم.
گفت: نظام محاسبه‌ای که پیامبر (ص) انجام دادند همان نظام ارزشیابی امروزی است که ما باید در دستور کار قرار دهیم، زیرا جهت دهنده همه ارکان تربیتی، نظام ارزشیابی است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ، پارسال به صراحت از هزینه کردن در آموزش و پرورش به عنوان سرمایه گذاری یاد کردند،  بنابراین ضروری است که سهم بودجه‌ای آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور، افزایش یابد.
۵۰۰ معلم کوهنورد از هشت استان اصفهان، بوشهر، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، یزد و فارس صبح امروز به قله «بل» بلندترین قله استان فارس صعود کردند.

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج